Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Én is találgatok, ha úgy tetszik okoskodok. Ha így működik, akkor gyakorlatilag van egy beépített eszköz, ami elveszi a helyet, tömeget pl. más fontos eszközöktől, üzemanyagtól, etc. úgy, hogy ha KOMOLYABB teljesítményre van szükség abból a szolgáltatásból, amire egyébként tervezték, akkor meg már csak holtteher. Ettől azt gondolom, okosabbak azért. HA a Podok fel vannak rakva, SZERINTEM összedolgoznak a beépítettel, nem feltétlenül úgy, hogy zavarják egymást, de a számítástechnikai kapacitásukat minimum elvárás, hogy összeadják, vagy akár azt is el tudom képzelni, hogy külön külön freq tartományt zavar az egyik, másik, interferencia nélkül. ÖTLETELÉS, semmi több. No meg abból indulok ki, ismételni tudom csak magam, hogy nem segghülyék azok, akik a Su-35 EW rendszerét tervezték.

Nem feltétlenül egymást, hanem a gép többi rendszerét zavarhatják. És miért lennének segghülyék? Egy beépített cuccnál vannak méretkorlátok, hogy lehetőleg ne menjen az aerodinamikai jellemzők rovására, mert ha ennyire specializált egység, akkor nem minden esetben van rá szükség, viszont a helyet foglalja és plusz tömeg. Ráadásul ugye (és ez tény, bárkinek bármennyire is nem szimpi) az oroszok nem éppen a mikroelektronika éllovasai, szóval adott képességet jellemzően jóval nagyobb méretben/tömeggel/légellenállással tudnak hozni.
 
Ott vannak a SAP 14/15 podok azok akkor mit egészítenek ki?

Bár ez a sok zavaró konténer nagyon specializált, hisz annyi légi és földi radar dolgozik, hogy kell a sok fajta ami bizonyos ismert vagy ismeretlen veszélyforrásra jobb.
Hisz ami mindenre jó az semmire semire sem jó.
 
http://zakupki.gov.ru/epz/order/notice/ea44/view/common-info.html?regNumber=0173100004515001734

oroszul tudódók előnyben, ez a forrás az ECM rendszerekkel kapcsolatban
 
<blockquote rel="zsolti">Én is találgatok, ha úgy tetszik okoskodok. Ha így működik, akkor gyakorlatilag van egy beépített eszköz, ami elveszi a helyet, tömeget pl. más fontos eszközöktől, üzemanyagtól, etc. úgy, hogy ha KOMOLYABB teljesítményre van szükség abból a szolgáltatásból, amire egyébként tervezték, akkor meg már csak holtteher. Ettől azt gondolom, okosabbak azért. HA a Podok fel vannak rakva, SZERINTEM összedolgoznak a beépítettel, nem feltétlenül úgy, hogy zavarják egymást, de a számítástechnikai kapacitásukat minimum elvárás, hogy összeadják, vagy akár azt is el tudom képzelni, hogy külön külön freq tartományt zavar az egyik, másik, interferencia nélkül. ÖTLETELÉS, semmi több. No meg abból indulok ki, ismételni tudom csak magam, hogy nem segghülyék azok, akik a Su-35 EW rendszerét tervezték.

Nem feltétlenül egymást, hanem a gép többi rendszerét zavarhatják. És miért lennének segghülyék? Egy beépített cuccnál vannak méretkorlátok, hogy lehetőleg ne menjen az aerodinamikai jellemzők rovására, mert ha ennyire specializált egység, akkor nem minden esetben van rá szükség, viszont a helyet foglalja és plusz tömeg. Ráadásul ugye (és ez tény, bárkinek bármennyire is nem szimpi) az oroszok nem éppen a mikroelektronika éllovasai, szóval adott képességet jellemzően jóval nagyobb méretben/tömeggel/légellenállással tudnak hozni.

