Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A "kínai" a "sz*r" szinonimája mindenhol a világban (tudom, sokat javultak - de nem eleget :D), nem az oroszok másolják a kínaiakat évtizedek óta és nem az oroszok repkednek kínai hajtóművekkel. Realitásérzék tekintetében van még mit fejlődniük sárga barátainknak. :)
 
A szitu jelenleg az, hogy kínának, ha szar is, de van, míg oroszországnak, ha jobb is de nincs:)
 
Mivel su-27(benne minden alípus) topik én a J-11-re gondoltam. Bár megérne egy misét egy összehasonlítás valaki olyantól aki többet tud a repülőkről.
 
Én is felfigyeltem már a KNAAPo által gyártott Szu-35Sz gépek sajátos lemezmunka állapotára ezen a lenti sorozaton, de ami "különleges", az a titán borítás (hajtóművek külső borítása és a vízszintes vezérsík 2/3-ada) utólagos, számomra nem teljesen világos struktúrájú utócsiszolása, felületkezelése, ahogy én látom a ponthegesztések (inkább szegecssor) vonalát csak tessék-lássék követve:

http://postimg.org/gallery/2xglkg40/

Szintén durván szembeötlő a kabintető és teljes környéke, illetve annak állapota:

http://postimg.org/image/9dft7dogf/

Ez a fotóanyag a KNAAZ 80. évfordulóján készült légibemutató statikus során készült, pár hónapja, nem pedig a kínaiakat akarták vele "hülyíteni".

Ehhez képest a kvázi-konkurens IRKUT Szu-30SzM gépei mind a festés, mind pedig a lemezmunka tekintetében egy másik kategóriát képviselnek, sőt, ez elmondható a párhuzamosan gyártott Jak-130-asokról is.

http://postimg.org/gallery/2s00n3mta/

A link képsorozatán, középtájékon. Nem mellesleg ezek a képek is az KNAAPO udvarán készültek, azaz a "konkurens" háza táján.
 
Szu-35-ös a kínai légibemutatón, a rosszidős:

https://www.youtube.com/watch?v=-TljPsE7Arc

Illetve a jóidős program berepülése:

https://www.youtube.com/watch?v=A7ykiTLDKbc

Most már úgy fest végleges, a Szu-35Sz-el nincs behúzott fékes felpörgetés, huszáros, fékfelengedéskor forszázskapcsolós start, mint a 90-es években Kvocsur, vagy Pugacsov Szu-27-esei idejében, vagy akár a hazai MiG-29-eseknél.
Itt a gép kényelmesen felengedi a féket, majd csak ezután(!) pörgeti fel a hajtóművet, azonban nem semmi tolóereje van a hajtóműveknek, hogy még így is igencsak rövid starttal lódul az égbe ez a relatíve elég nehéz madár. A titok a rosszidős repülés 0:27. másodpercénél látszik jól, ahol az FbW rendszer igénybe veszi a TVC fúvócsöveket és ezzel emeli el a gép orrát a földről. A jóidős programnál látszik, hogy a gép ezután még úgy is eléggé energikusan emelkedik felfelé az égbe, hogy benne van a bemutatóhoz tankolt keró (a 11.2 tonna talán 40 százaléka) majdnem egésze.
 
<blockquote rel="gacsat"><blockquote rel="boki">A Szu-30 2012 február 28-ai balesete
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qa3uFFrxIfY
Darth Vader katapultált.

Minden összejött nekik szépen... "Atkaz SZDU" nem csak a hajtómű égett, tehát nem sokkal később az FBW rendszerük is elszállt. Az akusztikus figyelmeztető rendszer mondta nekik,hogy mit csináljanak (kapcsolják be a tűzoltórendszert,és valamit mondott nekik az SZDU val kapcsolatban is, de azt nem értettem meg pontosan). Ami kicsit meglepett, hogy gyorsítás közben, 1190-nél 10 fokos állásszög mellett, már elkezdte őket az állásszög és a túlterhelés ("pirigruzka pridnyileje") miatt figyelmeztetni. Aztán amikor nagyon elkezdett pörögni a vas, akkor még a fékernyőt is igénybe vette a személyzet 240-es sebesség, és 4570m magasság mellett ("tármáznoj párásut szbroszil" 1:38-nál). 1:44-nél már a bal hajtómű is kezdett megpusztulni (szbrosz ábárote lévvova dvigatyele= fordulatszám "ledobás" azaz esés a bal hajtóműnél) utána jött a hidraulika rendszer ( "átkáz gidroszisztyema") aztán a többit a katapultálásig (2:05) nem tudtam kivenni a katapultálásig, mert a személyzet kommunikációja hangosabb volt. Utána pedig ismétli a már ismerteket (22-es, ég a jobb hajtómű, oltsad el a tűzoltórendszerrel, FBW meghibásodás, bal hajtómű fordulatszám csökkenés, majd a vége felé ismét figyelmeztet a sebességre, az állásszögre és a túlterhelésre is).
A fordulópontjuktól láthatóan 69,5 km-re katapultáltak, ha mákjuk volt, akkor nem kellett sokat várni a mentőcsapatra, esetleg éhes farkasfalkákkal körülvéve.

</blockquote> Februárban jó hideg lehetett. Hol is estek le?
 
Ezzel a kinai a szar szinonimályával vitatkoznék egy kicsit. Pl Skandináviába ha hiszitek ha nem egyáltalán nem gagyi ami kinai.
(igaz oda nem is szállitanak kinábol gagyit mert nincs rá igény) és ez komoly. (hihetetlen de ott kinánakhatalmas ninbusza van)
 
p8dboexcjhffzzrvsuqr.jpg

r62feoazrrnbfzzgjplp.jpg

zsuey02vjw5jxau2ucpg.jpg