Kicsit küzdelmes volt a gépet egyenesben tartani a pályán:
.Kicsit küzdelmes volt a gépet egyenesben tartani a pályán:
Az már a kilencvenes évek óta úgy van. És nem fekete, hanem zöld..
A gép orrán a pilótfülke mellett és előtt a fekete sáv olyan, mintha utólag, festékszóróval kézzel húzták volna oda.....?? Miután több gépen is ott van, mintha utólagos átalakitás lenne. Az alap festés becsillogott a pilótafülkébe? Maszkolhatták volna kicsit a vonalakat a fekete festés előtt
Gondolom CAP-elnek. Egyébként a B-52H és B-1B-vel CAS adás az mennyire "költséghatékony"?Szu-34-es Szíriában:
Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.
Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...
Szu-34-es Szíriában:
Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.
Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...
Gondolom CAP-elnek. Egyébként a B-52H és B-1B-vel CAS adás az mennyire "költséghatékony"?
Ha nem CAP-elnek, akkor miért cipel pótost? Lusták leszedni?Ha meg CAP-elnek, akkor jobban kíméli a pilótákat ez a gép, mint egy 25-ös.
Ha nem CAP-elnek, akkor miért cipel pótost? Lusták leszedni?
Mert a gép belső kapacitása akkora, hogy kb. kétszer elrepült Szíria ÉK-i sarkába és vissza Damaszkuszba erőlködés nélkül. De inkább háromszor, ha végig gazdaságos sebességgel repül és nagy magasságban.
Ez a PTB-3000-es tartály lehet, hogy a Szu-24-esen már-már a gép része, annyira gyakori, de a Szu-34-esen szinte csak átrepülésekhez használják.
Üresen rakják fel a gépre, úgy is veszik le, de nem egyszerű, főleg a mérete és az elhelyezése miatt. Ok nélkül, pláne üresen nem szokták használni, az meg végképp ritka, hogy lusták lennének leszedni. Ahhoz egyszerűen túl nagy a légellenállása.
Nem kell őket se feltétlen a Holdról jöttekként kezelni. Éles bevetéseken ugyanúgy a racionalitás mentén operálnak, mint a NATO, vagy bárki más.Én azon sem lepődnék meg, ha üresen hozná-vinné. A kerót nem a személyzet fizeti, de nekik kell szarakodni vele.
Vagy mittudom én, dezinformációs céllal.
Ki értheti az oroszokat?
Én azon sem lepődnék meg, ha üresen hozná-vinné. A kerót nem a személyzet fizeti, de nekik kell szarakodni vele.
Vagy mittudom én, dezinformációs céllal.
Ki értheti az oroszokat?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..