M
molnibalage
Guest
Egyébként érdekes lenne megkeresni gépeket, hogy mivel csinálták meg valaha a tower-t, csak mint érdekesség.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ennek fényében a Blue Angels biztosan észak-koreai ...Szerintem meg a nyugatiak azért nem csinálják ezeket a szerkezetnyúzó marhaságokat, mert nem látják értelmét a nemzeti büszkeséget a gépeik élettartamában repülőnapokon megfizetni...
Az összessel. F-111-essel talán nem. Miután kiderült, hogy a dugóhúzót annyira nem szereti, hogy meg 30 ezer lábról is a földig pörög, de kivenni nem nagyon hagyja magát. F-15, 16, 18, 14 mind sokszor ki lett próbálva, a tower manőver mind az Edwards, mind pedig a Patuxent River bázis teszt csapatának repertoárjában benn van, kötelező programpontként már vagy negyven éve és mind a mai napig. A szovjetek közül ehhez képest az első, aki a harangot kipróbálta, Oleg Coj volt a nyolcvanas évek elején, egy Szu-24-essel. Neki katapultálnia kellett.Egyébként érdekes lenne megkeresni gépeket, hogy mivel csinálták meg valaha a tower-t, csak mint érdekesség.
Ez a rész arra vonatkozott, hogy az oroszoknál a háttér egyáltalán megengedi ezt. Itthon is igaz, hogy kijelölt, de akkor is kis óraszámmal bíró pilóták demóztak nyugati szemmel, néha kényszerből Rácz Zsolt bele is halt... A HTKA-n is megírta valaki, hogy tök jó a tower, csak ott is volt olyan, hogy gyakorlás közben az n-edikből háthelyzetben jött ki a gép és alig bírták kivenni, kis híja volt a palancsintának.
Na ezt nyugaton a legtöbb ország azzal kerüli el, hogy nem csinálnak ilyet és kész.
Ez a G ruha nélküliség inkább afféle keménytökűek vagyunk imdízs lehet. Végignéztem a BA repesemények listáját. 1982 óta egy Glockos eset volt és talán egy bizonytalan a leírás alapján. Viszont a BA-ban nem csak egy szólózó van? A többi nem kap kemény G-ket,
Hú, ezt így nem értem. Valami gépelés hiba lehet, gondolom 29-esre gondolsz.
Semelyik hajtómű nem arra van tervezve, nem tudom, hogy mitől tréne el a FADEC-es PW F100 és GE F110 mondjuk egy RD-33-tól vagy AL-31-től ezen a téren, majd Allesmor talán erre jár, ami még talán nem is volt FADEC-es.
Átesési teszthez próbálták ki a 24-essel? Vagy csak szimplán érdekelte őket?Az összessel. F-111-essel talán nem. Miután kiderült, hogy a dugóhúzót annyira nem szereti, hogy meg 30 ezer lábról is a földig pörög, de kivenni nem nagyon hagyja magát. F-15, 16, 18, 14 mind sokszor ki lett próbálva, a tower manőver mind az Edwards, mind pedig a Patuxent River bázis teszt csapatának repertoárjában benn van, kötelező programpontként már vagy negyven éve és mind a mai napig. A szovjetek közül ehhez képest az első, aki a harangot kipróbálta, Oleg Coj volt a nyolcvanas évek elején, egy Szu-24-essel. Neki katapultálnia kellett.
Akkor jól emkékeztem a Mirage-2000-re, csak 10 perc alatt nem találtam olyan demót, ahol előadják. Mert ezt élőben láttam is. Köszi, hogy megkerested.Mirage 2000-essel repültek Harangot mikor a magyarok kint jártak, mikor a franciák Kecskemétre jöttek és az 1997-es NATO Express repülőnapon is.
1:23:43-nál.
Azok a régi szép idők. Spangdahlem-i F-16C block 50 az akkor még elég újnak számító F110GE129-es hajtóművel mint egy rakéta, F/A-18D, aminek lényegében ez volt az utolsó éve, több rendelés már nem érkezett rá, A nullszériás Gripen A, a felszálláskor még kissé rakoncátlankodó RM-12-es egyik ős-példányával és a Mirage 2000-es amivel a franciák szerintem a legimpozánsabb kűrt mutatták be a nyugati gépek közül, de ez szubjektív.
"Ez pont olyan, ahogy az iráni F-14 "győzött" az F-15-tel szemben, mikor előadott egy demót olyan minimál keróval, hogy leszállás után alig tudott még a pályáról is legurulni a gép a sah feje felett, aki kurvára nem mérnök és műszaki ember, csak ő dönt."
