M
molnibalage
Guest
Ez a rész arra vonatkozott, hogy az oroszoknál a háttér egyáltalán megengedi ezt. Itthon is igaz, hogy kijelölt, de akkor is kis óraszámmal bíró pilóták demóztak nyugati szemmel, néha kényszerből Rácz Zsolt bele is halt... A HTKA-n is megírta valaki, hogy tök jó a tower, csak ott is volt olyan, hogy gyakorlás közben az n-edikből háthelyzetben jött ki a gép és alig bírták kivenni, kis híja volt a palancsintának.Ha már szóba került a filozófia a nyugati és az orosz demorepülés között: a legtöbb baleset vagy éppen katasztrófa nem a "speciális" manőverek miatt következett be, hanem olyan manőverekből amelyeket rendszeresen végeznek nyugati gépek is(pl. bukfenc).
Na ezt nyugaton a legtöbb ország azzal kerüli el, hogy nem csinálnak ilyet és kész.
Ez a G ruha nélküliség inkább afféle keménytökűek vagyunk imdízs lehet. Végignéztem a BA repesemények listáját. 1982 óta egy Glockos eset volt és talán egy bizonytalan a leírás alapján. Viszont a BA-ban nem csak egy szólózó van? A többi nem kap kemény G-ket,A filózófiáról, ha már beszélünk eszembe jut a Blue Angels,igaz,hogy az elsősorban kötelék műrepülés. Mert úgy veszem ki,hogy ott az usa-ban ebből a szempontból szerinted minden ok,csak az orosz a hülye. A Blue Angels amit csinál az szerintem szerintem ön és közveszélyes. És nem azért mondom, mert szűkebb formációt repülnek, mint például a Vityazi. Hanem azért mert g-ruha és oxigénmaszk nélkül végeznek nagy túlterhelésű, gyakran hosszú ideig tartó manővereket. Emiatt már több hajózójuk is meghalt, a hosszú ideig tartó nagy túlterhelés hatására jött az elszürkülés, amiből nem volt már visszaút. A hajózó nem tért magához, a repülőgép lezuhant. Volt amelyik egy családi házra. A Blue Angels arra hivatkozik, hogy ez hagyomány, hogy nem használják egyiket sem. Mert az O2 maszk a fejük szabad mozgását, a felfújódó g-ruha pedig az oldalkormány pedálok precíz mozgatását akadályozza,és ők rendszeresen centrifugában edzenek, és vannak olyan kemények, hogy kibírják ezek nélkül a védőfelszerelések nélkül is. A Frecce Tricolori pilótáit érdekes módon nem zavarja egyik sem a precíz műrepülésben, ahogyan a Vityazit, vagy éppen a Thunderbirds-öt sem. Ők tudnak g-ruhában, oxigénmaszkban kötelék és egyéni műrepülést végezni. A BA pilótáin egyik sincs, mert "csak zavar". Az nem zavar senkit,hogy több társukat is elvesztették a G-LOCK nevű jelenség miatt miatt? Akkor hogy is van ez a filozófia?
Hú, ezt így nem értem. Valami gépelés hiba lehet, gondolom 29-esre gondolsz.Towert az F-22-őn kívül jenki géptől nem láttam. Azzal magyar pilóták még csinálták is( ha jól emlékszem Németh Zoltán és Máté Attila) amikor arra lehetőségük adódott.
Semelyik hajtómű nem arra van tervezve, nem tudom, hogy mitől tréne el a FADEC-es PW F100 és GE F110 mondjuk egy RD-33-tól vagy AL-31-től ezen a téren, majd Allesmor talán erre jár, ami még talán nem is volt FADEC-es.A jenki gépekről azt lehetett hallani, hogy a towert például azért nem csinálják mert nem igazán szereti a fordított megfúvást a hajtómű,ezt magyar pilótáktól hallottam, és mielőtt elkezdenéd,hogy nem mérnök, nem ért hozzá,jelezném, hogy ez még az a generáció volt, aki középiskola után kezdhette a kiképzését,majd a szakszolgálati engedélyével együtt a repülőmérnöki diplomáját is átvehette. Elhittem nekik, lévén,hogy az ellenkezőjéről nem láttam bizonyítékot. F-16-ostól ( a "sima" változatra gondolok, nem az átépített kísérleti jellegűekre) például sem Kobra, sem Harang manővert nem láttam.