Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én meg azért írtam mert bizony ez új festés.
Nem pedig azért mert nem hasonlít semelyik előzőre.
De, hasonló. Csak azért, mert az orrkúp már nem fehér vagy zöld és a RWR burkolatok sem fehérek vagy zöldek a többszínű kék alapminta festés 30 éves.

Nálam az új festés azt jelentené, hogy kétszínű légifölényszürke lenne a gép alál F-15C/D vagy egyszínű sötétszürke, mint az F-15E.

(Mai napig nem értem, hogy a low level szinte megszűnése után az F-15C/D és E gépek miért nem azonos festémintásak.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
De, hasonló. Csak azért, mert az orrkúp már nem fehér vagy zöld és a RWR burkolatok sem fehérek vagy zöldek a többszínű kék alapminta festés 30 éves.

Nálam az új festés azt jelentené, hogy kétszínű légifölényszürke lenne a gép alál F-15C/D vagy egyszínű sötétszürke, mint az F-15E.

(Mai napig nem értem, hogy a low level szinte megszűnése után az F-15C/D és E gépek miért nem azonos festémintásak.)

Igazából ez a gép már nem 5 hanem 3 színből áll szóval nevezhetjük újnak.
Az orrkúpról elhagyták a fehér/sötétebb szürkét(meg a függőleges vezérsík belépő éle és teteje sem zöld/fehér) és a hasa sem élénk kék hanem a felső rész alap kékjét kapta.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
De, hasonló. Csak azért, mert az orrkúp már nem fehér vagy zöld és a RWR burkolatok sem fehérek vagy zöldek a többszínű kék alapminta festés 30 éves.

Nálam az új festés azt jelentené, hogy kétszínű légifölényszürke lenne a gép alál F-15C/D vagy egyszínű sötétszürke, mint az F-15E.

(Mai napig nem értem, hogy a low level szinte megszűnése után az F-15C/D és E gépek miért nem azonos festémintásak.)

Az F-15 E-re meg az lehet a magyarázat,hogy az a gép rendszeresített színe és a kutya nem írta még át a szabályzatot.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
221864.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 560
113
Azért érdekes, hogy a KnAAZ-ban még időként most is összeraknak egy-két Szu-27SzM3-ast. Ezeket amúgy ki kéne tolni exportra, semmint hazai réskitöltőnek pörgetni beléjük az üzemidőt. Az SzM3-as a legpotensebb Szu-27-es, mivel a komplett avionikai architektúrája majdnem eléri a Szu-35Sz színvonalát. Ami számomra kérdés, az a radar. Valószínű egy erősen módosított N001-es, talán más antennával, mint a jó öreg Cassegrain. Ha a sorrendiséget nézzük, a csúcs, az etalon, a szint amihez "föl kéne nőni" a Szu-35Sz és ehhez képest van versenyben a Szu-30SzM kétüléses multirole gép az Irkuttól és az együléses Szu-27SzM3-as a KnAAZ-tól.
A Szu-30-as egy kétüléses vadászbombázó, digitális FbW-vel, TVC fúvócsövekkel, NPO Szaturn gyártotta AL-31FP hajtóművekkel, Barsz radarral, levegőben utántölthető, multirole. De a hajtóműve a három közül a leggyengébb, a tömege azonos a Szu-35Sz-el és nincs neki MAWS, komplex integrált önvédelmi rendszer, a radarja csak az előszobája az Irbisz-nek, viszont lényegében minden komponensén lehet egyet emelni és el is jutunk a Szu-35Sz-hez. És legalább már van is ilyen terv.
A Szu-27SzM3-as nem vektorál, hajtóműve az MMPP Szaljut AL-21FM-1-ese, ami erősebb, mint az AL-31FP, de gyengébb, mint az NPO Szaturn AL-41F1-Sz. Ugyanakkor olcsóbb és egyszerűbb is nála. A Szu-27SzM3-as sárkánya mind közül a legkönnyebb, még úgy is, hogy az SzM upgrade legnehezebb és legerősebb sárkányszerkezete. Ez nem is upgrade igazából, mert minden legyártott SzM3-as új sárkány, nem régi példányok modernizációja.
A radarja könyebb, a kormányvezérlő rendszere viszont semmi truváj, csak a jó öreg Szu-27-esé, azaz az analóg FbW csak a magassági kormányokra. Egy állásszöghatároló rendszer statikailag instabil sárkány konstrukciókra hangolva, olyasmi félszerzet, mint az F-15-ös család összes gépének (kivéve a vadiúj szaúdi F-15SA) FCS-e. Csak az FCS-nek annyival könnyebb talán a dolga, hogy egy statikailag stabilabb sárkányt kell megfognia, illetve kordában tartania és úgy, hogy az Eagle driverekre is komoly szerep hárul, hogy ne legyen lapos dugó egy-egy áteséssel végződő manőverből. Igaz, az F-15-ösnél maga a sárkány kialakítása az állásszög határoló.
Normál repülési tartományban a Szu-27-es alap kormányvezérlő (vagyis hívhatjuk inkább állásszög kontrollnak) rendszere bőven elég, a gép teljes repülési paraméterét sokkal jobban meghatározza a két hajtómű gépbe épített teljes teljesítmény karakterisztikája és ezen a téren az AL-31FM-1-es nem csak nyers tolóerőben, de magasság-sebesség tekintetében is jobb, mint az alap AL-31F.

