Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Ott keződik, hogya Szu-33 fel sem tudna szállni vele hordozóról csak akkor, ha kb. szinte 0 kerót raksz bele...

Mennyi keró megy a szu33-ba? 8-9000 kg?
Max felszállója 33000 kg
Feltöltve kb 29900 kg
A Kh-41 (3M-80 változat) kb 3900 kg

Ha csak 80%-ig van feltankolva a gép, akkor már felszáll vele. Az viszont koránt sem "0 keró"...

Szóval még mindig vannak fenntartásaim... :)))

Kontra:

Igaz, hogy a néhány statikus képen kívül, valamint a fél internet kitudja honnan származó információin kívül semmi nem támasztja alá, hogy a rakétát valaha is indították Flanker platformról. Elismerem. Mint ahogy azt is, hogy arra sincs bizonyíték, hogy ez nem történt meg.
Vettem a fáradtságot és felnéztem a Raduga honlapjára:

http://eng.ktrv.ru/production_eng/323/507/522/

Ezek alapján, főleg az utolsó mondat miatt hajlok arra, hogy ez a fejlesztés inkább stagnál.
 
"Kulso_54
február 20., 11:05 Feljelent
Capslock mondta:

A Szu-35 valószínűleg jó platform, a küzdelmes fejlesztésen átesett R-77 miatt vagyok szkeptikus, ezt látom bizonytalansági tényezőnek. (Az R-27-et továbbra se tudom fegyvernek tekinteni, de ennek ne fussunk neki megint... :) )

Eddigi legjobb megfogalmazás. Magam is pontosan így gondolom."

detto. Jó látni, hogy megjelent. Persze a forum egy meghatározó része szerint semmivel se jobb mint az R-27 sött nincs igazi előnye mert oroszok R-27et kettesével indítják vagy blabla... Hülye Oroszok meg rendszeresítik, nem értenek hozzá nem úgy mint a forum nagyja. Vagy ez most megváltozott hirtelen, hogy Oroszok is rendszeresítik? :DDD
 
"Ott keződik, hogya Szu-33 fel sem tudna szállni vele hordozóról csak akkor, ha kb. szinte 0 kerót raksz bele..."

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=15221&page=3

kettőt is ráraknak ruszkik... :DDD
 
"Ott keződik, hogya Szu-33 fel sem tudna szállni vele hordozóról csak akkor, ha kb. szinte 0 kerót raksz bele..."

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=15221&page=3

kettőt is ráraknak ruszkik... :DDD

Első ránézésre Kh-31-nek tűnnek.
 
"Kulso_54
február 20., 11:05 Feljelent
Capslock mondta:

A Szu-35 valószínűleg jó platform, a küzdelmes fejlesztésen átesett R-77 miatt vagyok szkeptikus, ezt látom bizonytalansági tényezőnek. (Az R-27-et továbbra se tudom fegyvernek tekinteni, de ennek ne fussunk neki megint... :) )

Eddigi legjobb megfogalmazás. Magam is pontosan így gondolom."

detto. Jó látni, hogy megjelent. Persze a forum egy meghatározó része szerint semmivel se jobb mint az R-27 sött nincs igazi előnye mert oroszok R-27et kettesével indítják vagy blabla... Hülye Oroszok meg rendszeresítik, nem értenek hozzá nem úgy mint a forum nagyja. Vagy ez most megváltozott hirtelen, hogy Oroszok is rendszeresítik? :DDD

Senki sem lát bele, hogy minek milyen körülmények közt van előnye, hátránya, melyik rakétának milyen paraméterei vannak, valós körülmények közt. Az sanszos, hogy az R-27 félaktív radaros rakétája lényegesen olcsóbb, s ezért ha hasonló képességet tud felmutatni, AKÁR MÉG költséghatékonyabb is lehet azt duplán indítani, mint egy aktív fegyvert egyesével. A pénz véges mindenhol. Magam részéről örömmel olvastam azért ma, hogy ha az oroszok maradnak meg tömeggyártásban sokáig egy félaktív vezérlés, vagy a buta bombák mellett, akkor az elavult szar, meg nem tudnak ilyet csinálni, mert nem elég fejlett a tecnológiájuk hozzá, de ha valaki felveti, hogy egy első vonalbeli USA tankban még mindig kézzel töltenek, s ez már kicsit avíttnak néz ki, akkor jön a magyarázat arra is:P. Persze az én irományom is CSAK blabla...
 
Ami a Kh-41-et illeti, itt egy kép a géppel együtt. Mire is jó az ausairpower:))
http://www.ausairpower.net/APA-Regional-PGM.html#mozTocId24139
Jól látszik, hogy ez egy kiállításon készült. Bárki azt hisz el belőle amit akar.
 
"Ott keződik, hogya Szu-33 fel sem tudna szállni vele hordozóról csak akkor, ha kb. szinte 0 kerót raksz bele..."

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=15221&page=3

kettőt is ráraknak ruszkik... :DDD

Az ott Kh-31, az "csak" kb 600 kg.
 
notaricon

Molni a Szu-33-nál szerintem a hajófedélzeti üzemre gondolt, a síugrósáncos start miatt nem tudnak ekkora teherrel felszállni.
 
