Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 800
66 937
113
az aktuális èvet felfele a Rsptor hajtóművènek repülésének èvèt lefele kerekítem
Ezt most nem értem. Az ATF tender hajtóművei 88-ra lettek kész, pont akkor, mikor a szovjetek is a sajátjukkal és ezek egyike sem volt gyártásérett, csupán csak egy provizórikus valami.
A Raptor hajtóműve 1997-ben repült először és kb 1999-2001-re lett végleg gyártásérett. Ez nem 50 éve volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 645
85 446
113
A Szu-57-es orosz ötödik generációs vadászgépeket Ukrajnában olyan területeken vetik be , ahol magas a légvédelem koncentrációja.
A Military Watch Magazine jelentése szerint a Szu-57-es vadászgépeket aktívan használják Ukrajnában magas szintű légvédelemmel rendelkező területeken. Ez a hatékony lopakodásuknak köszönhető, amely nagyfokú megbízhatóságot tesz lehetővé a légi műveletekben.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 131
9 230
113
Hol van magas szintű légvédelmi koncentráció Ukrajna felett. Ekkora bazi országba szvsz sehol sincs többrétegű SAM umbrella..
Magas szintűnek lehet nevezni ahol van Patriot, és talán hozzá kézi SAM, vagy Gepard???
Nem hiszem, hogy annyi eszköz lenne, hogy Patriot, IRIS-T, és kézi légvédelmi rakéták pld egyazon területen lennének nagyobb számban...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 645
85 446
113
Hol van magas szintű légvédelmi koncentráció Ukrajna felett. Ekkora bazi országba szvsz sehol sincs többrétegű SAM umbrella..
Magas szintűnek lehet nevezni ahol van Patriot, és talán hozzá kézi SAM, vagy Gepard???
Nem hiszem, hogy annyi eszköz lenne, hogy Patriot, IRIS-T, és kézi légvédelmi rakéták pld egyazon területen lennének nagyobb számban...
Nézd meg milyen hatékony és magas szintü az ukrán légvédelem!

Lelőttek 1 ballisztikus rakétát, 80 drónt és 80 szárnyas rakétát.
FESEWbi78CN10HFvl6ikdNZRovqyrPe1luJQJNJiWqAhvH_60hKeOuBHp5etfNK5pWLZUqYgBDmjuYJBVmlcxjfT.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 704
85 063
113
Nézd meg milyen hatékony és magas szintü az ukrán légvédelem!

Lelőttek 1 ballisztikus rakétát, 80 drónt és 80 szárnyas rakétát.
FESEWbi78CN10HFvl6ikdNZRovqyrPe1luJQJNJiWqAhvH_60hKeOuBHp5etfNK5pWLZUqYgBDmjuYJBVmlcxjfT.jpg
Érdekes, máskor csak röhögsz a hivatalos ukrán forráson. Nem lehet, hogy akkor tekinted igaznak amikor téged támaszt alá és akkor hazugságnak amikor téged cáfol?
Elég gusztustalan dolog ez...
 
  • Vicces
Reactions: svajcibeka and fip7

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 131
9 230
113
Nézd meg milyen hatékony és magas szintü az ukrán légvédelem!

