Szerintem praktikussági okok lehetnek. Még volt a sötétszürkéből két-három gépre való, de el kellett használni a légierős régi/új többtónusú világoskék/világosszürkét is, hát azt felfújták az aljára. Egy gép hasát többszínűre festeni sehol se szokás, még az oroszoknál se.
Az amerikai főképp légiharcra használt gépek kamuflázsa maga a low-visibility, vagy légifölény-szürke, mely az utóbbi időben, nagyjavításonként hajlik át az ezüstös-grafit sötétebb szürkébe.
De ez flottánként is változó, hiszen a teljes F-15E állomány a kezdetek óta használt sötét-grafitszürke színnek operál, míg a vadiúj F-35 trió is saját festést kapott. Az F-15C/D gépek a kezdeti "galambszürke" (világosszürke) színből fokozatosan váltottak sötétebb árnyalatúra, ezt a színt kapták meg az A-10-esek is.
A másik páros pedig az F-22 és F-16-os flotta.
A NAVY/Marines Hornet, Super Hornet, Growler és Prowler gépei kis, egyedi kivételektől eltérően azonos szürke festéssel bírnak.
Ezekhez képest az orosz kollekció nem is olyan veszélyes. A MiG-31-esek mind a régebben nálunk is ismert teflon színnel operálnak egyetlen darab kabin előtti csillogásgátló mattfekete csíkkal, szürke orral, akár a régi 23-asaink. Eltérés nincs.
A MiG-29-esek közt mára már nem akad két egyforma.
A Szu-27-eseknél szintén elég tarka a helyzet, egyetlen fő irányvonal, hogy van a régi háromtónusú szürke-kék színkombináció és az SzM3-asokkal és Szu-30M2-esekkel bevezetett új, melyet most a Jak-130-as és a legutóbbi Szu-30SzM széria is megkapott.
Ebből a festésvariációból juthatott fenti 30SzM aljára is, próbaképp.