M
molnibalage
Guest
<blockquote rel="Allesmor Obranna">. Az egytípusos légierő kelet-európai belpolitikai ökörség.
Leginkább szükségszerűség.
De ott van Portugália. Ha minden igaz F-16 A/B + A Jet. Az alpha vajon támadó vagy kiképző szerepben van?
Hollandia, Dánia, Belgium, Svédország, Finnország, Norvégia? Egyik sem Kelet.</blockquote>
Itt szerintem Allesmor mellélőtt. Hány ország van a világon, ami megengedheti magának két elsővonalas vadászgép párhuzamos üzemben tartását komoly mennyiségben a leváltáskor levő átfedés nélkül? Hát nem sok, kikvéve akkor, ha messze az átlagos GDP arányok felett költesz vagy eleve kőgazdag vagy.
USA
Izrael (messze átlag felett + USA support)
Oroszország (messze erőn felül költ és ez részben a Szu öröksége, ha ma kellene megteremtenei két perc alatt bedőlne az ország a költségeibe)
Szaúd-Arábia (kőgazdag + korrupció rulez)
Ausztrália (kőgazdag)
És itt kb. vége a történetnek. A franciáknál dedikált egyfeladatos Mirage-2000 gépek is vannak és az M2k kifutó típus a Rafale mellett. A törököknél a F-4 Terminator nem tekinthető "all around" elsővonalas gépnek. Angoloknál az EF mellett egyfeladatos Tornado GR.4 fut ki, stb.
Ez minden, csak nem kelet-európai ökörség. Ez a rögvalóság, ha nem akarsz féktelenül és esztelenül költekezni. Azok az országok, amik 3-4 típust üzemeltet