Kis megjegyzés. Molninak van igaza. A Kh-41-et soha nem rendszeresítették a Szu-33-asokhoz, sőt ehhez a géphez soha nem rendszeresítettek semmiféle irányított földi vagy felszíni célok elleni fegyvert. A Kh-41 Moszkit rakétát propaganda jelleggel függesztették a Szu-27K gépek alá, amivel a Kuznyecov képeségeire tetteák rá egy kis blöffel. Ennél fontosabb, de még hamarabb elhalt elképzelés volt, hogy az eredeti légi hordozó platform nem is a Szu-27K, hanem a Szu-27IB volt, ami ebből a rakétából kettőt vitt volna, legalábbis a súlymakettek gyárudvari próbafüggesztései szerint. De amint a Szu-27IB-ből Szu-34 lett, ez már rég feledésbe merült.
Amennyire én tudom, a Szu-27K sohasem repült a Kh-41-el, mert a kísérlet ideje előtt abba maradt. Mire elkészültek az első széria Szu-33-asok, már kiderült, hogy jobb híján a típus egy az egyben a Szu-27Sz és P gépek arzenáljával fog rendelkezni. Külön érdekesség, hogy bár már ez a típus is 12 fegyvertartóval készült, ahogy a proto Szu-27K gépek is, a széria példányokon csak 10 felfüggesztési pont van, ahogy a szárazföldi alap Szu-27-eseken is. Nem is kell több, hiszen a gép amúgy sem tudja a teljes javadalmazását hajóról elvinni. További érdekesség (egyben a 33-asok nagy rákfenéje), hogy az összes Flanker modifikáció közül ennek van hivatalosan a legkevesebb betölthető keró mennyisége. Hely volna több is, de a normál gyakorlat szerint 5500 kg a maximális tüzelőanyag mennyiség, azonban a gép levegőben utántölthető. Csak említésképp, a csúcsot ezen a téren a Szu-34-esek képviselik, 12 tonnával plusz a 3000 literes PTB-3000-es tartály, plusz utántölthetőség, de szintén dobogós a második helyezett Szu-35Sz is, a maga 11200 kg-os belső tüzelőanyag kapacitásával.

Végezetül révedjünk el a múlt emlékei közt és tekintsünk meg egy kis színes rövidfilmet abból az időből, amikor még a Szu-27K gépek 14(!) fegyvertartóval és komoly függesztménnyel repülgettek, igaz, szigorúan szárazföldről.

https://www.youtube.com/watch?v=89mXBaSHttc
 
notaricon

Molni a Szu-33-nál szerintem a hajófedélzeti üzemre gondolt, a síugrósáncos start miatt nem tudnak ekkora teherrel felszállni.

Hm, valóban kevesebb a max felszállója 3000 kilóval, erre nem gondoltam. Így viszont ekkora súly mellé csak fél feltöltéssel indulhat. Kösz a kiigazítást.
 
Mennyi keró megy a szu33-ba? 8-9000 kg?
Max felszállója 33000 kg
Feltöltve kb 29900 kg
A Kh-41 (3M-80 változat) kb 3900 kg
Jaj, jaj, jaj... Ne tessék már a szárazföldi max. felszálló tömeget keverni a hordozóssal. A hordozórél még teljes légiharc fegyverzettel sem tud felszállni max. tüzag. töltössel... N+1-szer kitárgyalt téma, hogy a Szu-27K miért volt borzalmas döntés a MiG-29K-val szemben... A gép harcászati potenciálja semmivel sem nagyobb, mint a kisebb gépé...
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-02-23&ttitle=Jelent%C5%91sen_n%C5%91tt_az_Orosz_L%C3%A9gier%C5%91_t%C3%A1mad%C3%B3potenci%C3%A1lja_a_tavalyi_%C3%A9vben
 
"Ott keződik, hogya Szu-33 fel sem tudna szállni vele hordozóról csak akkor, ha kb. szinte 0 kerót raksz bele..."

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=15221&page=3

kettőt is ráraknak ruszkik... :DDD

Apró hiba, hogy a képen H-31-es van...
 
Ami a Kh-41-et illeti, itt egy kép a géppel együtt. Mire is jó az ausairpower:))
http://www.ausairpower.net/APA-Regional-PGM.html#mozTocId24139
Jól látszik, hogy ez egy kiállításon készült. Bárki azt hisz el belőle amit akar.

Mutatok én neked EGY olyan képet, ahol F-4-en AIM-54 és F-14-en meg AGM-84-van. Na, a linkelt kép is kb. ilyen jelentőségű...
 
Mackensen mondta:
Ami a Kh-41-et illeti, itt egy kép a géppel együtt. Mire is jó az ausairpower:))
http://www.ausairpower.net/APA-Regional-PGM.html#mozTocId24139
Jól látszik, hogy ez egy kiállításon készült. Bárki azt hisz el belőle amit akar.

Mutatok én neked EGY olyan képet, ahol F-4-en AIM-54 és F-14-en meg AGM-84-van. Na, a linkelt kép is kb. ilyen jelentőségű...

Én meg mutatok neked olyan makettet amire 3(három!!!) BrahMost ragasztottak!!!
Brahmos%20Su-30.jpg
 
Ez az igényes indiai makett az egyik kedvencem.
Ékes bizonyítéka annak, hogy fontosak a reális célkitűzések :-)
 
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-02-24&ttitle=F%C3%A9lmilli%C3%A1rd_doll%C3%A1r%C3%A9rt_cser%C3%A9ln%C3%A9_le_a_B-52-esek_%C3%B3sdi_radarjait_az_USAF

Berakom ide csak az izmozás kedvéért:DD