Lelőttek 1 ballisztikus rakétát, 80 drónt és 80 szárnyas rakétát.
FESEWbi78CN10HFvl6ikdNZRovqyrPe1luJQJNJiWqAhvH_60hKeOuBHp5etfNK5pWLZUqYgBDmjuYJBVmlcxjfT.jpg
A teljes vertikumában Ukranának? Egyetlen repülőgépet sem látok... Én egy ténylegesen rétegezett légvédelmet kérdezek és értek magasszintű alatt, megfelelő felderítő és célkövető lokátorokkal (igaz van real-time NATO támogatás is), + fals célokkal, stb. Nos amennyi légvédelmi eszköze van Ukrajnának, természetszerűleg kevesebb mint célpontja az oroszoknak, ennyi felé nem lehet széttelepíteni. Most mi köze egy elfogott ballisztikus rakétának a légvédelmi ernyőhöz. Leszedte egy komolyabb lérak vszeg. Patriot és egy hozzá tartazó modernebb rakétaváltozat.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 481
16 326
113
Eddig minden gépen aminek lefényképezték a fegyvertér ajtajait tántongó hézag látható.
Mert csak T-50 esetén engedik filmezni a fegyvertérajtót...
A szériagépeknél viszont látni a két sidebay-t és azok olyan gyönyörűen belesimulnak a felületbe, hogy meg nem mondod, hol nyilnak. Amúgy a mozgó felületek minőségét ajtók helyett a kormánylapoknál lehet felmérni, mert azoknál százszor nehezebb azok pontos illesztéseit tartani (hiszen folyton mozognak, a hinge terhelés intenzivebb) - és megint csak, azok a szériagépeknél makulátlanok. Szóval akkor a sokkal egyszerűbb fegyvertérajtó nehogy már probléma legyen...
Infra tartományban a hagyományos fúvócső is pont olyan tökéletesen tud rejteni, mint ez a szögletes.
Hát nem.
A négyzetes fúvócső legnagyobb előnye a belátási szög csökkentése. A körkörössel ellentétben sokkal kisebb az utolsó lapátsorra való belátás, vagyis a takarás nagyobb. Lesz időm előkotrom azt a PDF-emet, amiben ez benne van.
Emellett az RCS is csökken, a szögek számának redukciója okán. Vagyis korlátozottabb infra rálátás és csökkentett RCS együtt. Többek között emiatt egy nagyságrenddel kisebb az F-22 LO besorolása, mint az F-35-é.
Viszont amivel nem nagyon lehet mit kezdeni, az a kilépő gáz hőmérséklwte, meet azt csökkenteni érdemben nem lehet.
Azt nem, de annak értéke AB nélkül sokkal kezelhetőbb, ha jól van árnyékolva, lásd fentebb.

Az egyetlen ok, amiért nem kapott ilyet az F-35, az a költségcsökkentés volt. Amire viszont csak lehet, ezt a dobozszerkezetet pakolják, mert az össz IR lábnyoma kisebb.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 303
60 683
113
Az RCS szempontjából a gép hátsó része sokadlagos, hisz ha a fejed tetejére állsz, akkor sem tudod eltakarni a hajtómű lapátjait és mint egy lámpa világít a csupasz "vasdarab" amit fúvócsőnek hívunk. Nem lehet S alakú fúvócsövet csinálni a légbeömlő mintájára, nem lehet RCS csökkentő lapátsor odarakni mint ahogy a szívócsőnél és burkolni sem tudod a gázsebesség fokozót semmivel.

Nem akarok nagy poént lelőni, de természetesen megint nincs igazad. Attól, hogy te nem tudsz valamit, az még lehetséges. Pl.:
5f704056d049aebb992cec1f6c84fe13.jpg


Bombázóknál szintén megoldják a gyakorlatban is a dolgot. Szóval több szerénységet, kisebb mellényt ;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 800
66 937
113
Hol van magas szintű légvédelmi koncentráció Ukrajna felett. Ekkora bazi országba szvsz sehol sincs többrétegű SAM umbrella..
Magas szintűnek lehet nevezni ahol van Patriot, és talán hozzá kézi SAM, vagy Gepard???
Nem hiszem, hogy annyi eszköz lenne, hogy Patriot, IRIS-T, és kézi légvédelmi rakéták pld egyazon területen lennének nagyobb számban...
Érdekes kérdés, mert az ukrán légvédelem az orosz légierő ember vezette csapásmerő repülőtechnikája részére egy permanens bizonytalansági faktor.
Tehát nem az a kérdés, hogy számszerűleg hol van az összefüggő, rétegzett ukrán légvédelem, hanem, hogy alkalmilag mikor akad fenn az egyes elemein egy-egy csapásmérő embervezette, tehát nagyértékű orosz támadó repülőgép.

