Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Hoztak egy másikat is statikus bemutatóra:

hJirI2PEYizDKPasAo65TEcATPE3-AhoWgjBbcWAZ27_ixm1Dci8rl5maES7Tayu8BNOhqX6J8ev1FQEzAf-TF5x.jpg

JzEvxbTI4hlqiEN5YrWdp5NeqRY-RsQxZmZkE7nrN1auOOzoYLK-VWAkPpDhQHeI01ybWipQGdqDBHO3JmmLut4g.jpg

JozB6GOkV2Jr-IBL4tileAIxQTbRcwRhVRH70oLIjcEl-cZYRYZ62wgnucDzL1fH-ywpPvNNyJ2VAFoWzGtsGE6j.jpg

xm8rxX4TJ1zQvFts5kdxyn_rEUknYxQKWFjrmmI7TtAG9AlAWHr61f3vlSbUdK7iBLfchRiCQiNu959M48jb6X3p.jpg

dtomn0gdpFNM_8Om04cQVVF5VdfiVHvYZQ5_NwQNqffJIeCPwqh1IPpI_JVWvWqn_pHJBfRqHbvW2fcbP89hC_0d.jpg
 
Tök felesleges, ez a T-50-4 (a negyedik protó). Jól néz ki, műrepülhető, de túl sokat nem tudnánk meg a szériagyártású verzióról belőle.
Pontosan ezért azt vitték. Hogy a kínaiak ne lássanak közelről, működés közben egy szériagépet. Plusz valószínűleg a szériagépek éppen az SZVO-beli elfoglaltságaik miatt sem érnek rá. Az sem lepne meg, ha ez a protó még a "dinoszauruszvonyítás-generátor" (kompresszorlapát árnyékolók) nélkül készült volna, vagy kioperálták belőle az átrepülés előtt. A hajózó is ZS-7-est visel pedig kimondottan a Szu-57-hez készült a ZS-10-es sisak az új oxigénmaszkkal, a ZS-7 leváltására. Vagyis "hoztak is ajándékot, meg nem is". A hajtómű sem az AL-51-es. A lehető legkevesebbet mutatják, ami teljesen érthető, hiszen 5. generációs vadászbombázók területén a két ország konkurense egymásnak.
 
Pontosan ezért azt vitték. Hogy a kínaiak ne lássanak közelről, működés közben egy szériagépet. Plusz valószínűleg a szériagépek éppen az SZVO-beli elfoglaltságaik miatt sem érnek rá. Az sem lepne meg, ha ez a protó még a "dinoszauruszvonyítás-generátor" (kompresszorlapát árnyékolók) nélkül készült volna, vagy kioperálták belőle az átrepülés előtt. A hajózó is ZS-7-est visel pedig kimondottan a Szu-57-hez készült a ZS-10-es sisak az új oxigénmaszkkal, a ZS-7 leváltására. Vagyis "hoztak is ajándékot, meg nem is". A hajtómű sem az AL-51-es. A lehető legkevesebbet mutatják, ami teljesen érthető, hiszen 5. generációs vadászbombázók területén a két ország konkurense egymásnak.
Azért hátrább az agarakkal. A Szu-57 export piaca egyszerűen nincs. A gyártás vontatottan folyik, problémát okoz az embargó. szvsz nem is a berendezések, rendszerek tekintetében, bár néhány nyugati chip azért hiányzik stb. de szvsz a nyugati szerszámgépek üzemeltetésében inkább problémát jelent a háborús kaland x-ik évében. A Zuhai az egyetlen kiállítás ahol repülhetnek még orosz repülőgépek. Itt pedig politikai okból is villantani kell, mert a kínaiakon kívül más országok delegációi is ott lesznek. A kínaiak nem igen műrepülnek 5. gen típusaikkal, az oroszok viszont a szuper manőverezőképességet fogják eröltetni (mára csak ez marad számukra). Persze lehet előre fikázni, hogy ez a gép már nem a sorozatgyártott típus stb. (de azért tegyük a kezünket a szívünkre, sorozatgyártott típusnak minősül cca egy tucatnyi legyártott elvileg széria repülőgép).. máshol úgy az 30-50. példánytól talán.. Itt a SzVO elfoglaltáságról írtok. Ugyan már... Az nem más mint kis csapatpróba maximum... Egyébként ismerőseim kirepültek és fotóznak majd, én sajnos nem tudtam fiananciális és munkahelyi problémák miatt...
 
