Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 340
5 040
113
A "kínai" a "sz*r" szinonimája mindenhol a világban (tudom, sokat javultak - de nem eleget :D), nem az oroszok másolják a kínaiakat évtizedek óta és nem az oroszok repkednek kínai hajtóművekkel. Realitásérzék tekintetében van még mit fejlődniük sárga barátainknak. :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A szitu jelenleg az, hogy kínának, ha szar is, de van, míg oroszországnak, ha jobb is de nincs:)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Mivel su-27(benne minden alípus) topik én a J-11-re gondoltam. Bár megérne egy misét egy összehasonlítás valaki olyantól aki többet tud a repülőkről.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 437
113
Én is felfigyeltem már a KNAAPo által gyártott Szu-35Sz gépek sajátos lemezmunka állapotára ezen a lenti sorozaton, de ami "különleges", az a titán borítás (hajtóművek külső borítása és a vízszintes vezérsík 2/3-ada) utólagos, számomra nem teljesen világos struktúrájú utócsiszolása, felületkezelése, ahogy én látom a ponthegesztések (inkább szegecssor) vonalát csak tessék-lássék követve:

http://postimg.org/gallery/2xglkg40/

Szintén durván szembeötlő a kabintető és teljes környéke, illetve annak állapota:

http://postimg.org/image/9dft7dogf/

Ez a fotóanyag a KNAAZ 80. évfordulóján készült légibemutató statikus során készült, pár hónapja, nem pedig a kínaiakat akarták vele "hülyíteni".

Ehhez képest a kvázi-konkurens IRKUT Szu-30SzM gépei mind a festés, mind pedig a lemezmunka tekintetében egy másik kategóriát képviselnek, sőt, ez elmondható a párhuzamosan gyártott Jak-130-asokról is.

http://postimg.org/gallery/2s00n3mta/

A link képsorozatán, középtájékon. Nem mellesleg ezek a képek is az KNAAPO udvarán készültek, azaz a "konkurens" háza táján.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 437
113
Szu-35-ös a kínai légibemutatón, a rosszidős:

https://www.youtube.com/watch?v=-TljPsE7Arc

Illetve a jóidős program berepülése:

https://www.youtube.com/watch?v=A7ykiTLDKbc

Most már úgy fest végleges, a Szu-35Sz-el nincs behúzott fékes felpörgetés, huszáros, fékfelengedéskor forszázskapcsolós start, mint a 90-es években Kvocsur, vagy Pugacsov Szu-27-esei idejében, vagy akár a hazai MiG-29-eseknél.
Itt a gép kényelmesen felengedi a féket, majd csak ezután(!) pörgeti fel a hajtóművet, azonban nem semmi tolóereje van a hajtóműveknek, hogy még így is igencsak rövid starttal lódul az égbe ez a relatíve elég nehéz madár. A titok a rosszidős repülés 0:27. másodpercénél látszik jól, ahol az FbW rendszer igénybe veszi a TVC fúvócsöveket és ezzel emeli el a gép orrát a földről. A jóidős programnál látszik, hogy a gép ezután még úgy is eléggé energikusan emelkedik felfelé az égbe, hogy benne van a bemutatóhoz tankolt keró (a 11.2 tonna talán 40 százaléka) majdnem egésze.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
<blockquote rel="gacsat"><blockquote rel="boki">A Szu-30 2012 február 28-ai balesete
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qa3uFFrxIfY
Darth Vader katapultált.

Minden összejött nekik szépen... "Atkaz SZDU" nem csak a hajtómű égett, tehát nem sokkal később az FBW rendszerük is elszállt. Az akusztikus figyelmeztető rendszer mondta nekik,hogy mit csináljanak (kapcsolják be a tűzoltórendszert,és valamit mondott nekik az SZDU val kapcsolatban is, de azt nem értettem meg pontosan). Ami kicsit meglepett, hogy gyorsítás közben, 1190-nél 10 fokos állásszög mellett, már elkezdte őket az állásszög és a túlterhelés ("pirigruzka pridnyileje") miatt figyelmeztetni. Aztán amikor nagyon elkezdett pörögni a vas, akkor még a fékernyőt is igénybe vette a személyzet 240-es sebesség, és 4570m magasság mellett ("tármáznoj párásut szbroszil" 1:38-nál). 1:44-nél már a bal hajtómű is kezdett megpusztulni (szbrosz ábárote lévvova dvigatyele= fordulatszám "ledobás" azaz esés a bal hajtóműnél) utána jött a hidraulika rendszer ( "átkáz gidroszisztyema") aztán a többit a katapultálásig (2:05) nem tudtam kivenni a katapultálásig, mert a személyzet kommunikációja hangosabb volt. Utána pedig ismétli a már ismerteket (22-es, ég a jobb hajtómű, oltsad el a tűzoltórendszerrel, FBW meghibásodás, bal hajtómű fordulatszám csökkenés, majd a vége felé ismét figyelmeztet a sebességre, az állásszögre és a túlterhelésre is).
A fordulópontjuktól láthatóan 69,5 km-re katapultáltak, ha mákjuk volt, akkor nem kellett sokat várni a mentőcsapatra, esetleg éhes farkasfalkákkal körülvéve.

</blockquote> Februárban jó hideg lehetett. Hol is estek le?
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Ezzel a kinai a szar szinonimályával vitatkoznék egy kicsit. Pl Skandináviába ha hiszitek ha nem egyáltalán nem gagyi ami kinai.
(igaz oda nem is szállitanak kinábol gagyit mert nincs rá igény) és ez komoly. (hihetetlen de ott kinánakhatalmas ninbusza van)
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
p8dboexcjhffzzrvsuqr.jpg

r62feoazrrnbfzzgjplp.jpg

zsuey02vjw5jxau2ucpg.jpg