Ez egy olyan állandó bizonytalansági faktor, hogy totál mindegy, hogy fizikailag egybefüggő-e és emellé rétegzett-e térben és időben az ukrán légelhárítás, vagy sem, az orosz megtanulta, hogy annak kell tekintenie és kész.

Ilyenformán - és ezt lehet nézőpont kérdésének teinteni - a Szu-57-es az oroszok szemszögéből egy komolyan veszélyes légtérben teljesít szolgálatot.

Ez olyan, mintha az amerikaiak bevetnék az F-35-öst a papucsus huszi lázadók ellen, akiknek egy minden másnál komplexebb légi helyzetkép ismerete mellett (amit mondjuk Irán súgna nekik) vagy van Sz-400-asuk a térségben, vagy nincs.
Ez azért egy elég nehezített terep lenne így, nem?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 704
85 063
113
Mert csak T-50 esetén engedik filmezni a fegyvertérajtót...
A szériagépeknél viszont látni a két sidebay-t és azok olyan gyönyörűen belesimulnak a felületbe, hogy meg nem mondod, hol nyilnak. Amúgy a mozgó felületek minőségét ajtók helyett a kormánylapoknál lehet felmérni, mert azoknál százszor nehezebb azok pontos illesztéseit tartani (hiszen folyton mozognak, a hinge terhelés intenzivebb) - és megint csak, azok a szériagépeknél makulátlanok. Szóval akkor a sokkal egyszerűbb fegyvertérajtó nehogy már probléma legyen...

Hát nem.
A négyzetes fúvócső legnagyobb előnye a belátási szög csökkentése. A körkörössel ellentétben sokkal kisebb az utolsó lapátsorra való belátás, vagyis a takarás nagyobb. Lesz időm előkotrom azt a PDF-emet, amiben ez benne van.
Emellett az RCS is csökken, a szögek számának redukciója okán. Vagyis korlátozottabb infra rálátás és csökkentett RCS együtt. Többek között emiatt egy nagyságrenddel kisebb az F-22 LO besorolása, mint az F-35-é.

Azt nem, de annak értéke AB nélkül sokkal kezelhetőbb, ha jól van árnyékolva, lásd fentebb.

Az egyetlen ok, amiért nem kapott ilyet az F-35, az a költségcsökkentés volt. Amire viszont csak lehet, ezt a dobozszerkezetet pakolják, mert az össz IR lábnyoma kisebb.
Kit érdekel az infra képnél a lapátsor? Nem az vilagít, hanem a kiáramló gáz és a felforrósodott fúvócső. Egyikre sincs hatással a fúvócső alakja. RCS szempontból meg megint kb mind1, mert mindkettő egy rohatt nagy "vasdarab".

Nem az a kérdés, hogy "loakodó"-e a Felon, hanem az, hogy a nyilvánvalóan zsákutca szögletes fúvócsövet minek erőltetik. A Raptornál kiderült, hogy kerülni kell mint a leprást, mert aránytalanul többet visz el mint amit a konyhára hoz.
 
  • Vicces
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 169
14 386
113
Kit érdekel az infra képnél a lapátsor? Nem az vilagít, hanem a kiáramló gáz és a felforrósodott fúvócső. Egyikre sincs hatással a fúvócső alakja. RCS szempontból meg megint kb mind1, mert mindkettő egy rohatt nagy "vasdarab".

Nem az a kérdés, hogy "loakodó"-e a Felon, hanem az, hogy a nyilvánvalóan zsákutca szögletes fúvócsövet minek erőltetik. A Raptornál kiderült, hogy kerülni kell mint a leprást, mert aránytalanul többet visz el mint amit a konyhára hoz.

Értjük: Most, hogy a "...világító lapátsor..." nem áll, előhúztál egy másik "nyuszit" a kalapból!