Üzemeltetői oldalról a Szu-27SzM3-as a legolcsóbb olyan modern Szu-27-es, ahol az ember már egy full glass cockpit-ban ül, ahol a rendszer már fel van készítve a multirole feladatokra, már ami az orosz fegyverzetet illeti. Tehát, egy pénzesebb külföldi vevő egy ilyen géppel már gond nélkül használhat H-29/31, KAB-500/1500, R-77 rakétákat és bombákat.

Annyi a diffi, hogy az idáig legyártott kb húsz példány egyikén sincs légiutántölthetőség, az első példányokat már valószínű lassan nagyjavítani is kell (bár a gépek induló élettartama is 4000 óra volt, szemben az alap Szu-27Sz és P 2500 órájával), egy-két példányt szíriába is elvittek, tehát a használtas piacon ha szembejön egy ilyen variáns, ésszel kell eljárni. Viszont az is látszik, hogy ismerve az orosz repülőipar valós képességeit, ha igény van rá, akár egy légiutántöltő csonk, de akár egy MAWS is beépíthető lenne és ki tudja, talán egy PESA Barsz radart is installálni lehetne. Vagy érdemesebb szétnézni az N001V-1 radarok terén, mert ezek azok, amelyeket az N001 Mecsta radaros Szuhoj üzemeltetőknek fejlesztettek ki, ha modernizáltatni szeretnének.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 707
113
Azért érdekes, hogy a KnAAZ-ban még időként most is összeraknak egy-két Szu-27SzM3-ast. Ezeket amúgy ki kéne tolni exportra, semmint hazai réskitöltőnek pörgetni beléjük az üzemidőt. Az SzM3-as a legpotensebb Szu-27-es, mivel a komplett avionikai architektúrája majdnem eléri a Szu-35Sz színvonalát. Ami számomra kérdés, az a radar. Valószínű egy erősen módosított N001-es, talán más antennával, mint a jó öreg Cassegrain. Ha a sorrendiséget nézzük, a csúcs, az etalon, a szint amihez "föl kéne nőni" a Szu-35Sz és ehhez képest van versenyben a Szu-30SzM kétüléses multirole gép az Irkuttól és az együléses Szu-27SzM3-as a KnAAZ-tól.
A Szu-30-as egy kétüléses vadászbombázó, digitális FbW-vel, TVC fúvócsövekkel, NPO Szaturn gyártotta AL-31FP hajtóművekkel, Barsz radarral, levegőben utántölthető, multirole. De a hajtóműve a három közül a leggyengébb, a tömege azonos a Szu-35Sz-el és nincs neki MAWS, komplex integrált önvédelmi rendszer, a radarja csak az előszobája az Irbisz-nek, viszont lényegében minden komponensén lehet egyet emelni és el is jutunk a Szu-35Sz-hez. És legalább már van is ilyen terv.
A Szu-27SzM3-as nem vektorál, hajtóműve az MMPP Szaljut AL-21FM-1-ese, ami erősebb, mint az AL-31FP, de gyengébb, mint az NPO Szaturn AL-41F1-Sz. Ugyanakkor olcsóbb és egyszerűbb is nála. A Szu-27SzM3-as sárkánya mind közül a legkönnyebb, még úgy is, hogy az SzM upgrade legnehezebb és legerősebb sárkányszerkezete. Ez nem is upgrade igazából, mert minden legyártott SzM3-as új sárkány, nem régi példányok modernizációja.
A radarja könyebb, a kormányvezérlő rendszere viszont semmi truváj, csak a jó öreg Szu-27-esé, azaz az analóg FbW csak a magassági kormányokra. Egy állásszöghatároló rendszer statikailag instabil sárkány konstrukciókra hangolva, olyasmi félszerzet, mint az F-15-ös család összes gépének (kivéve a vadiúj szaúdi F-15SA) FCS-e. Csak az FCS-nek annyival könnyebb talán a dolga, hogy egy statikailag stabilabb sárkányt kell megfognia, illetve kordában tartania és úgy, hogy az Eagle driverekre is komoly szerep hárul, hogy ne legyen lapos dugó egy-egy áteséssel végződő manőverből. Igaz, az F-15-ösnél maga a sárkány kialakítása az állásszög határoló.
Normál repülési tartományban a Szu-27-es alap kormányvezérlő (vagyis hívhatjuk inkább állásszög kontrollnak) rendszere bőven elég, a gép teljes repülési paraméterét sokkal jobban meghatározza a két hajtómű gépbe épített teljes teljesítmény karakterisztikája és ezen a téren az AL-31FM-1-es nem csak nyers tolóerőben, de magasság-sebesség tekintetében is jobb, mint az alap AL-31F.

