Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Repülés konténerrel:

298419.jpg
 
Oroszok a hagyományoknak híven december végén szokták átadni az új haditechnikai eszközöket. Ha szisztematikusan figyeled a topikotés az információkat is megjegyzed, akkor tudhatod, hogy még az év elején le volt írva az idei terv, hogy 4 gépet terveznek átadni.
Négy napjuk maradt az idénre tervezett gépek átadására,eléggé kicentizik :)
 
Minden napra egy gep. Izzani fog a topic.
Egy gepet azert adjanak mar at mutatoba. Viccet nem felreteve, nem tudom mi fogyott el nekik, de a vendegeim, megveszem nekik a barkacsaruhazban.
 
Négy napjuk maradt az idénre tervezett gépek átadására,eléggé kicentizik :)
Mivel az orosz védelmi kollégium múlt heti ülésén sem Putyin, sem pedig Sojgu nem említette a beszédében a gépeket, ezért úgy gondolom-arra kövekeztetek, hogy a gépek átadását elhalasztották januárra. 2019-ben is siettek és tudjuk mi lett a vége. Fő a biztonság.
 
Ez volt a T-50 ellenfele
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
Ez egy rossz vicc, ez itt a rendkivül otromba, és már bemutatásakor is elavult MiG-1.44 valami továbbpepecselése?! :) Mint az Il-102, ezt se tudják abbahagyni, elfelejteni? :)
.
(Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben.....)
 
.
.
Ez egy rossz vicc, ez itt a rendkivül otromba, és már bemutatásakor is elavult MiG-1.44 valami továbbpepecselése?! :) Mint az Il-102, ezt se tudják abbahagyni, elfelejteni? :)
.
(Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben.....)
Kb a 2000-es évek közepén volt a tender, ahol a Szuhoj győzött a T-50-el(PAF-FA), a MiG-es koncepció alulmaradt.
 
Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben
Miután a könnyűvadász és az Ohotnyik projekt is a Szuhoj alatt fut, kb csak a MiG-41 maradt házon belül, de ott sem tartom kizártnak, hogy szimplán átdobják a Szuhojhoz azt is. A MiG-35 meg túl kései és igazán nemigen gerjeszti az érdeklődést sokfele
 
.
.
Ez egy rossz vicc, ez itt a rendkivül otromba, és már bemutatásakor is elavult MiG-1.44 valami továbbpepecselése?! :) Mint az Il-102, ezt se tudják abbahagyni, elfelejteni? :)
.
(Sajnos a MiG iroda megérett a megszüntető beolvasztásra. A másik új tipusuk, a MiG-AT is szerencsétlen valami lett, a MiG SKAT dronterv is egy viccesen otromba valami volt, nem sok pizitivum történt velük az elmúlt 30 évben.....)

A MiG-AT-vel a baj a Larzac hajtómű volt, nyugati függéstől tartottak (sőt az avionikát is a franciák szállították volna), ezért nem rendelték meg. Viszont a Jak-130 nyilván túl drága ahhoz, hogy teljesen leváltsa az L-39-eseket, szóval valamilyen megoldást találniuk kell az oroszoknak előbb-utóbb. A Jak-152 nem halad előre, a német dízelmotor rossz választás volt, igazából turboprop tréner kellene, csak ahhoz megint csak nincs megfelelő hazai hajtómű.

A Skatot a Szuhoj átvette, és most Ohotnyik néven fut a projekt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
A MiG-AT-vel a baj a Larzac hajtómű volt, nyugati függéstől tartottak (sőt az avionikát is a franciák szállították volna), ezért nem rendelték meg. Viszont a Jak-130 nyilván túl drága ahhoz, hogy teljesen leváltsa az L-39-eseket, szóval valamilyen megoldást találniuk kell az oroszoknak előbb-utóbb. A Jak-152 nem halad előre, a német dízelmotor rossz választás volt, igazából turboprop tréner kellene, csak ahhoz megint csak nincs megfelelő hazai hajtómű.

