Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

260100.jpg

272342.jpg

272405.jpg

266799.jpg

275696.jpg
 
Egy klassz videó a FighterBomber-től

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kicsit küzdelmes volt a gépet egyenesben tartani a pályán:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
A gép orrán a pilótfülke mellett és előtt a fekete sáv olyan, mintha utólag, festékszóróval kézzel húzták volna oda.....?? Miután több gépen is ott van, mintha utólagos átalakitás lenne. Az alap festés becsillogott a pilótafülkébe? Maszkolhatták volna kicsit a vonalakat a fekete festés előtt
 
  • Tetszik
Reactions: amos
.
A gép orrán a pilótfülke mellett és előtt a fekete sáv olyan, mintha utólag, festékszóróval kézzel húzták volna oda.....?? Miután több gépen is ott van, mintha utólagos átalakitás lenne. Az alap festés becsillogott a pilótafülkébe? Maszkolhatták volna kicsit a vonalakat a fekete festés előtt
Az már a kilencvenes évek óta úgy van. És nem fekete, hanem zöld.
A prototípusokon is volt:

274387.jpg


A szériagépeken is ez van, festési sémától függetlenül.

274741.jpg

276416.jpg

268937.jpg


Ezt a zöldet alkalmazták kísérletképp a 710-es Szu-27M-en és a három darab széria Szu-35-ösön, ami össz-vissz megépült:

058738.jpg


Itt ugyanaz a zöld, de világosabb árnyalatban:

Su-35.jpg
 
A matt felület a becsillanást hívatott meggátolni, a zöld színnel meg gondolom az volt a cél, hogy ne nagyon üssön el a horizont alatti össz-színvilágtól.
A Szu-35Sz és a Szu-30SzM óta látjuk, hogy ez az elgondolás nem lehet kellően bizonyított, hiszen ott valóban matt fekete a becsillanásgátló felület.
Azonban az elsősorban csapásmérő feladatkörű Szu-34-es gyártója (vagy az orosz légierő?) kitartott emellett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szu-34-es Szíriában:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.

Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...
 
Szu-34-es Szíriában:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.

Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...
Gondolom CAP-elnek. Egyébként a B-52H és B-1B-vel CAS adás az mennyire "költséghatékony"?
 
Szu-34-es Szíriában:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azon tűnődöm, hogy mivel nincs légiutántöltés a szíriai bevertéseken, így a gépek maguk viszik a teljes repüléshez szükséges kerozint. Namost ezen a gépen van 12 tonna kerozin betöltve, meg a has alatt egy 3000 literes tartály pluszban.
Ezzel a közel 15 tonna kerozinnal a gép elvisz négy darab 500kg-os bombát meg két R-73-ast és ketten ülnek benne.
Így nagy hirtelen most eszem be jut az izraeli F-16I Sufa. Az egy jóval kisebb, de szintén kétfős személyzetű csapásmérő gép.
Abba jóval kevesebb kerozin fér belülre, de elvisz két 2200 literes póttartályt és rajta van még a két illeszkedő tartály is. Ekkor is elvisz két egytonnás bombát, plusz két AMRAAM-ot és két Sidewinder kategóriájú légiharc rakétát. Lehet, hogy lomha így, mint az istennyila, de ez is egy gyakorlatban használt függesztési konfiguráció. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az oroszok Szíria felett igencsak szerényre méretezik a hatalmas Szu-34-es harci terhelését, még póttartály nélkül is, de pótossal meg pláne. De összevethetném a Rafale-al, vagy a méretben már valamivel hasonlóbb F-15E-velm vagy, hogy a Közel-Keleten maradjunk, akár az izraeli F-15I-vel is.

Azt megértem, hogy attól, hogy egy gép fizikailag nagy, még nem kell mindenféle fél dzsipre 1500kg-os bombákat hajigálni, csak mert a gép elbírja.
Azt is megértem, hogy csak mert bevetésre megy a gép, nem kell mindenáron, minden pilonjára valamit függeszteni, lehet a legtöbbet üresen is hagyni.
Azt is megértem, hogy kell gyűjteni a harci tapasztalatokat és a légteret is le kell fedni. Egyszerűen mennie kell a verklinek, kell, hogy legyen gép a hadszintér felett a levegőben, akár csak négy darab bombával is.
De valahogy nem költséghatékony ez így...

Gondolom CAP-elnek. Egyébként a B-52H és B-1B-vel CAS adás az mennyire "költséghatékony"?