Üzemeltetői oldalról a Szu-27SzM3-as a legolcsóbb olyan modern Szu-27-es, ahol az ember már egy full glass cockpit-ban ül, ahol a rendszer már fel van készítve a multirole feladatokra, már ami az orosz fegyverzetet illeti. Tehát, egy pénzesebb külföldi vevő egy ilyen géppel már gond nélkül használhat H-29/31, KAB-500/1500, R-77 rakétákat és bombákat.

Annyi a diffi, hogy az idáig legyártott kb húsz példány egyikén sincs légiutántölthetőség, az első példányokat már valószínű lassan nagyjavítani is kell (bár a gépek induló élettartama is 4000 óra volt, szemben az alap Szu-27Sz és P 2500 órájával), egy-két példányt szíriába is elvittek, tehát a használtas piacon ha szembejön egy ilyen variáns, ésszel kell eljárni. Viszont az is látszik, hogy ismerve az orosz repülőipar valós képességeit, ha igény van rá, akár egy légiutántöltő csonk, de akár egy MAWS is beépíthető lenne és ki tudja, talán egy PESA Barsz radart is installálni lehetne. Vagy érdemesebb szétnézni az N001V-1 radarok terén, mert ezek azok, amelyeket az N001 Mecsta radaros Szuhoj üzemeltetőknek fejlesztettek ki, ha modernizáltatni szeretnének.
Kár így szétforgácsolni az erőiket.
Össze kéne - és lehetne is - legózni az egyes "best of" elemekből egy "SuperSu-35"-öt.
Még egy darabig igencsak piacképes lenne.
Persze ezt csak hatalmi szóval lehetne elérni.
Abban bízni, hogy a vetélkedés rákényszeríti végül valamelyik felet, hogy egyedül előálljon a "best of"-al, itt is hiú ábránd, szerintem.
Azt se értettem sose, hogy egymással vetélkedő repülőgép projekteknél, ha az egyiknek volt ígéretesebb a sárkánya, s a másiknak pl. a harci elektronikája /radar, stb./, akkor a győztes repülőgép konstrukció kihirdetése után miért nem lehetett állami részről "meggyőzni" a résztvevőket, hogy beszállítókat váltsanak. S itt nem csak szovjet/orosz projektekre gondolok, hanem USA stb. is.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 424
113
Kár így szétforgácsolni az erőiket.
Össze kéne - és lehetne is - legózni az egyes "best of" elemekből egy "SuperSu-35"-öt.
Még egy darabig igencsak piacképes lenne.
Persze ezt csak hatalmi szóval lehetne elérni.
Abban bízni, hogy a vetélkedés rákényszeríti végül valamelyik felet, hogy egyedül előálljon a "best of"-al, itt is hiú ábránd, szerintem.
Azt se értettem sose, hogy egymással vetélkedő repülőgép projekteknél, ha az egyiknek volt ígéretesebb a sárkánya, s a másiknak pl. a harci elektronikája /radar, stb./, akkor a győztes repülőgép konstrukció kihirdetése után miért nem lehetett állami részről "meggyőzni" a résztvevőket, hogy beszállítókat váltsanak. S itt nem csak szovjet/orosz projektekre gondolok, hanem USA stb. is.

Nem lehet összelegózni super SZU-35-öt mert jelenleg minden részegysége modernebb mint bármelyik másik Szuholynak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 570
85 042
113
Azért érdekes, hogy a KnAAZ-ban még időként most is összeraknak egy-két Szu-27SzM3-ast.
.
2015 április 16-án előzetes megállapodás született a Szuhoj cég és az orosz védelmi minisztérium között 36 darab Szu-27Sz/P modernizálására SzM3 szintre 2016-2020 között. A modernizáció során a gépek élettartama 2000 órával növekedett. Valószínüleg a 2015-ös megegyezés alapján modernizált SzM3-sok a 3. vegyes repülőgép ezredhez (a 2. század átfegyverzésére 12 gép) és a 2014-ben Belbekben(Krím)újonnan létrehozott 38. vadászrepülő ezredhez (24 gép). A modernizációs program megkezdése érdekében 2015 májusában a Knaaz-ba érkezet 4 Szu-27Sz a 3. vegyes repülőgép ezredtől (34102, 36412, 36413 és 36514 szériás számúak) és két Szu-27 Puskinból a 20. repülőgépjavító üzemből(33205 és 33206 szériás számú). Jelenleg nagy a hallgatás a modernizációs program körül és minden bizonnyal átértékelték és jelentősen lecsökkentették a modernizációs gépek mennyiségét, mert 2015 májusa óta semmi hír(nyilvános infó nics róla), hogy újabb Szu-27 gépek érkeztek volna a Knaaz-ba.
A vörös 68 és 69 SzM3 a 36514 és 36413 szériás számú gépek és korábban "Sz"-ként a vörös 10 és 09 számot viselték.Két évig tartottak a modernizációs munkák.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed