Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Itt is lecsökkent a kiállított gépek száma, de legalább a "hazai" gépekből raktak ki egyet-egyet. Korábban legalább a statikus soron képviseltette magát a belső konkurencia is, úgy mint az Irkut gyártotta Szu-30SzM Domnából, vagy a NAPO gyártotta Szu-34-es Khurba repteréről a 277-ik bombázóezredtől (Komszomolszk városától délre levő légibázis).
És voltak MiG-31-esek is Petropavlovszk-ból is.

Ami nekünk még érdekes lehet, az a gyár Szu-17UM gépe, amit - amennyire én tudom - még mindig repülőképesen tartanak:

1631409_28697fc5cbce861493a60bf3a059d428.jpg

1631420_e6ce88866e34fb3eea897e731f5ee38e.jpg


Még egy kis egyiptomi Szu-35-ös:

1632568_2de45929623eeb8872ec8bb3dd105eea.jpg


Az alább linkelt fórum 243-ik oldala főleg a Khurba-i bázisnapon készült fotókat mutatja, itt láthatunk Szu-34-eseket betonfedezékekben, ami a Szu-27-es gépcsaládot illetően elég ritka látvány.


A 244-245-ik oldalak meg már zömmel a Dzemgi nyílt nap fotóit mutatják.
 
Az első fotó a teljesen új építésű(?) Szu-30SzM2-esről, ami az Irkut gyár repülőterén készült, a legelső felszállás során.
Ebből a szögből csak annyit lehet megerősíteni, hogy a szárny belépőélén ugyanonyan szenzorok lehetnek, mint a Szu-35Sz gépeken is vannak.
Érdekes a háromjegyű oldalszám is. Sajnos az első kabin karnisa is megmaradt. Pedig erről már tényleg le kéne szokni.

292494.jpg


Az SzM2-es program elviekben más fontos komponenseket is átvesz a Szu-35Sz-től, így a hajtóművek, kabinkialakítás, a MAWS, mi több, az Irbisz radar is ezek közé sorolandó, valószínűleg.
Ebből a szögből ezek egyike sem megállapítható, az orron megmaradt Pitot-cső pedig önmagában nem kizáró ok egy újabb PESA antennánál (mi több, ma már egy AESA-nal sem, lásd: Gripen E, vagy épp a legújabb F-16V), hovatovább, az eddigi Barsz-ról Irbisz-re átállás technikailag még az orrkúp kontúrját se kellene, hogy érintse.
De a helyzetet tovább bonyolítja, hogy idén nyár elején már arról volt szó, hogy lehet, nem is mindegyik Szu-35Sz-specifikus képesség kerül adoptálásra a Szu-30SzM2 programban, főképp financiális okok miatt. (Ezzel persze az értelme kérdőjeleződne meg az egész modernizációs csomagnak - szerintem).

Az új gép tehát a Szu-30SzM2-es, míg a korábbi gépek átépítésével létrejött példányokat a Szu-30SzMD típusjellel kívánják jelölni, hiszen, míg a 2-es utótag a második iterációt jelenti az új építésű gépeknél, addig a D a Dorabotanníj-t azaz Átdolgozottat jelöli.
 
4 plusz: a Su-35 nagy hatótávolságú hiperszonikus rakétával lesz felszerelve.
R-37M levegő-levegő 300 km-es hatótáv
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
4 plusz: a Su-35 nagy hatótávolságú hiperszonikus rakétával lesz felszerelve.
R-37M levegő-levegő 300 km-es hatótáv
Persze, 18 km magasan M1.5 mellett indítíva kb. M2 sebességű közeledő cél ellen.
Közepes magasságon esélye, hogy még az AIM-120C-7-et sem éri el vagy marginális as difi.
 
