Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Hm a kutyat nem erdekli hogy hany ub blok meg stb :D de nagyon jo gep!erdekes koncepcio ez a 2 pilota egymas mellett es nem mogott...vajon miert dontottek is a tervezok?

Gondolom, a Su-24 miatt. Ez a gép ugye a 24-est váltja. Ott már eleve ez az elrendezés volt, hát maradtak annál. Igazából nem tudom, hogy ez mennyivel előnyösebb elrendezés(ha egyáltalán előnyösebb), mint mondjuk az F-15E kabinja, de az oroszok ezt választották anno.
 
<blockquote rel="ssvenom">Hm a kutyat nem erdekli hogy hany ub blok meg stb :D de nagyon jo gep!erdekes koncepcio ez a 2 pilota egymas mellett es nem mogott...vajon miert dontottek is a tervezok?

Gondolom, a Su-24 miatt. Ez a gép ugye a 24-est váltja. Ott már eleve ez az elrendezés volt, hát maradtak annál. Igazából nem tudom, hogy ez mennyivel előnyösebb elrendezés(ha egyáltalán előnyösebb), mint mondjuk az F-15E kabinja, de az oroszok ezt választották anno.
</blockquote>

A Szu-24-est váltja.
 
Koszi az infot,habar oszinten szolva most sem ertem :) azt tudtam idaig is hogy a 24 est valtja,de ez a 2 pilota egymas melle hejezes mijen pluszt adhat egy ilyen formatumu gephez?jobb kommunikacio avagy gyorsabb reakcios ido?nem tudom...fuggetlenul rohadtul tetszik csorike...:)
 
Javítja talán a kommunikációt, plusz a nagy gerincben több elektronika fér el. A két pilótától hátrafelé egy kis folyosó van, ahol lefeküdhetnek, plusz a végén egy kis konyha és mosdó van beépítve. Hosszú időtartamú bevetéseken sokat segíthet a pilótáknak.
 
A korábbi tapasztalatok alapján dontottek a pilóták egymás melletti elhelyezésérol egyrészt a jobb egyuttmukodés miatt ,másrészt a komfort miatt (hosszú repulési ido).
 
Az F-111-ben is egymàs mellett ült a személyzet, meg az US Navy A-6-ban is. Ha egyszer a gép teste ezt megengedi, akkor jobb igy a helykihasznàlàs, de a kommunikàció is.
 
A konyha + mosdó kombó csak a proto gépeken volt, a széria gépeken már nincs meg, csak egy mikrosütő és fejenként egy "kacsa" található. De továbbra is fel lehet állni, ki lehet nyújtózni, ami nagy luxus egy olyan géptől, ami ilyen jól repül.
 
ertem,koszonom a valaszokat.Azert megjegyeznem hogy konyha meg mosdo egy bombazoban?luxusabb mind a lakasom xD

Pl a Ka-52-nél is így alakították ki, ez valami oroszos elképzelés, meg az is, hogy tegyenek bele a komfortérzetedet növelő dolgokat. Ilyenek a tengeralattjáróik is, összehasonlítva egy amerikai tengóval ahol nem tudsz álló farokkal elfordulni, bizonyos orosz tengókban meg szauna és kis medence is van / volt.
 
A voros 10-es <b>Oleg Peskov</b> nevte kapta.
0X87sW4eh94.jpg
 
És a Szu-34-esben is az a K-36 variáns van, aminek a háttámlájában masszázsfunkciót is beépítettek, ahogy ez az ülés (vagy ez a megoldás) került a MiG-31-esekbe és a Tu-160-asokba is.
 
Hogy átüsse a betont. Repülőterek betonját rombolják vele meg egyéb beton építményeket.
Olyasmi mint a Durandal
 
Ha nem bunkerromboló, csak kifutókra van, akkor nem lenne elég csak maga a robbanás, akár kumulatív fejjel?
 
Ha nem bunkerromboló, csak kifutókra van, akkor nem lenne elég csak maga a robbanás, akár kumulatív fejjel?

Nem lenne elég, mert azt a lyukat be lehet tömni. Azonban, ha a bombatest fúródik a beton alá, akkor annak felrobbantását lehet időzíteni is.
Rendszerint eltérő - éles célpont ellen akár napokig tartó - időközönként robbannak fel a bombák, ezzel jó időre kiiktatva az adott felszállópályát.