Ez így igaz, csak innentől kezdve a "de simán lefordulom az S-300-at 6000 méteren a Sasommal a DCS-ben, tehát az igazi S-300 sz*rt nem ér" duma akár igaz is lehet a DCS-ben, de a valóság szempontjából egyáltalán nem mértékadó: igaz lehet IRL is, de ezt pusztán a DCS (vagy más szim) alapján kijelenteni komolytalan.
Tényleg lehetne igaz csak kb. nincs értelme mint ahogy mondtam részletekbe menő technikai dolgokról következtetést levonni, az S-300 teljesítménye nem feltétlen hiteles, a radarok működési elve és megvalósításának részletei meg aztán főleg nem egyeznek a valósággal.
Hangsúlyozom, hogy ettől függetlenül számos dolog valós, különben a kutyát nem érdekelné az egész, de az, aki egy DCS-ben lerepült 8-8 fős küldetés alapján kijelenti, hogy a grúzok Moszkvát is elfoglalhatták volna 2008-ban, ha lett volna 4-4 db F-15 és A-10 gépük, az futóbolond, hiába repült már le több, mint 5000 (ötezer) órát szimulátorral. Úgyhogy a szimulátorok adnak ugyan (egyénenként eltérő mértékben) bizonyos tudást, de ez marhára nem garancia semmire.
A kreténség szimtől vagy attól függetlenül az marad, a példáid meg eltúlzottak.
Ezen kívül a 0 tudással is csak az a gond, hogy valójában nem tudhatod, hogy valamelyik nick mögött véletlenül nem egy tréfás kedvű vadászpilóta található-e, aki szórakozásként trollkodik és röhögi halálra magát a magát egyetlen zseninek képzelő amatőr műkedvelőn. A legendák szerint volt már rá példa...
És szerinted a topikban lévő emberek közül ez hány emberre igaz?
Teljesen mindegy, hogy ki, ha legalább annyit nem képes kibökni, hogy egyáltalán miért gondolja, azt amit, akkor teljesen lényegtelen. Persze ha meg valaki beírja, hogy azért mert ő kanadában 18-ason repül, akkor a többiek meg majd jól kiröhögik, hogy persze, szóval alapvetően semmi értelme az egésznek. Azt viszont nem értem, hogy miért nem lehet értelmesen beszélgetni.
Azért a TVC-nek van némi köze a marketinghez. Szerintem pont ez az egyik legnagyobb előnye is. A marketingfaktor. Mert az általában kevéssé hozzáértő döntéshozókat (politikai alapon válogatott bizottságok, politikusok) nagyon is meg lehet győzni egy gép "műrepülőképességeivel" (és ebben a TVC nagyon komoly segítség lehet), egy jól eltalált bemutatón. Lásd iráni F-14 vs. F-15... Egyébként viszont molnival értek egyet. Valós harcászati haszna nem sok van a TVC-nek. 1 vs. 1 "légiközelharc" esetén ugyan lehet, de ez elég ritka forgatókönyv már manapság. Illetve abban az elméleti esetben tudom még elképzelni, hogy hasznos lehet, ha épp kis sebességgel repülsz, kilőnek rád egy rakétát viszonylag nagyobb távolságról és amiről tudod, hogy milyen irányból érkezik és van valami olyan eszközöd, amivel le tudnád lőni a rakétát, vagy egyéb ellentevékenységet tudsz rá gyakorolni, de csakis akkor, ha a géped orrát feléje tudod fordítani. Na itt segíthet még abban, hogy gyorsabban fordulhass irányba, nyerhetsz vele pár tized, vagy pár másodpercet. (Egyébként a japán tech demón is van TVC, de hogy véglegesen lesz-e...)
Igen valóban jó marketingfogás, és az is jól hangzik, hogy közelharcban sokkal potensebb a gép. De ezek mellet elég sokminden egyéb is volt. Az AMRAAM indításról leközölt kép is elég beszédes, mintahogy a nagy állászöggel való repülésről készült is. Ha jól emlékszem a supercruise tesztek is nagyobb sebességeket értek el a Raptornál, a nagy állásszöggel való repülés demonstrálásával is jóval messzebre jutottak, meg gondolom van még rengeteg egyéb dolog amiről nem is lehet tudni.
Szerintem egyáltalán nem követelmény a TVC egy királykategóriás gépben, reálisan nézve. Amikor az ATF-et kiírták akkor sem volt követelmény pedig akkor aztán volt mindenre pénz. Amit a többiek leírtak korábban abban sok realitást látok, az oroszok a 80as/90es években elég brutális lemaradásban voltak, és a 27essel illetve a 29essel általában ők voltak a favoritok egy közelharcban. Ebből a helyzetből nem olyan hajmeresztő döntés a TVC és a manőverezőképesség további fejlesztése. Gondolom az amiknál is sokban közrejátszott az, hogy a 22-es alapvetően sokoldalúbb volt mint a vetélytársa. A 23-es inkább BVR harcban lenne előnyben, de itt is sok korlátozó tényező volt, pl. a hordozott rakéták száma. Szerintem ésszerű egy olyan koncepció győzelme ami sokkal inkább megállja a helyét a profil minden pontján ha egyszer az a cél, hogy minden szempontból felsőbbrendű gépet hozzanak létre.