</blockquote>

Dehogy van bajom az ilyen állításokkal, hogy az oroszok nem tudnak miniatürizálni... Persze hogy nem tudnak. Ettől még az szerintem simán hülyeség, ha egy beépített spec eszköz abszolút hatástal holttömeggé válik, ahogy arra a feladatra, amire az van, komoly egység kell függesztményként. HA így oldották meg, akkor az baromság. Van rá esély, de én többre tartom azért ennél őket, mert a logikájukkal, meg a talpraesettségükkel viszont sosem volt baj. Nekem nagyon gyanús, hogy egy kisebb teljesítményű "elégséges" megoldást tud hozni a beépített, és a +2 pod meg szerves részeként kibővíti az akkor már 3 részegységből álló rendszer képességeit. Ötletelés, de máshogy nem látom értelmét tényleg...
 
Szerintem a helyzet egyszerubb.

A szu 35 belso EW rendszere passziv rendszer es foleg onvedelemre van tervezve. As oroszok viszont szeretnek kihasznalni a lehetoseget hogy a nyugati rep es egyebb technika Ott relied muxik korulottuk es igyekeznek beporszivozni linden radar comma es egyebb sugarzast sot meg szerintem alkalmankent zavarnak is csak hogy teszteljek a rendszert.

Ehez Kelly a kulso Nagy relies it menu EW kontener.

Szerintem
 
Szerintem a helyzet egyszerubb.

A szu 35 belso EW rendszere passziv rendszer es foleg onvedelemre van tervezve. As oroszok viszont szeretnek kihasznalni a lehetoseget hogy a nyugati rep es egyebb technika Ott relied muxik korulottuk es igyekeznek beporszivozni linden radar comma es egyebb sugarzast sot meg szerintem alkalmankent zavarnak is csak hogy teszteljek a rendszert.

Ehez Kelly a kulso Nagy relies it menu EW kontener.

Szerintem

Szerintem a helyzet egyszerubb.

A szu 35 belso EW rendszere passziv rendszer es foleg onvedelemre van tervezve. As oroszok viszont szeretnek kihasznalni a lehetoseget hogy a nyugati rep es egyebb technika Ott relied muxik korulottuk es igyekeznek beporszivozni linden radar comma es egyebb sugarzast sot meg szerintem alkalmankent zavarnak is csak hogy teszteljek a rendszert.

Ehez Kelly a kulso Nagy relies it menu EW kontener.

Szerintem
Bármit elképzelhetőnek tartok, csak azt nem, hogy a belső beépített direkt kikapcsolásra kerül, ha fent van a két pod...
 
Vannak még lehetőségek:
1. A szárnyvégi és a beépített rendszerek más frekvencia tartományban dolgoznak.
2. A szárny végi rendszerek antennái jobb lefedettséget nyújtanak, viszont nem a külső podban van az ehhez szükséges számtech kapacitás hanem a gép belsejében, ott ahol a beépített EW van.
Azért egy szuperszámítógépet nehéz egy podba berakni, meg ugye miért raknának két podba két ilyen gépet?
Egyszerűbb ha a batár nagy gép belsejébe beleteszik az EW-vel foglalkozó nagy teljesítményű központi gépet, aztán az igény szerint korlátozottan dolgozik a belső EW antennákkal vagy pod esetén a külsőkkel, vagy minddel egyszerre.
3. Az első és a második pont együtt érvényes.
 
184423.jpg
 
"Orosz vitézek" parancsnoka Alekszeev ezredes ma nyilatkozott arról, hogy 2016ban átszállnak új típusra, bár nem pontosította melyikre. Átképzést már elkezdtek, szavai szerint.
 
Jakarta Globe: Indonézia áprilisban írja alá a szerzodést 10 Szu-35Sz beszerzésérol.
 
********* Most már annyira off lett a topic, hogy **********

sukhoi-jump_gizmodo.flv.jpg

A képen a Szu-27UB harmadik prototípusa látható. 1997-ig repült majd földi tesztpéldány lett. A kép a "Kémek háborúja" című, ZS kategóriás filmhez készült. A katapultálást a földön hajtották végre 2003-ban.

125191_66890680_801eject_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A film légi felvételeihez a Szu-35UB prototípust használták. Leszerelték a kabintetőt és alaposan beöltöztették a pilótát.

113522_251922537_1797_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


113522_251922537_1798_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


113522_251922537_1799_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


113522_251922537_1802_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



Egy harmadik jelenetben is szerepel a filmbeli 801-es gép, amikor egy erre a célra épült, csökkentett méretű makktettet felrobbantanak.