Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Az Egyesült Államok törölte az F-35A és F-16 vadászrepülőgépek repülési programját a dél-indiai Aero India 2025 kiállításon, miután kiderült, hogy a nemzetközi légibemutatón először részt vevő orosz Szu-57-es vadászgépet is kiállítják - közölte Denis Alipov indiai orosz nagykövet.
Alipov szerint a gyakorlat azt mutatja, hogy az ellenfelek nem állnak készen a tisztességes harcra Oroszországgal a nemzetközi kiállításokon. „Miután értesültek Szu-57-esünk Aero Indiánál tartott bemutatójáról, az amerikai vállalatok felhagytak az F-35A és F-16 repülési programokkal” – hangsúlyozta a nagykövet.
Ilyenkor van mindkét 5. gen gépen szögvisszaverő? A helyükbe a radarral megpróbáltam volna minél több infót összegyűjteni a másik gépéről.
 
Szu-57 & F-35, India
GjQ9N6BXgAAQVN8
 
Nem vesznek Szu-57E-t.. De jó mutogatni hogy ott van a kiállításon, mint Kínában. Ez olyan, mint a Il-76/78 beszerzés. Amikor megjelent india számára is a C-17 vásárlás lehetősége, kinek kellett már Il-78 Hindusztánban? Mikor megjelent az AH-64E Guardian Apache megrendelési lehetőség, nem rúgott labdába a Ka-52 vagy Mi-35/28...
Ha lenne katapult a hordozóikon akkor nem elaggott MiG-29 naval repülne, hanem Rafale, vagy F/A-18.. Ennyi. Ezek a tények... És tényleg ha megkapták volna a franciáktól a Rafale full know-how akkor a Szu-30MKI sem lenne annyira fontos (bár a indus mennyiségi hátrány a Kínaiak ellen mindenképpen kiküszöbölendő.. Szóval szvsz nem is reménykedik még Moszkva sem tényleges megrendelésen. De mutogatthaja a PAK-FA-t, meg tud büszkélkedni, hogy tendereken vesz részt. meg Algéria? ténylegesen talán meg is rendelt valamennyit... De India nem fog.


Mikor megjelent az AH-64E Guardian Apache megrendelési lehetőség, nem rúgott labdába a Ka-52 vagy Mi-35/28...

A Kamov nem is volt versenyben, csak a Mi-28N, amit nem csodálom, hogy nem vettek meg akkor. Egyes fő alkatrészei konkrétan életveszélyesek voltak akkor. A fő reduktor például "ette magát", kettő órát meghaladó feladatot nem mertek velük tervezni, a reduktor élettartama meg az 1/25-e volt a Kamov reduktorának. Persze ha rafkós voltál és kikötötted az érzékelőket, akkor nem villant fel a hajózóknak rögtön felszállás után a " sztruzska v maszle" (forgács az olajban) tabló.

"Ha megkapták volna a franciáktól a Rafale full-know-how-ot" Ha Kimi Räikkönen alá nem egy gyors, de kibaszottul megbízhatatlan autót rakott volna a Mclaren-Mercedes 2005-ben, akkor ő a világbajnok, és nem Fernando Alonso.
Kb ugyanannyi értelme van ennek a két mondatnak, mert az indiaiak nem kapták meg, és nem véletlenül. Ha nyertem volna a Eurojackpot-on, akkor már csinálnám a mezőgazdasági jogosítást Kamov Ka-26-ossal. De nem nyertem, így nincs 80 millió forintom a megszerzésére. Ha így lett volna, ha úgy lett volna...
Itt pedig majd kiderül, hogy egyáltalán lesz e még egy újabb indiai tender, ahová hivatalosan meghívják mindkét típust, majd a végtelenségig húzódó szarakodás után közlik a végeredményt: "töröltük a tendert, újat kell kiírni."
 
