Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

Hogy van beepítve dz a páncélzat és mitől véd?

6.jpg


Csak ez itt közel fél tonna extra tömeg az orrban, de további rátétlemzek vannak a hajtóművek és a tüzelőanyagtartályok körül. Ez utóbbiaknál extra öntömítő szivacs is van. Ezek együttes tömege a gép szerekezetében 1480kg-ot tesznek ki.
Ezér van a jellegzetes nyújtott fullánk, hogy amennyire lehet, a súlypont túlzott előre vándorlását kompenzálják.
 
6.jpg


Csak ez itt közel fél tonna extra tömeg az orrban, de további rátétlemzek vannak a hajtóművek és a tüzelőanyagtartályok körül. Ez utóbbiaknál extra öntömítő szivacs is van. Ezek együttes tömege a gép szerekezetében 1480kg-ot tesznek ki.
Ezér van a jellegzetes nyújtott fullánk, hogy amennyire lehet, a súlypont túlzott előre vándorlását kompenzálják.
Szerintem tök felesleges ez a páncélozás.
Mondjuk, amikor a gép meg van tankolva és már leoldotta a bombákat is, akkor mikor 30+ tonnás az a pár száz kiló már nem oszt vagy szoroz repteljesítményben...
 
Érdekes, hogy a Szu-34-es és a MiG-31-es szinte ugyanakkora szerkezeti tömegű. Ha azonos mennyiségű kerótöltésre fogyasztanak le, a 34-esnek akkor is jóval kisebb a két hajtóműve tolóereje, mint a 31-esé, mégis jóval komolyabban repülhető.

A MiG-31-es szerkezeti sajátossága révén a jókora erejű hajtóműveivel csak arra képes, hogy vízszintesen nagy energiával kigyorsítson, illetve úgy tudjon moderált szögben magasságot gyűjteni, hogy közben a hangsebességet is átléphesse.
Nagy műrepüléseket az amúgy önmagában erős sárkányszerkezet kis relatív egyenszilárdsága nem tesz lehetővé.
 
Érdekes, hogy a Szu-34-es és a MiG-31-es szinte ugyanakkora szerkezeti tömegű. Ha azonos mennyiségű kerótöltésre fogyasztanak le, a 34-esnek akkor is jóval kisebb a két hajtóműve tolóereje, mint a 31-esé, mégis jóval komolyabban repülhető.

A MiG-31-es szerkezeti sajátossága révén a jókora erejű hajtóműveivel csak arra képes, hogy vízszintesen nagy energiával kigyorsítson, illetve úgy tudjon moderált szögben magasságot gyűjteni, hogy közben a hangsebességet is átléphesse.
Nagy műrepüléseket az amúgy önmagában erős sárkányszerkezet kis relatív egyenszilárdsága nem tesz lehetővé.
Nincs ebben semmi meglepő. Az F-14 és a MiG-25 is 20 tonnás üresen. A kettő össze sem mérhető.
A Szu-34 egy kőkemény vadászgép leszármazottja minden elfajzottsága ellenére.
 
Szerintem tök felesleges ez a páncélozás.
Mondjuk, amikor a gép meg van tankolva és már leoldotta a bombákat is, akkor mikor 30+ tonnás az a pár száz kiló már nem oszt vagy szoroz repteljesítményben...

Ha csak pont annyira megfogja a rakéta repeszeit, hogy nem sérülsz meg (de katapultálni esélyesen szükséged lesz), akkor azért máshogy fogod látni a feleslegességét pilótaként.
 
Ha csak pont annyira megfogja a rakéta repeszeit, hogy nem sérülsz meg (de katapultálni esélyesen szükséged lesz), akkor azért máshogy fogod látni a feleslegességét pilótaként.
Az elmúlt évtizedek légiharcai alapján azt lehetett látni, hogy akit oldalról vagy hátulról találtak el, ott a gép maga nagyrészt megvédte a pilótát. Azért vegyük észre, a rakéták csak annyira erősek, hogy hajtóműben tegyenek kárt vagy egyéb kritikus helyeket. De 10+ tonna vas és más elég szép pajzsot ad a repeszek ellen.
Ha meg szemből jön a rakéta, akkor szinte biztos, hogy felülről. Ahol a kabin van. Azt nem tudod páncélozni. A rakéta ledarálja szemből a pilótát...
 