Ezeket egyedül adod elő, vagy "csapat-munka"? ;)
Nemtom' melyik lenne a jobb? :oops:




.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 704
85 063
113
Értjük: Most, hogy a "...világító lapátsor..." nem áll, előhúztál egy másik "nyuszit" a kalapból!

Ezeket egyedül adod elő, vagy "csapat-munka"? ;)
Nemtom' melyik lenne a jobb? :oops:




.
Ember, a világításról RCS kapcsán írtam, csak nem vagy birtokába az értő olvasásnak magyar nyelven.

"Az RCS szempontjából a gép hátsó része sokadlagos, hisz ha a fejed tetejére állsz, akkor sem tudod eltakarni a hajtómű lapátjait és mint egy lámpa világít a csupasz "vasdarab" amit fúvócsőnek hívunk. Nem lehet S alakú fúvócsövet csinálni a légbeömlő mintájára, nem lehet RCS csökkentő lapátsor odarakni mint ahogy a szívócsőnél és burkolni sem tudod a gázsebesség fokozót semmivel. Ha nagyon kezdeni akarnak valamit az RCS-vel akkor először tegyék rendbe a fegyvertérajtók hézagjait, az sokkal többet érne. "

UI.: világító lapátsorról nem is beszéltem, világító fúvócsőről írtam.

Jó lenne, ha keresnél egy alsós tanítónőt és meglrnéd, hogy tanítson meg az értő olvasásra.
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 704
85 063
113
Értjük: Most, hogy a "...világító lapátsor..." nem áll, előhúztál egy másik "nyuszit" a kalapból!

Ezeket egyedül adod elő, vagy "csapat-munka"? ;)
Nemtom' melyik lenne a jobb? :oops:




.
Ember, a világításról RCS kapcsán írtam, csak nem vagy birtokába az értő olvasásnak magyar nyelven.
"Az RCS szempontjából a gép hátsó része sokadlagos, hisz ha a fejed tetejére állsz, akkor sem tudod eltakarni a hajtómű lapátjait és mint egy lámpa világít a csupasz "vasdarab" amit fúvócsőnek hívunk. Nem lehet S alakú fúvócsövet csinálni a légbeömlő mintájára, nem lehet RCS csökkentő lapátsor odarakni mint ahogy a szívócsőnél és burkolni sem tudod a gázsebesség fokozót semmivel. Ha nagyon kezdeni akarnak valamit az RCS-vel akkor először tegyék rendbe a fegyvertérajtók hézagjait, az sokkal többet érne. "
Nem akarok nagy poént lelőni, de természetesen megint nincs igazad. Attól, hogy te nem tudsz valamit, az még lehetséges. Pl.:
5f704056d049aebb992cec1f6c84fe13.jpg


Bombázóknál szintén megoldják a gyakorlatban is a dolgot. Szóval több szerénységet, kisebb mellényt ;)
Nem akarlak elkeseríteni, de nem bombázókról beszélünk. Vagy szerinted az a teljesítményvesztés ami a bombázóknál belefér az a multirol gépeknél is tok oké, csak megint az van, hogy rajtad kívül keleten és nyugaton is indenki hülye aki multirole 5. gen. repülőt vagy hajtóművet tervez.

