Baj csak az,hogy ennek hitelessége is csak akkor,mint a szabadalmi okiratnak.....ember, ugye vágod, hogy még a weight fívérek első gépének az RCS-je is szigorúan hadititok?
Amúgy ez amit linkeltél mégis mi? De komolyan?
Egy nafo linkre utal, redditre vezet vissza. Amúgy akkor tessék linkelni a szuhoj eredeti doksiját
Az a baj, hogy már semmi kedvem ezekre reagálni.
A képeket megnézed ott. Most csak röviden összefoglalom:What is the RCS of the SU 57?
Answer (1 of 4): So, what is the RCS of the SU57? Is it 0.1m2 (-10dbsm)~1m2 (1dbsm) since a lot of people say that the SU57 has the same RCS size of an F/A 18 and Rafale aircraft. Saying that the SU57 has a less/no RAM coating with exposed rivets, back part of the engine nacelles, intake with no...www.quora.com
A T-50 prototípusok kezdetben nem rendelkeztek teljes lopakodó bevonattal (RAM), nyitott infraérzékelőkkel (IRST), valamint a légbeömlőik sem tartalmaztak radarblokkoló elemeket. Ezek a tényezők növelték az RCS-t, a prototípusok RCS-e 0,1 m² (~-10 dBsm) és 1 m² (1 dBsm) között mozgott, hasonlóan az F/A-18-as vagy a Rafale vadászgépekhez. A sorozatgyártott SzU–57 felületét RAM-bevonattal látták el (beleértve egy vastag fémtartalmú oxidréteget a kabin üvegezésénél), valamint radarblokkolókat építettek be a légbeömlőkbe. A nyitott IRST-t zártabb, burkolt változat váltotta fel. Ezek a fejlesztések jelentősen csökkentették az RCS-t. Nyitott IRST-vel az RCS körülbelül 0,017 m² (~-20 dBsm). Zárt IRST-vel az RCS 0,006 m² (~-23 dBsm) körülire csökkenhet. Ez a fejlesztett modell sokkal lopakodóbb, bár az F-35-ös szintjét (0,002 m² vagy kevesebb) nem éri el.
- A RAM-bevonat hatékonysága: Az oroszok által alkalmazott RAM-bevonatok, például a "Nakidka", nemcsak a radarvisszaverődést, hanem az infravörös és hőkibocsátást is csökkentik.
- A légbeömlő kialakítása és a radarblokkolók segítenek minimalizálni az elülső radarvisszaverődést, bár az amerikai DSI-technológia (pl. F-35-nél) hatékonyabb.
- Az SzU–57 kevésbé lopakodó, mint az F-35 vagy az F-22, de továbbra is a stealth kategóriába tartozik. A fő különbség az orosz repülőgép strukturális kialakításában és a lopakodó bevonat teljesítményében rejlik. Az F-35-ös radarjelei még alacsonyabbak lehetnek, különösen az elülső szögből nézve.
Következtetések:
Persze el nem fogod olvasni, mert minek is elolvasni valamit, ami tudományos igényességű. Elvégre az a megfelelő, ha összehasonlítod a Szu-57 legrosszabb becsült RCS érték átlagát a Gripen minimális RCS-jével, és verjük rá a mellünk.
- A Szu-57 Felon sorozatgyártott változata jelentős fejlesztéseket mutat lopakodás és elektronikus hadviselés terén, és az RCS értékei alapján egy hatékony lopakodó repülőgép.
- Az F-22 Raptor megőrzi a jobb homlokirányú lopakodóképességet, de az Szu-57 különböző érzékelőrendszerekkel (X-sávú radar, L-sávú radar, IRST) és EW funkciókkal kompenzál.
- Bár az Szu-57 nem éri el az F-22 vagy F-35 szintjét homlokrész-lopakodásban, olyan fejlett technológiákat alkalmaz, amelyek segítik a radarok elkerülésében és az ellenséges rendszerek elnyomásában
Ember a Gripen C még egy Szu-35-höz képest is végtelenül elavult
Az általam olvasott elemzések 0,1m2 értékre,illetve a fölé becsülik a Su57 RCS értékét.Hivatalos amerikai katonai honlapon is olvasható ilyen elemzés.
Egyébként a J20 első szériáját sem tartják lopakodonak.Az új szériáját már igen.Su57 is még fejlődhet,de az még a jövő zenéje.