A másik kint lévő Szuhoj berepülőpilóta: Rafael Szulejmanov. "Érdemes, kiváló berepülőpilóta", első osztályú berepülőpilóta. 5 évvel fiatalabb, mint Szergej Bogdan. Három gyereke van és egy unokája. Először a polgári repülési főiskolán tanult, majd egy év után átment a barnauli katonai repülő műszaki főiskolára. Ott határozta el, hogy berepülőpilóta lesz, mivel találkozott több olyan másik kiképzés alatt álló pilótával, akiknek szintén ez volt a céljuk, és ők tudták, hogy milyen lehetőségek vannak ebben a munkakörben. A végézése után több különböző repülőegységnél szolgált. Amikor 1997-ben jelentkezett az ahtyubunszki katonai berepülőpilóta iskolába, akkor 5 jelentkező volt egyetlen helyre. 1999-ben végezte el a katonai berepülőpilóta iskolát. Egy ideig a parancsnokhelyettese is volt. Részt vett a Szu-34-es berepülésében. 2013 április 25-én ő volt az első katonai pilóta, aki a Szuhoj T-50-essel repülhetett. 2015 óta már a Szuhoj cég gyári berepülőpilótájaként dolgozik. 44 különböző repülőgép típusra és típusváltozatra van szakszolgálati engedélye. A munkáját nagyon szereti, ahogy mondja gyakorlatilag az a hobbija is egyben. Mindig is pilóta akart lenni, és ez sikerült neki. A katonai szolgálata alatt sem tudta volna magát sehol máshol elképzelni, kizárólag pilótaként. Ahogy mondta, rá és az ő munkájára illik a régi szovjet plakátnak a szövege: "Boldogan a munkába, büszkén a munkából". A berepülőpilóták élete az év nagy részében kiküldetésekből áll. "Hétfőn felsorakozunk, aztán a főnökünk rámutat egyes emberekre, hogy "te, te, meg te, gépre". És ilyenkor elrepülünk valahova, és szombatig ott is maradunk minden nap dolgozni. Vannak egyes feladatok, amire fél évet kell készülni, a kiértékelések pedig gyakran nagyon hosszúak, és az is előfordul, hogy videotelefonos összeköttetésben zajlanak köztünk és a cég moszkvai központja között, hogy nekik is azonnal és pontosan elmondhassuk, amiket tapasztaltunk. Minden egyes szakág számra részletesen be kell számolni a berepülés őket érintő részeiről, az általuk biztosított berendezések működéséről. A munka gyakran ezután sem ér véget, mert el kell készíteni az írásos értékeléseket is, fel kell készülni a következő feladatra, és persze a repülő kollektíva minden tagja naponta sportol is."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Vagy 3 éve írtam ide, hogy Algéria az első külföldi megrendelő. Magyar portálok inkompetensek ilyen témákban, nem értenek hozzá! Irán további 24 Szu-35SzE-t rendelt.Nem most.

https://www.portfolio.hu/global/202...lenek-a-szupermodern-orosz-vadaszgepek-741315
"Az algériai állami televízió bejelentése szerint az ország megvásárolja az orosz gyártmányú Szu-57 Felon lopakodó vadászrepülőgépeket. Ezzel Algéria lesz az első külföldi megrendelője az ötödik generációs harci repülőgépnek. A híradás arról is beszámolt, hogy algériai pilóták már Oroszországban képzik magukat a gépek kezelésére, és a szállítások várhatóan még az idei évben megkezdődnek - jelentette a Defence Blog."
 
https://www.portfolio.hu/global/202...-amerika-egyik-legnagyobb-ellensegenel-743331
"Iránban bukkant fel Oroszország legmodernebb vadászbombázója, a Szu-57-es. Az eseménnyel kapcsolatosan számos találgatás látott napvilágot, de valószínű, hogy egyszerűen csak tankolni állt meg a gép."
Már írtam róla 3 napja...
Szu-57(054) Szergej Bogdannal Indiából hazafelé Iránban szállt le tankolni majd repül vissza Oroszországba.