A témába nem illő tényekkel való érvelés a demagógia egyi alapvető eszköze
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 844
10 893
113
Az ukrán légvédelemről. Láttuk, hogy egy H-101-et valóban lelőttek. November 7-én sajnos lelőttek egy Ka-52-est is, ahol csak az egyik hajózó tudott katapultálni. Nem eredménytelen, az biztos, ahogyan az is, hogy ott vannak a legmodernebb nyugati rendszerek, NASAMS, IRIS-T, Patriot, stb. Viszont garantáltan nem olyan szuper hatékony, ahogyan Zselébohóc szeretné beállítani. Azt nyilatkozta ugyanis az ukrán "elnök", hogy az indított 93 db robotrepülőgépből/szárnyasrakétából lőttek le 81-et!
Na ha ezek után én valami állam védelmi minisztere lennék, már szólnék is az elnöknek/miniszterelnöknek, hogy orosz robotrepülőket kell rendelni, de azonnal. Miért? Mert, amiből mindössze 12db lenullázza egy ekkora ország áramellátását, az kurva jó robotrepülő!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 704
85 063
113
Az ukrán légvédelemről. Láttuk, hogy egy H-101-et valóban lelőttek. November 7-én sajnos lelőttek egy Ka-52-est is, ahol csak az egyik hajózó tudott katapultálni. Nem eredménytelen, az biztos, ahogyan az is, hogy ott vannak a legmodernebb nyugati rendszerek, NASAMS, IRIS-T, Patriot, stb. Viszont garantáltan nem olyan szuper hatékony, ahogyan Zselébohóc szeretné beállítani. Azt nyilatkozta ugyanis az ukrán "elnök", hogy az indított 93 db robotrepülőgépből/szárnyasrakétából lőttek le 81-et!
Na ha ezek után én valami állam védelmi minisztere lennék, már szólnék is az elnöknek/miniszterelnöknek, hogy orosz robotrepülőket kell rendelni, de azonnal. Miért? Mert, amiből mindössze 12db lenullázza egy ekkora ország áramellátását, az kurva jó robotrepülő!
Le nem nullázta és nem is csak CM-ekkel támadtak. Amúgy pont a CM a legkönnyebb célpontok egyike, hisz lassan repül, nem végez ellentevékenységet, nem végez védekező manővereket. Igazából semmit nem csinál csak lerepüli az előre beprogramozott útvonalat. Ezeknél meg egy drón is komolyabb ellenfél lehet, hisz ha az nem automata üzemmódban repül, akkor legalább kitérő manőverekre képes, ha a pilóta észreveszi, hogy rakétát indítottak rá, vagy gépágyúval lövik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 303
60 683
113
Nem akarlak elkeseríteni, de nem bombázókról beszélünk. Vagy szerinted az a teljesítményvesztés ami a bombázóknál belefér az a multirol gépeknél is tok oké, csak megint az van, hogy rajtad kívül keleten és nyugaton is indenki hülye aki multirole 5. gen. repülőt vagy hajtóművet tervez.

Igazából te vagy buta ismét, és nem kicsit....
A betett képen egy vadászgépbe való változtatható áramlási viszonyú hajtómű van.
Másrészt most hirtelen a bombázóknál már bele fér? :rolleyes:
Pedig úgy adtad elő ezt, mint teljes képtelenséget, aztán kiderült, hogy mégse? :D
Egyszerűen imádom benned, hogy 0 szakmai hozzáértéssel okoskodsz, amihez elképesztő magabiztosság társul. Nah mindegy....
A lehetetlenség egy újabb képen:
iu
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 704
85 063
113
Igazából te vagy buta ismét, és nem kicsit....
A betett képen egy vadászgépbe való változtatható áramlási viszonyú hajtómű van.
Másrészt most hirtelen a bombázóknál már bele fér? :rolleyes:
Pedig úgy adtad elő ezt, mint teljes képtelenséget, aztán kiderült, hogy mégse? :D
Egyszerűen imádom benned, hogy 0 szakmai hozzáértéssel okoskodsz, amihez elképesztő magabiztosság társul. Nah mindegy....
A lehetetlenség egy újabb képen:
iu
A bombázóknal, vagyis a B-2-nél és valószínűleg a B-21-nél (mint egyetlen stealth bombazók) is a kimenő gáz ehhez hasonló "árnyékolása" egy létező dolog (bár a B2-nél nem a hajtóművön belül van a "kanyar"). Az abrán pedig egy sehol senki által nem használt talán prototípus stádiumban sem lévő hajtómű szerepel, ami nagyon-nagyon a jövő zenéje már ha lesz belőle bármi is.