Persze, 18 km magasan M1.5 mellett indítíva kb. M2 sebességű közeledő cél ellen.
Közepes magasságon esélye, hogy még az AIM-120C-7-et sem éri el vagy marginális as difi.
Azon kívül, hogy nyelvtanilag sem tudom értelmezni a második mondatot, a hozzászólásod "almát a körtével" kategória.
Az R-37M-el lőttek le légi célt 300 km-ről, lövészeten. Ez tény, nem az oroszok állítják, hanem az USAF egy CIA jelentésre hivatkozva. Az Aim-120C-7 jó eséllyel el sem repül ilyen messzire, de biztos nem lőttek le vele semmit 300 km-ről.
Ezt a rakétát a MiG-31-es számára találták ki, hogy nagy távolságról lelője az AWACS, és tankergépeket. Magasról és nagy sebességű megközelítésből. Miért indítanák közepes magasságból?
Szóval a hozzászólásod nem csak nyelvtanilag, de tartalmilag is értelmetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson
Azon kívül, hogy nyelvtanilag sem tudom értelmezni a második mondatot, a hozzászólásod "almát a körtével" kategória.
A nagy átmérőjű nem kis L/D arányú rakéták kinematikája kis magasságon borzalmas orbitális légellenállásuk miatt.
Ezek csak loftolva, nagy magasságban kvázi ballsztikus rakétaként tudják azt a fantasztikus indítási távolságot, amit egy számmal jellemeznek sokan.
Az R-37M-el lőttek le légi célt 300 km-ről, lövészeten. Ez tény, nem az oroszok állítják, hanem az USAF egy CIA jelentésre hivatkozva.
És én ezt nem is tagadtam.
Az Aim-120C-7 jó eséllyel el sem repül ilyen messzire, de biztos nem lőttek le vele semmit 300 km-ről.
A rakéta áramellátása régen megszűnne eddigre.
De az, hogy fizikailag meddig repül el egy rakéta, azért az egészen más részta. Nézd meg a szubszonikus sebességgel Szófia külvárosában földet érő AGM-88-at, 100 km felett repült. Persze az nem légiharc rakéta és nem is talált el volna semmit annak sebessége miatt, de jól mutatja azt, hogy a ballisztikus pálya mire képes.
Szóval a hozzászólásod nem csak nyelvtanilag, de tartalmilag is értelmetlen.
Nem, csak úgy tűnik neked nem sikerült levonni a margóra tett kommentem lényegét.
Az ekkora rakéta vadászok jellemző magasságán legfeljebb annyit tudhat, mint az AIM-120, mert a sűrű légkör és hatalmas tolóerő miatt a rakéta nem tud nagy sebességre gyorsulni majd nagy magasságban messzire repülni.

De úgy látom nagyon mélyen érintett téged ez és valami orosz fikázsának fogtad fel ezt is.
De hogy megnyugatassam forrongó lelkedet, ez az arány igaz az AIM-54 vs AIM-7F és AIM-120C-re is.
 
A nagy átmérőjű nem kis L/D arányú rakéták kinematikája kis magasságon borzalmas orbitális légellenállásuk miatt.
Ezek csak loftolva, nagy magasságban kvázi ballsztikus rakétaként tudják azt a fantasztikus indítási távolságot, amit egy számmal jellemeznek sokan.

És én ezt nem is tagadtam.

A rakéta áramellátása régen megszűnne eddigre.
De az, hogy fizikailag meddig repül el egy rakéta, azért az egészen más részta. Nézd meg a szubszonikus sebességgel Szófia külvárosában földet érő AGM-88-at, 100 km felett repült. Persze az nem légiharc rakéta és nem is talált el volna semmit annak sebessége miatt, de jól mutatja azt, hogy a ballisztikus pálya mire képes.

Nem, csak úgy tűnik neked nem sikerült levonni a margóra tett kommentem lényegét.
Az ekkora rakéta vadászok jellemző magasságán legfeljebb annyit tudhat, mint az AIM-120, mert a sűrű légkör és hatalmas tolóerő miatt a rakéta nem tud nagy sebességre gyorsulni majd nagy magasságban messzire repülni.

De úgy látom nagyon mélyen érintett téged ez és valami orosz fikázsának fogtad fel ezt is.
De hogy megnyugatassam forrongó lelkedet, ez az arány igaz az AIM-54 vs AIM-7F és AIM-120C-re is.
Korrekt, csak a lényeget nem érted, vagy nem akarod megérteni. Az R-37M-et nem fogják közepes magasságban indítani. Nagy magasságban, nagy sebességnél indítják, távoli, nem manőverező, de fontos célok ellen. Erre találták ki, nem vadászgépek közti légi harcra. Ezért értelmetlen szerintem az összehasonlításod.
De azért a "forrongó lelkem" megnyugodott!:)
 
Korrekt, csak a lényeget nem érted, vagy nem akarod megérteni. Az R-37M-et nem fogják közepes magasságban indítani. Nagy magasságban, nagy sebességnél indítják, távoli, nem manőverező, de fontos célok ellen. Erre találták ki, nem vadászgépek közti légi harcra. Ezért értelmetlen szerintem az összehasonlításod.
De azért a "forrongó lelkem" megnyugodott!:)
Te sem akarod kommentem lényegét megérteni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán