Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

0_80912_e7590199_orig


Képes beszámolo az irkutszki "IRKUT" repulogépgyárto uzem Szu-30SzM és Jak-130 gyártásárol.
http://bmpd.livejournal.com/1011448.html
 
Ez itt a gép előtt az Averjanov fia, aki szintén Averjanov... :)

Ki is gondolta volna......mármint hogy ugyanúgy hívják, mint a faterját :-) Ezek szerint az alma itt se repült messze a fájától, hogy stílusos legyek.
 
Ez itt a gép előtt az Averjanov fia, aki szintén Averjanov... :)

Egyébként ő volt az - mármint az id. Averjanov - aki vagy 15 évvel ezelőtt egy párizsi légibemutatón sikeres katapultálással élve megúszott egy csúnya katasztrófát, Vlagyimir Sendrikkel együtt. Szerencsére nem volt súlyos sérülése, így folytathatta repülős pályafutását.
 
Ez a repülési helyzet meglehetősen alacsonynak mondható. Aposztrofálható szabályellenesnek is :))
Bár az orosz valószínűleg legyintene egyet, áá, csak kipróbáltuk, hogy lehet-e sugárral füvet nyírni :)))
 
Harcsevszkij a Szu-35 -rol:

http://www.vesti.ru/doc.html?id=2021961#/video/http%3A
%2F%2Fplayer.rutv.ru%2Fiframe%2Fvideo%2Fid%2F914774%2Fstart_zoom%2Ftrue%2FshowZoomBtn%2Ffalse%2Fsid%2Fvesti%2FisPlay%2Ftrue%2F
 
kiforditom-beforditom-szuhoj.html


Ha így sem jó akkor itt a link:
http://kamuflazs-camouflage.blogspot.hu/2014/10/kiforditom-beforditom-szuhoj.html
 
A valóságban mennyit ér ez a kamuflázs egy gépen? Az amik nem nagyon használják, náluk minden szürke. BVR-ben semmi értelme, mivel BVR és nem látod. Dogfightban segíthet? Van még dogfight? Vagy pont hogy lesz még dogfight az 5. generációs gépek korában?
 
Hmmm...érdekes . Júĺius 19-én adták át az elso 3 haditengerészeti változatot a szurke 35,36,37 festésut. Év végéig még ketto Szu-30SzM haditengerészeti változatot adnak át. Áttértek volna itt is az új festésre és ugyarra a számra? Jo lenne a forrás, hogy honnét vette a képet.
 
Igen és ezeken a fotókon is látszik, hogy alul foltos. Hát ezek szerint ez már az őszi kollekció része. Csak eldől már melyik lesz a nyerő festés.
 
Szerintem praktikussági okok lehetnek. Még volt a sötétszürkéből két-három gépre való, de el kellett használni a légierős régi/új többtónusú világoskék/világosszürkét is, hát azt felfújták az aljára. Egy gép hasát többszínűre festeni sehol se szokás, még az oroszoknál se.

Az amerikai főképp légiharcra használt gépek kamuflázsa maga a low-visibility, vagy légifölény-szürke, mely az utóbbi időben, nagyjavításonként hajlik át az ezüstös-grafit sötétebb szürkébe.
De ez flottánként is változó, hiszen a teljes F-15E állomány a kezdetek óta használt sötét-grafitszürke színnek operál, míg a vadiúj F-35 trió is saját festést kapott. Az F-15C/D gépek a kezdeti "galambszürke" (világosszürke) színből fokozatosan váltottak sötétebb árnyalatúra, ezt a színt kapták meg az A-10-esek is.
A másik páros pedig az F-22 és F-16-os flotta.

A NAVY/Marines Hornet, Super Hornet, Growler és Prowler gépei kis, egyedi kivételektől eltérően azonos szürke festéssel bírnak.

Ezekhez képest az orosz kollekció nem is olyan veszélyes. A MiG-31-esek mind a régebben nálunk is ismert teflon színnel operálnak egyetlen darab kabin előtti csillogásgátló mattfekete csíkkal, szürke orral, akár a régi 23-asaink. Eltérés nincs.
A MiG-29-esek közt mára már nem akad két egyforma.
A Szu-27-eseknél szintén elég tarka a helyzet, egyetlen fő irányvonal, hogy van a régi háromtónusú szürke-kék színkombináció és az SzM3-asokkal és Szu-30M2-esekkel bevezetett új, melyet most a Jak-130-as és a legutóbbi Szu-30SzM széria is megkapott.
Ebből a festésvariációból juthatott fenti 30SzM aljára is, próbaképp.