Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Jól látom, hogy ez szuperszoniukus repülésen történt és oda lett az egyik hajtómű, ami miatt a gép elkezdett komoly túlterheléssel vadul pörögni-forogni?
 
Jól látod, az egyik hajtomu felmondta a szolgálatot....

"Natasa" szövege szerint (pozsar pravüj dvigatyelj) kigyulladt a jobb hajtómű(tér), nyilván le is állt az erőmű, és aszimmetrikussá vált a tolóerő, irányíthatatlanná vált a gép ("ugolj ataki" - azaz veszélyes állásszögre figyelmeztetett többször is Natasa), a pilcsik némi vezérlés-kísérletezés után kattintottak.
 
Gacsat ezt, hogy érted? Akkor most eladják, vagy nem?
Vagy megveszik, vagy nem?
 
Tegnap két új Szuhoj gépet adtak át az orosz légieronek Komszomolszk na Amure-ban. Ezúttal Szu-30M2(kék 42,43 oldalszámu) A gépek átrepultek a távol-keleti Centralnaja Uglovaja rep. bázisra.

0_c144e_53a56e04_orig.jpg

0_c144f_b90b6f02_orig.jpg

0_c1452_4a3d9160_orig.jpg

0_c1453_bb031a9c_orig.jpg


Még tobb kép:
http://bmpd.livejournal.com/1022382.html


https://www.youtube.com/watch?v=e2wmmuIptg4
 
Friss hírek a Szu-35Sz -ról:
Jelenleg az Aktyubinszkben lévo példányok az állami tesztek keretében az irányított rakéták és precízios bombák harci alkalmazását gyakorolják.
Rakéták :
<b>levego-levego</b>: R-27ER1,R-27ET1, R-27EP1, RVV-AE, R-73E
<b>Levego-fold</b>: H-29TE, H-29L, H-31A, H-31P, H-59MK, H-58USE, Kalibr-A, Jakhont,

Bombák: KAB-500Kr(Tv), KAB-SE(GPS,Glonass), KAB-1500Kr,Kab-1500L

Ez év végén 12 darab lesz átadva.
 
Chinese Air Force in Lipetsk - Russia
http://englishrussia.com/2014/11/06/chinese-air-force-in-lipetsk-russia/

Pár kép ízelítőnek:
0_f178a_8610204f_orig.jpg

0_f1779_2b76fddc_orig.jpg

0_f177e_c20b8c04_orig.jpg

0_f1782_55477cdb_orig.jpg

0_f1783_40daae06_orig.jpg

0_f1785_bdc489a7_orig.jpg


Fotók: http://sergey-lutsenko.livejournal.com/138238.html
 
Hát, az orosz lemezmunka nem lett jobb:
<i>http://vpk.name/news/120757_Kitaicev_vozmutilo_kachestvo_proizvodstva_Su35.html</i>
A kínai netezőket felháborította a repülőnapra érkezett orosz Szu-35ös pocsék kinézete. Egy jellemző komment szerint reméli az oroszoktól csak olajat és gázt fognak venni.
 
Lehet ez a mszkirovka része. Ezt a példányt speciálisan preparálták ilyenre, hogy megtéfessze az ellent.
Szun mester is megmondta...
 
A 20 éve exportált gépeken nem volt ilyen pont most a szu-35-sön van?
Eléggé gyanús, talán így próbálják a kínaikat lerázni hogy ne vegyék meg.
 
Kitelik tőlük


A NDK-nól kivont elavult légvédelmi rendszereket lefestették és Vietnámba vitték és ott derült ki hogy nem is újak hanem régi elavultak mivel a festés lekopott nagy égés volt .

Mióta gyártják a szu-30 gépeket még a modernizált gépeiken sincs ilyen.
Azért érdekes
 
<blockquote rel="boki">A Szu-30 2012 február 28-ai balesete
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qa3uFFrxIfY
Darth Vader katapultált.

Minden összejött nekik szépen... "Atkaz SZDU" nem csak a hajtómű égett, tehát nem sokkal később az FBW rendszerük is elszállt. Az akusztikus figyelmeztető rendszer mondta nekik,hogy mit csináljanak (kapcsolják be a tűzoltórendszert,és valamit mondott nekik az SZDU val kapcsolatban is, de azt nem értettem meg pontosan). Ami kicsit meglepett, hogy gyorsítás közben, 1190-nél 10 fokos állásszög mellett, már elkezdte őket az állásszög és a túlterhelés ("pirigruzka pridnyileje") miatt figyelmeztetni. Aztán amikor nagyon elkezdett pörögni a vas, akkor még a fékernyőt is igénybe vette a személyzet 240-es sebesség, és 4570m magasság mellett ("tármáznoj párásut szbroszil" 1:38-nál). 1:44-nél már a bal hajtómű is kezdett megpusztulni (szbrosz ábárote lévvova dvigatyele= fordulatszám "ledobás" azaz esés a bal hajtóműnél) utána jött a hidraulika rendszer ( "átkáz gidroszisztyema") aztán a többit a katapultálásig (2:05) nem tudtam kivenni a katapultálásig, mert a személyzet kommunikációja hangosabb volt. Utána pedig ismétli a már ismerteket (22-es, ég a jobb hajtómű, oltsad el a tűzoltórendszerrel, FBW meghibásodás, bal hajtómű fordulatszám csökkenés, majd a vége felé ismét figyelmeztet a sebességre, az állásszögre és a túlterhelésre is).
A fordulópontjuktól láthatóan 69,5 km-re katapultáltak, ha mákjuk volt, akkor nem kellett sokat várni a mentőcsapatra, esetleg éhes farkasfalkákkal körülvéve.
 
A Szu-35 minőségéhez annyit tennék hozzá, hogy ez az első olyan fotó a gépről ahol ilyen hibát látni. A régebbi nagyon nagy felbontású képeken nézegettem és nem láttam hasonlót se.
Arról nem is beszélve, hogy anno itt repülőnapon az ukránok Szu-27-esén sem láttam ehhez hasonló hibát, pedig az 30 éves használt gép lehetett.
A repülőnapon nézegetett gépek közül a kétüléses F-16-oson voltak enyhén horpadnak tűnő lemezek. A többi gépen csak nagyon apró sérülések voltak.
A Szu-25-ös pedig olyan masszívnak tűnt, mintha gránit szobor lenne. Egyedül a gépágyúnál volt festékleégés.