Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Szerintem nem a rakétán hanem a gépen múlik a loft.Ha a gép radarja képes földháttérben dolgozni akkor a rakéta is tud loftolni.Ha nem meg nem.
Semmi köze ezeknek egymáshoz... Égháttérben levő cél ellen is megéri loftolni... És ez még csak az egyik hiba a gondolatmenetedben...
 
Semmi köze ezeknek egymáshoz... Égháttérben levő cél ellen is megéri loftolni... És ez még csak az egyik hiba a gondolatmenetedben...
Milyen messzire lőttek? Én még azt sem látom a felvételről hogy milyen rakéta az amit kilőttek róluk egyáltalán. Volt már linkelve a Vympel oldala, van olyan verzió az R-27 családból ami Loftol, és van olyan ami nem. Hozzáteszem, hogy ha közeli célpontokra lőttek, oda marhára nincs értelme felküldeni a rakétát, hogy aztán meg törje meg a mozgását és induljon meredeken lefelé.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Örvendjetek topictársak, a Vityazi gépeiről még a Malájziába érkezés előtt lekerült a karnis!
205884.jpg
 
Tavaly a Krímen állomásozó szu-30sm szu-30m2 gépek megkapták a a 2013-óta gyártott kh-31AD hajó elleni rakétát.
https://militarytechcooperations.wordpress.com/tag/kh-31ad/
Röviden a rakétáról.

Na már most szeretném megkérdezni hogy alkalmazható e még a rakéta biztonságosan iylen 160 km távolsággal? Persze nem jenki hordozó kötelék ellen.

Pl Britek ellen vagy a japán rombolók ellen?
 
Tavaly a Krímen állomásozó szu-30sm szu-30m2 gépek megkapták a a 2013-óta gyártott kh-31AD hajó elleni rakétát.
https://militarytechcooperations.wordpress.com/tag/kh-31ad/
Röviden a rakétáról.

Na már most szeretném megkérdezni hogy alkalmazható e még a rakéta biztonságosan iylen 160 km távolsággal? Persze nem jenki hordozó kötelék ellen.

Pl Britek ellen vagy a japán rombolók ellen?

Hamár szoba került. https://en.wikipedia.org/wiki/MA-31

"In an unusual turn of events, the U.S. Navy chose to acquire examples of the Kh-31 missile - the actual threat the drone was intended to simulate[3]...."

Mert az hagyjám, hogy USAF vett személyzettel, harceljárásokkal együtt S-300/BUKot FÁK államoktól, de hogy Navy Oroszoktól KH-31et... Végülis a tökéletes teszkörnyezet AEGIS/ESSM...nak.
 
Valamiért elkezdték növelni az amerikaiak a légi harc rakéták számát az F-15 gépeken( lehet,hogy az 5.gen.gépekkel vívott harcok tanulsága?).Na most van ilyen lehetőség a Szuhojokhoz is(a MIG szárnya alatt nem hiszem,hogy van hely)?Nem csak arra gondolok,hogy léteznek-e dupla indítók hanem,hogy van-e hely nekik?
 
Valamiért elkezdték növelni az amerikaiak a légi harc rakéták számát az F-15 gépeken( lehet,hogy az 5.gen.gépekkel vívott harcok tanulsága?).Na most van ilyen lehetőség a Szuhojokhoz is(a MIG szárnya alatt nem hiszem,hogy van hely)?Nem csak arra gondolok,hogy léteznek-e dupla indítók hanem,hogy van-e hely nekik?
Dudi, szerintem az az alap 10-12 felfüggesztési pont ami megvan a Szu-27/35 ön, bőven elég dupla indítók nélkül is. Attól többet nem hinném hogy érdemes már, nem kicsik az Orosz rakéták általában, hatalmas légellenállás a 12 rakéta is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Dudi, szerintem az az alap 10-12 felfüggesztési pont ami megvan a Szu-27/35 ön, bőven elég dupla indítók nélkül is. Attól többet nem hinném hogy érdemes már, nem kicsik az Orosz rakéták általában, hatalmas légellenállás a 12 rakéta is.
Az F-15-ön sem látom ezért annyira sok étrelmét a sok AAM-nek. Legfeljebb nagyon tömeges CM salvo ellen. Még messzebbre sem tudja hajítani őket, mert nem tud annyira felgyorsítani rövid idő alatt.
 
Amikor az oroszok egy teljesen "feldíszített" Szu-30MK-val demóztak Farnborough-ban, 1994-ben.
Az aszimmetria inkább a látványnak szólt, de azért jelen volt, míg a fegyvermakettek tényleges tömegéről nincs infóm. Azonban légellenállásuk így is tetemes lehetett.
Bárhogy is volt, a Harang manőver indítása pozitív g - félorsó - negatív g manőverkombinációból, elég eredeti. Jól látszik, hogy a 29-es demókkal ellentétben itt a Harang leszálló ágánál mind a két hajtóműre egy időben szúrják rá a gázt, ami a felpörgő hajtóművek precessziója miatt be is pörgeti a gépet, de ezt szépen beleforgatták a műsorba, szándékosan. Ez a gép volt a Szu-30MK program prototípusa, lényegében egy 12 fegyvertartósra és utántölthetőre átalakított Szu-27UB (PU).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amikor az oroszok egy alaposan felrakétázott Szu-35-össel repültek demót 1994-ben. Érdekesség, hogy a T-10M fő demópilótája Viktor Pugacsov volt, de ezen az ersón már az a Vjacseszlav Averjanov szerepelt, aki később, 1999-ben előszőr mutathatta be a Szu-30MKI-t Párizsban addig a bizonyos katapultálásig. Érdekes, hogy innentől fogva nem elkaszálás lett a jussa, hanem még rengeteg MAKSz-on szerepelt (láttam:)), majd egy időre eltűnt. Hogy aztán 2013-ban és 2015-ben is ő meg a fia repülhessenek a közönség nagy örömére.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Szu-35-össel, illetve a belőle átalakított Szu-37-essel, ami később szintén Szu-35-ösnek visszanevezve és visszaalakítva repült sokfelé a világban, szintén sokat műsorozott az a Jurij Vascsuk, aki szintén repülte a Szu-30MKI demókat (láttam... :) ). Neki a 2002-es év nem volt kimondottan szerencsés. Áprilisban, mint kiváló műrepülő (is) Zsukovszkijban egy Szu-29-est készült berepülni, amikor is az a felszállás közben leszakadt a csűrője, kiszaladt, átvágódott, majd széttört. Vascsuk kezét és lábát is eltörte, kórházba került. De nyáron már vissza is térhetett a műrepülő versenysportba, amit követően decemberben a 711-es Szu-35-össel (ez volt a Szu-37-es) katapultálni kényszerült, lévén annak meg a komplett jobboldali vízszintes vezérsíkja hagyta el a gépet, anyagfáradásból kifolyólag. Az öreg amúgy elég szívós, mert túl a hatvanon is bátran repked hol Szu-35Sz-el, hol a PAK-FA-val.