A Skatot a Szuhoj átvette, és most Ohotnyik néven fut a projekt.
,
,
Nem csak a hajtómű... A Jak-130 és a MiG-AT között már szemre is van egy generációs különbség az utóbbi kárára, a MiG-AT kb ha a BAE Hawk szintjét hozza, hiába vitték kiállitásokra, senkinek se kellett.
A háromból a második MiG-AT proto (MiG-ATR) orosz elektronikával készült.
.
Az Ohotnyik is jobban járt, hogy nem a MiG folytatta, mert finoman szóval is kedvezőtlen, sőt idétlen volt a formája, ameddig MiG logo alatt eljutott. :)
 
A MiG-AT-vel a baj a Larzac hajtómű volt, nyugati függéstől tartottak (sőt az avionikát is a franciák szállították volna), ezért nem rendelték meg. Viszont a Jak-130 nyilván túl drága ahhoz, hogy teljesen leváltsa az L-39-eseket, szóval valamilyen megoldást találniuk kell az oroszoknak előbb-utóbb. A Jak-152 nem halad előre, a német dízelmotor rossz választás volt, igazából turboprop tréner kellene, csak ahhoz megint csak nincs megfelelő hazai hajtómű.

A Skatot a Szuhoj átvette, és most Ohotnyik néven fut a projekt.
A hajtóműve annyira volt modern, mint amennyire az Alpha Jet, amiből az származott.
Maga az ötlet, hogy a nagy számú egyhajtóműves L-39-est egy olyan kéthajtóműves géppel váltsák le, ami aerodinamikailag a román IAR Soim szintjén van, csak tök feleslegesen FbW kormányvezérlésű, elég szerencsétlen húzás volt.
A Jak-130-as minden elemében progresszívabb és modernebb volt és annak számít még ma is.
A MiG-AT-ra tényleg a legjobb analógia az az Il-102-es, amit az Iljusin a Szuhoj T-8 ellenében nagy bátran összetákolt.

Ami pedig a Jak-152-est illeti, a Németországból származó orosz RED motor ma már nem a legjobb megoldás, miközben ténylegesen készül egy orosz 800 lóerős légcsavaros gázturbina és még egy gép is hozzá.
Necces terep, mert ebben a szegmensben az oroszoknak idáig nulla a tapasztalatuk.
 
New ad from #KTRV with plans for 2022! On the upper left are the new RVV-DB Item 810 and RVV-SD Item 180. On the right side is more interesting, let's guess, hypersonic short range missile Ostrota Item 21?

FHsw3spXIAUXg62
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson and gacsat
A hajtóműve annyira volt modern, mint amennyire az Alpha Jet, amiből az származott.
Maga az ötlet, hogy a nagy számú egyhajtóműves L-39-est egy olyan kéthajtóműves géppel váltsák le, ami aerodinamikailag a román IAR Soim szintjén van, csak tök feleslegesen FbW kormányvezérlésű, elég szerencsétlen húzás volt.
A Jak-130-as minden elemében progresszívabb és modernebb volt és annak számít még ma is.
A MiG-AT-ra tényleg a legjobb analógia az az Il-102-es, amit az Iljusin a Szuhoj T-8 ellenében nagy bátran összetákolt.

Ami pedig a Jak-152-est illeti, a Németországból származó orosz RED motor ma már nem a legjobb megoldás, miközben ténylegesen készül egy orosz 800 lóerős légcsavaros gázturbina és még egy gép is hozzá.
Necces terep, mert ebben a szegmensben az oroszoknak idáig nulla a tapasztalatuk.
A MiG-AT-vel nem is értem mit akartak. Aerodinamikailag semmivel sem modernebb mint egy L-39-es,amit váltott volna. A Jak-130 pedig jelenleg is a világ élvonalába tartozó aerodinamikai kialakítással bír, plusz adaptív FBW rendszerrel, amit a MiG szintén nem tudott. A MiG-AT-ről a legemlékezetesebb nekem az volt, amikor Roman Taszkajev meghibásodott FBW rendszerrel és az egyik oldalán csak a törzs mellett laffogó magassági kormányfelülettel egyben,sérülés nélkül lehozta. Utána pedig ment át a jóval fejlettebb konkurens gép berepülési programjába.
 
Azért ne felejtsük el, hogy az 1990-es évek és a 2000-es évek eleje a nagy nincstelenség, pénzhiány évei voltak. A Szuhojt is az Indiának fejlesztett és eladott Szu-30MKI , Kínának eladott MKK...stb mentették meg a csődtől. Míg a MiG nem vol túl sikeres és ezért stagnált és sok kompetenciát elvesztett.