Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 055
113
688123_0689f49b936c52b069110afa973eda71.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Azt csak most vitték javítani???
Egy ilyen baleset után
- első a baleseti kivizsgálás, amíg ez nincs lezárva, addig nem nyúlhatnak a géphez (még az elég egyértelműnek tűnő esetekben is eltarthat hetekig, hát még ha közben kiderül valami más probléma is)
Ezután
- ki kell szerelni a gépből, kimenteni belőle a fedélzeti rendszerek elvileg még használható berendezésit (persze irány próbapadi ellenőrzésre a gyártó cégekhez, csak ezzel dől el, hogy tényleg beépíthetők-e még üzemképesen repülőgépbe)
- be kell szintezni a sárkányt, hogy nincs-e olyan szinten torzulva, elcsavarodva, vetemedve, ami lehetetlenné vagy gazdaságtalanul drágává tenné a kijavítását
- be kell vizsgálni az összes koncentrált erőbeviteli csomópontot nincs-e repedés, furat-kiverődés, tágulás a borulás, odaverődés miatt (szárnyak, vezérsíkok, futóművek, hajtóművek, fegyverzet-felfüggesztők, törzs-szekciók összekötési csomópontjai), egyéb sérülés (tüzelőanyag-tartályok hermetikussága, hermetikus kabinfalak stb.)
- ha javítható a sárkány, akkor le kell gyártatni (soron kívül!!) a totálkáros fő részeket (itt pl. min. a függőleges vezérsíkokat és oldalkormányokat), ami a gyártósablonok folyamatos használata miatt esetleg ütközik a gyártási programmal, tehát egyeztetést igényel a prioritás, és lehet, hogy csak az adott éves program kifutása után hajtható végre
- és ha mindezeken túl vannak, beérkeztek a feljavított és újonnan gyártott részek, fedélzeti berendezések, csak akkor következhet a

:)) JAVÍTÁS :))

Hogy mi a prioritás azt mindig a megrendelő dönti el, ha a légierő azt mondja, hogy nyomjátok a gyártást, a javítás majd utána mikor belefér az időbe, akkor ilyen lesz a célprogram.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 437
113
Ezt mind miért nem lehet a gyártónál(ahol az esetleges javítást végrehajtják)megtenni?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 055
113
Eloszor is az orosz védelmi minisztériumnak és a gyártónak (NAZ) meg kell egyezni a javítás osszegérol és idotartamáról .Mindezt szerzodésben rogzíteni és csak ezek után johet a szállítás az uzembe.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezt mind miért nem lehet a gyártónál(ahol az esetleges javítást végrehajtják)megtenni?

A gyártáshoz kell egy csomó dolog, ami az üzemszerű javításhoz nem szükséges (pl. a nagyméretű és geodéziai pontossággal beszintezett és rögzített gyártósablonok, a nagyméretű kompozit-elemek gyártásához szükséges hatalmas méretű és energiaigényű autoklávok, stb.), ezért az ilyen nagy tételben dolgozó országok/cégek nem szokták keverni a gyártást és a javítást. Jellemző hogy pl. a Boeing kizárólag repülőgépeket gyárt, de egyáltalán nem javít /kínlódjon vele más, mondják :)/.
A másik dolog, hogy a repülőgépgyártás úgy van felépítve mint rendszer, hogy REPÜLŐGÉPGYÁRTÁS = sárkány-gyártás + a beszállítóktól kapott rendszerek és berendezések beszerelése, valamint a kész gép és rendszereinek tesztelése, berepültetése, átadása. Tehát általában és többségében máshol, a beszállítóknál gyártják a törzskereteket, hossztartókat, hajtóművet, a radart, a fedélzeti műszereket, a katapultülést, a futóműveket, kerekeket, gumialkatrészeket (a tömítő-gumikat gyártó pl. beszállító a hidraulikus és tüzelőanyag-berendezéseket gyártó beszállítókhoz is, meg a készre-szerelő repülőgépgyárhoz is), a szelepeket, szivattyúkat, munkahengereket, csöveket, kábeleket, kondi-rendszer berendezéseit, stb.. E
Ezért is kell óriási szervezőmunka egy új típus gyártásának a beindításához, hogy a legkisebb gumitömítéstől a komplett hajtóműig minden akkor és ott legyen ahol és amikor kell, különben kész a káosz.
A javítási tevékenység ehhez képest eléggé manufakturális, mert egy beérkező gépnél nagyon keveset lehet tudni előre, hogy konkrétan mit kell rajta javítani, cserélni. Ez nagyrészt csak a szétszerelés és hibakeresés útján derül ki, így itt sokkal gyakrabban előfordulnak határidő-csúszások, mint a már beindult sorozatgyártásnál. Már csak ezért se szeretik keverni egy cégen belül a kétféle tevékenységet.