Az elmúlt évtizedek légiharcai alapján azt lehetett látni, hogy akit oldalról vagy hátulról találtak el, ott a gép maga nagyrészt megvédte a pilótát. Azért vegyük észre, a rakéták csak annyira erősek, hogy hajtóműben tegyenek kárt vagy egyéb kritikus helyeket. De 10+ tonna vas és más elég szép pajzsot ad a repeszek ellen.
Ha meg szemből jön a rakéta, akkor szinte biztos, hogy felülről. Ahol a kabin van. Azt nem tudod páncélozni. A rakéta ledarálja szemből a pilótát...
Oldalról/alulról?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Az elmúlt évtizedek légiharcai alapján azt lehetett látni, hogy akit oldalról vagy hátulról találtak el, ott a gép maga nagyrészt megvédte a pilótát. Azért vegyük észre, a rakéták csak annyira erősek, hogy hajtóműben tegyenek kárt vagy egyéb kritikus helyeket. De 10+ tonna vas és más elég szép pajzsot ad a repeszek ellen.
Ha meg szemből jön a rakéta, akkor szinte biztos, hogy felülről. Ahol a kabin van. Azt nem tudod páncélozni. A rakéta ledarálja szemből a pilótát...

Buta bombázásra és UB blokkozásra is képes a gép(sőt ezek még ma is a fő fegyverek hát még a 90-es evekelején)azt meg csak a csöves legvédelem hatókörén belülrő tudod érdemben alkalmazni.
 
Stinger, egyéb légvédelem alulról jön, így van!
Azok nagyrészt a gép közepét találják el, mert az arányos megközelítés eleve a hajtóműre viszi és picit előre korrigál.
A légiharc sajátosságai miatt (energia menezsment) a rakéták elenyésző százalékát indítják a célpontok alatt annyira, hogy az a szög számítson.

Buta bombázásra és UB blokkozásra is képes a gép(sőt ezek még ma is a fő fegyverek hát még a 90-es evekelején)azt meg csak a csöves legvédelem hatókörén belülrő tudod érdemben alkalmazni.
Aki egy ilyen drága gépet erre használ, az nem normális.
 
  • Tetszik
Reactions: Kulso_54
A második világháborúban fiahordó TB bombázók vittek I-16osokat, és azok bombáztak jobbára eredménytelenül. Hanem egyszer beletaláltak a tutiba, és leégett az egész hóbelevanc. Vagy 100E t benzin lett oda, és az egyik finomító az ötből.
6268320865_8f0d4cc57c_b.jpg

https://live.staticflickr.com/6096/6268320865_8f0d4cc57c_b.jpg
Nemcsak egyszer találtak bele a tutiba, a Barbarossa megindulása után egy támadás-sorozattal sikeresen lerombolták Romániában a csernavodai vasúti Duna-hidat is, amin ráadásul valami olajvezeték is futott.
 
Kedvelem a repülést, a jó megoldásokat, de "szegény" Szu-34-t "nem értem":

- az egymás melletti ülések miatt áttervezni egy -amúgy kiváló- konstrukciót???
- "csatarepülőgépnek", légi támogatónak használják, amikor a 10-20 évvel ezelőtti modernizált GRAD/BM-21 tudja azt, amit a "buta-bombák", és 60-100 km-re ér el???
- ha pedig precíziós csapás kell, arra töredék idő és töredék pénz "okossá" teszi pl. a Grad/BM-21-t.
- egy precíziós változatú Grad/BM-21 a Szu-34-hez képest "korlátlan" őrjáratozási idejű...
- és sok érv van oda-vissza a két megoldás híveinél,
de én igazán a Szuhoj lobby-csoport ügyességén kívül nem találok komoly érvet. Különösen az oroszok anyagi lehetőségeit figyelembe véve hibásnak tartom ezt a megoldást/fejlesztést.
Amit nyertek a réven, azt elveszítették a vámon.

u.i:...talán a szakember gárda megtartása -kritikus időkben- indokol ilyen húzást, de erre nekem nincs rálátásom. Valaki másnak?
 
Kedvelem a repülést, a jó megoldásokat, de "szegény" Szu-34-t "nem értem":

- az egymás melletti ülések miatt áttervezni egy -amúgy kiváló- konstrukciót???
- "csatarepülőgépnek", légi támogatónak használják, amikor a 10-20 évvel ezelőtti modernizált GRAD/BM-21 tudja azt, amit a "buta-bombák", és 60-100 km-re ér el???
- ha pedig precíziós csapás kell, arra töredék idő és töredék pénz "okossá" teszi pl. a Grad/BM-21-t.
- egy precíziós változatú Grad/BM-21 a Szu-34-hez képest "korlátlan" őrjáratozási idejű...
- és sok érv van oda-vissza a két megoldás híveinél,
de én igazán a Szuhoj lobby-csoport ügyességén kívül nem találok komoly érvet. Különösen az oroszok anyagi lehetőségeit figyelembe véve hibásnak tartom ezt a megoldást/fejlesztést.
Amit nyertek a réven, azt elveszítették a vámon.

u.i:...talán a szakember gárda megtartása -kritikus időkben- indokol ilyen húzást, de erre nekem nincs rálátásom. Valaki másnak?

Arra van a SZU-34,hogy 2000km köri mélységben mérjen csapást nem CAS-ra.