Ha meg CAP-elnek, akkor jobban kíméli a pilótákat ez a gép, mint egy 25-ös.
 
Ha meg CAP-elnek, akkor jobban kíméli a pilótákat ez a gép, mint egy 25-ös.
Ha nem CAP-elnek, akkor miért cipel pótost? Lusták leszedni?
Mert a gép belső kapacitása akkora, hogy kb. kétszer elrepült Szíria ÉK-i sarkába és vissza Damaszkuszba erőlködés nélkül. De inkább háromszor, ha végig gazdaságos sebességgel repül és nagy magasságban.
 
Ez a PTB-3000-es tartály lehet, hogy a Szu-24-esen már-már a gép része, annyira gyakori, de a Szu-34-esen szinte csak átrepülésekhez használják.
Üresen rakják fel a gépre, úgy is veszik le, de nem egyszerű, főleg a mérete és az elhelyezése miatt. Ok nélkül, pláne üresen nem szokták használni, az meg végképp ritka, hogy lusták lennének leszedni. Ahhoz egyszerűen túl nagy a légellenállása.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fishbed
Ha nem CAP-elnek, akkor miért cipel pótost? Lusták leszedni?
Mert a gép belső kapacitása akkora, hogy kb. kétszer elrepült Szíria ÉK-i sarkába és vissza Damaszkuszba erőlködés nélkül. De inkább háromszor, ha végig gazdaságos sebességgel repül és nagy magasságban.

Ez a PTB-3000-es tartály lehet, hogy a Szu-24-esen már-már a gép része, annyira gyakori, de a Szu-34-esen szinte csak átrepülésekhez használják.
Üresen rakják fel a gépre, úgy is veszik le, de nem egyszerű, főleg a mérete és az elhelyezése miatt. Ok nélkül, pláne üresen nem szokták használni, az meg végképp ritka, hogy lusták lennének leszedni. Ahhoz egyszerűen túl nagy a légellenállása.

Én azon sem lepődnék meg, ha üresen hozná-vinné. A kerót nem a személyzet fizeti, de nekik kell szarakodni vele.
Vagy mittudom én, dezinformációs céllal.
Ki értheti az oroszokat?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Én azon sem lepődnék meg, ha üresen hozná-vinné. A kerót nem a személyzet fizeti, de nekik kell szarakodni vele.
Vagy mittudom én, dezinformációs céllal.
Ki értheti az oroszokat?
Nem kell őket se feltétlen a Holdról jöttekként kezelni. Éles bevetéseken ugyanúgy a racionalitás mentén operálnak, mint a NATO, vagy bárki más.
Mivel azonban Szíria egy kísérleti-kiképző terep is, az is lehet, hogy itt is csak az N+1-ik harceljárást gyakorolják be.
Tekintve, hogy a szír hadszintéren az orosz légierő állományának nagy része megfordult már és rotáltatva az ismétlés sem ritka, a felvételen látott felszállás simán lehet éles környezetben végrehajtott kiképző repülés is.
Azt se tudhatjuk, hogy nem egy évek óta üres raktárépületre dobják le azokat a bombákat.
Ami persze később, mint drónfelvétel szerepel a minisztérium 2021-es szíriai kampányösszefoglaló médiaanyagában.
 
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">According to <a href="https://t.co/PCFmeAkkWU">https://t.co/PCFmeAkkWU</a> Novosibirsk aviation plant will build the first Su-34 aircraft for the Algerian Air Force in 2021 <br><br>Source: <a href="https://t.co/faElviVZEF">https://t.co/faElviVZEF</a> <a href="https://t.co/ZkYkZD5zCM">pic.twitter.com/ZkYkZD5zCM</a></p>&mdash; KAD-GHANI (@kad_ghani) <a href="
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
">March 12, 2021</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
 
Ez a nem semmi videó. Utazunk a gép bal szárnyán és a gép jobboldali függőleges vezérsíkján, utaznunk a kabinban, a szívócsatornák között, de ami a lényeg, hogy kis magasságon, majdnem Mach 1-et átlépve, a függesztmény és a szívócsatorna körül már lökéshullámokat leválasztva hasítunk:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Én azon sem lepődnék meg, ha üresen hozná-vinné. A kerót nem a személyzet fizeti, de nekik kell szarakodni vele.
Vagy mittudom én, dezinformációs céllal.
Ki értheti az oroszokat?

Nekem az volt fura, amikor látszólag g-ruha nélkül repültek a Szu-34-es pilóták. Bár lehet úgyis "sétarepültek".
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus