Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 794
113
screen58.jpg

screen55.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 976
85 610
113
Akinek valameilyk barátja mesélte már, hogy a sógora látott ilyet képen!
Ebbe egy hosszú rudat alkalmaznak kötőelemként, vagy több kicsit?
screen54.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Akinek valameilyk barátja mesélte már, hogy a sógora látott ilyet képen!
Ebbe egy hosszú rudat alkalmaznak kötőelemként, vagy több kicsit?
screen54.jpg
Itt szerintem mindegyik “fésűbe” külön csap megy.

A 21-esen van szárnyanként két-két fő-szárnycsap, két-két segéd csap és egy-egy vízszintes csap.

A Szu-57-esnél ahogy látom, jó sok csapon oszlik meg a terhelés.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 794
113
Nekem is ez tünt fel. Itt nem lessz nagy sorozat.
Nyilván nem lesz évi 300-400db, mint anno a Mig-21-ből gyártottak a SZu-ban. De ez az üzem képes évi 10-15 Szu-35 legyártására még így a Felon fejlesztése mellett is. Ennél nagyobb gyártási volumenre egyelőre nincs szükség. Exportra inkább a 75-öst fogják majd nyomni szerintem. Az meg még odébb van.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nyilván nem lesz évi 300-400db, mint anno a Mig-21-ből gyártottak a SZu-ban. De ez az üzem képes évi 10-15 Szu-35 legyártására még így a Felon fejlesztése mellett is. Ennél nagyobb gyártási volumenre egyelőre nincs szükség. Exportra inkább a 75-öst fogják majd nyomni szerintem. Az meg még odébb van.
15 repülőt a háború első napján lelövöldöznek.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 501
16 585
113
Akinek valameilyk barátja mesélte már, hogy a sógora látott ilyet képen!
Ebbe egy hosszú rudat alkalmaznak kötőelemként, vagy több kicsit?
screen54.jpg

Több csap, mindegyik bekötés sajáttal rendelkezik. Ennek több oka van.
Lényeg, hogy szilárdságilag így könyebb méretezni, a lényegesebb maintenance szempontból pedig ez azért fontos, mert nem kell az egész szárnyat leszerelni (annak minden nyűgével, helyigényével, szétkötéseivel), ha a csapokat NDT-zed. Amit pedig kell elég gyakran.
Ha erre van szükség, simán kikapsz egyet, az anyagvizsgálók végigmennek rajta (általában UT, EC vagy MAG, pár perc), visszateszed, jön a következő - így meg lehet ezt csinálni akár kinn a betonon.

Összességében tetszik a belső szerkezet, jól hozzáférhető és nem kusza rémálom, látszik ők is valami 3D tervezőprogit használtak. A régi orosz ergonómiai rémálomhoz képest tisztán előrelépés.
 
Status
Not open for further replies.