Ez ezer 100 így volt . De a döntés ennek ellenére jó volt. Ugyanis az F-14 számos tulajdonsággal rendelkezett ami miatt a mai iráni pilóták a fórumokon a mai napig helyesnek tartották az akkori döntést, már pedig ők csak tudnak valamit.
Izrael ugyanazt az F-14-et és F-15-öt hasonlította össze, szinte azonos időben az irániakkal.Azt se felejtsük el hogy a két gépet akkori állapotukban kellene összehasonlítani. Az akkori hajtóművel fegyverzettel érzékelőkkel.
Egyetérek. Eddig szerencséjük volt. Nem értem őket.Ők ahelyett,hogy próbálnák a minimálisra csökkenteni a lehetséges veszélyforrásokat, még hozzá raknak plusz egyet,ráadásul maximális támogatással a parancsnokok részéről.Felesleges és veszélyes.
Átesési teszthez próbálták ki a 24-essel? Vagy csak szimplán érdekelte őket?
Ez egyedi meghibásodás volt? Tényleg elképesztő pech, hogy pont akkor történt ez. Vagy addig nem volt olyan kiélezett rephelyzet, ahol a hiba észrevehető lett volna, ha általános a hiba?Minimális sebesség körüli kormányozhatóságot vizsgálták, ami egy csapásmérő nehéz típusnál annyiban mindenképp érdekes, ha leterhelten egy rácsapás utáni felhúzásból kis magasságon elkopna a sebesség. Vizsgálták, hogy mennyi az annyi, mekkora még az a minimális sebesség és maximális állászsög, ami még a kormányozhatósági tartományon belül van, vagy minimális idejű sebességgyűjtéssel ahhoz nagyon közel. Ehhez a legegyszerűbb mód a Harang repülése volt, 1986 december 14-én. A gép rendben leadta az orrát, elkezdett sebességet gyűjteni, Oleg Coj utánéegtést is kapcsolt, amitől a vízszintes sebesség is valamelyest nőni kezdett, de a merülés folytatódott. Jött a föld és Coj katapultált. Kiderült, hogy a harang közben egy mindösszesen 3 mm-es csavar valahogy a magassági hidraulika buszter munkahengeréhez került a géptestben és azt megakasztotta, így hiába volt megfelelő a kormánymozdulat a kabinban, a stablizátor kitérítése nem volt azzal azonos (gondolom én, húzott vagy ahhoz közeli helyzetben maradt) és a gép nagy állásszögön merült. Pech.
Gyanítom, hogy a típus életében teljesen szokatlan nulla-negatív g terhelés mozdíthatta ki a helyéről az addig "alvó ügynök" szerepében tetszelgő csavart.Ez egyedi meghibásodás volt? Tényleg elképesztő pech, hogy pont akkor történt ez. Vagy addig nem volt olyan kiélezett rephelyzet, ahol a hiba észrevehető lett volna, ha általános a hiba?
Mirage 2000-essel repültek Harangot mikor a magyarok kint jártak, mikor a franciák Kecskemétre jöttek és az 1997-es NATO Express repülőnapon is.
1:23:43-nál.
Azok a régi szép idők. Spangdahlem-i F-16C block 50 az akkor még elég újnak számító F110GE129-es hajtóművel mint egy rakéta, F/A-18D, aminek lényegében ez volt az utolsó éve, több rendelés már nem érkezett rá, A nullszériás Gripen A, a felszálláskor még kissé rakoncátlankodó RM-12-es egyik ős-példányával és a Mirage 2000-es amivel a franciák szerintem a legimpozánsabb kűrt mutatták be a nyugati gépek közül, de ez szubjektív.
Gyanítom, hogy a típus életében teljesen szokatlan nulla-negatív g terhelés mozdíthatta ki a helyéről az addig "alvó ügynök" szerepében tetszelgő csavart.
Tartósan szokatlan, a terepkövető módban a gép nem csinál leborítást, de akkor jellemzően nem haladja meg a 0G körüli állapotot tartósan a túlterhelés. A HT összefoglaló motani állapotában is ott a válasz. A gyorsulásvektor mutasson felelé. Ilyen pl. a háton kinyomás, de gyakorlatilag akkor is ilyen van, ha talpon csinálá ezt a gép emelkedést megszüntetve, de ilyen csak lényegében útvonalrepülés közben csinálnak, ha nem tartós és nem nagy túlterhelésű. Airlinereknél is tapaszthalható ez, amiikor emelkedésből vízszintes repülésbe mennek át.MI az,hogy szokatlan nulla-negatív g terhelés?Milyen manőver csinál ilyet?