Azért hátrább az agarakkal. A Szu-57 export piaca egyszerűen nincs. A gyártás vontatottan folyik, problémát okoz az embargó. szvsz nem is a berendezések, rendszerek tekintetében, bár néhány nyugati chip azért hiányzik stb. de szvsz a nyugati szerszámgépek üzemeltetésében inkább problémát jelent a háborús kaland x-ik évében. A Zuhai az egyetlen kiállítás ahol repülhetnek még orosz repülőgépek. Itt pedig politikai okból is villantani kell, mert a kínaiakon kívül más országok delegációi is ott lesznek. A kínaiak nem igen műrepülnek 5. gen típusaikkal, az oroszok viszont a szuper manőverezőképességet fogják eröltetni (mára csak ez marad számukra). Persze lehet előre fikázni, hogy ez a gép már nem a sorozatgyártott típus stb. (de azért tegyük a kezünket a szívünkre, sorozatgyártott típusnak minősül cca egy tucatnyi legyártott elvileg széria repülőgép).. máshol úgy az 30-50. példánytól talán.. Itt a SzVO elfoglaltáságról írtok. Ugyan már... Az nem más mint kis csapatpróba maximum... Egyébként ismerőseim kirepültek és fotóznak majd, én sajnos nem tudtam fiananciális és munkahelyi problémák miatt...
Én forditva látom.
Az orosz háborúban áll, naná szarik az exportra - ellenben a vásárolni szándékozó országok baromira ácsingóznak combat proven platformokra, és jelenleg az orosz az, amelyik lassan minden fegyverét élesben, nyugati eszközök ellen kipróbálta. És azokba beépiti a vérrel megszerzett tapasztalatokat.
Vagyis ugyan mostanában nem fog kielégiteni egyetlen vásárlót sem, ellenben hamarosan kilép a piacra egy rakat olyan termékkel (a háború tapasztalataival módositott eszközökkel), melyek életekkel fizetett tapasztalatokból születtek, nem pénzügyesek államlehúzási grafikonjai által.
A vásárlóknak meg az előbbi kell.
 
Én forditva látom.
Az orosz háborúban áll, naná szarik az exportra - ellenben a vásárolni szándékozó országok baromira ácsingóznak combat proven platformokra, és jelenleg az orosz az, amelyik lassan minden fegyverét élesben, nyugati eszközök ellen kipróbálta. És azokba beépiti a vérrel megszerzett tapasztalatokat.
Vagyis ugyan mostanában nem fog kielégiteni egyetlen vásárlót sem, ellenben hamarosan kilép a piacra egy rakat olyan termékkel (a háború tapasztalataival módositott eszközökkel), melyek életekkel fizetett tapasztalatokból születtek, nem pénzügyesek államlehúzási grafikonjai által.
A vásárlóknak meg az előbbi kell.
Akkor kérlek a látásod támaszd alá tényekkel kérlek. Kik ezek a sorbanálló vevők? Továbbá az is érdekelne, hogy a háborúban alkalmazott modern nyugati technika miért nem pont ugyanolyan tapasztalatokkal rendelkezik mint az orosz? Tán nem ugyanabban a háborúban szerepelnek? Esetleg velük valami csoda folytán nem gyűlik a tapasztalat?
 
Azért hátrább az agarakkal. A Szu-57 export piaca egyszerűen nincs. A gyártás vontatottan folyik, problémát okoz az embargó. szvsz nem is a berendezések, rendszerek tekintetében, bár néhány nyugati chip azért hiányzik stb. de szvsz a nyugati szerszámgépek üzemeltetésében inkább problémát jelent a háborús kaland x-ik évében. A Zuhai az egyetlen kiállítás ahol repülhetnek még orosz repülőgépek. Itt pedig politikai okból is villantani kell, mert a kínaiakon kívül más országok delegációi is ott lesznek. A kínaiak nem igen műrepülnek 5. gen típusaikkal, az oroszok viszont a szuper manőverezőképességet fogják eröltetni (mára csak ez marad számukra). Persze lehet előre fikázni, hogy ez a gép már nem a sorozatgyártott típus stb. (de azért tegyük a kezünket a szívünkre, sorozatgyártott típusnak minősül cca egy tucatnyi legyártott elvileg széria repülőgép).. máshol úgy az 30-50. példánytól talán.. Itt a SzVO elfoglaltáságról írtok. Ugyan már... Az nem más mint kis csapatpróba maximum... Egyébként ismerőseim kirepültek és fotóznak majd, én sajnos nem tudtam fiananciális és munkahelyi problémák miatt...
Az oroszok továbbra is rendszeres résztvevői a dubai légiszalonnak, ami relevancia szempontjából már meghaladja Farnborough-t, vagy Le Bourget-t, illetve ott szoktak lenni a malájziai Langkawi-ban is, ami inkább egy hatalmas airshow.
A potenciális ügyfélkörük előtt még mindig háborítatlanul képesek szerepelni.
Szóval messze nem a kínai az egyetlen lehetőség, de, hogy tovább menjek, a kínai légiszalon eleve nem arról híres, hogy ott a kínaiakon kívül más is ki szokott állítani. És igen, idáig ez alól egyedül az oroszok voltak kivételek!

A kínaiak amúgy szoktak műrepülni a J-20-assal, (lényegében az egyetlen 5gen típusukkal), amit az FbW, a sárkány és az aktuális, sorozatban gyártott hajtómű (korábban az AL-31FN, majd a WS-10C) enged. Elég látványos a mutatvány, de lesz még változás, hiszen repül már a WS-15 is.
Igaz, egy kis magasságú légibemutatón az avatatlan szemnek talán a legnehezebb pont a nyers tolóerő növekedés eredményeit észrevenni. Hogy most jobban gyorsul, jobban emelkedik, mint mondjuk két éve.
Arról nem is beszélve, hogy a WS-15-ös fő erénye a szupercirkálás, ami nehezen mutatható be egy repülőnapon.
Ettől eltekintve a J-20-as műsora nem rossz.
 
Szerintem ott a BRICS csúcson sok minden olyan dolgot ki/megbeszéltek, amikről majd idővel lesz tudomásunk. India újra beakar szállni a Szu-57 projektbe, Talán még a Szu-75 fejlesztése is terítéken volt, akár közös gyártásban is gondolkodhatnak. Hatalmas piac lehet majd idővel.
august-30-2019-zhukovsky-russia-fifth-generation-promising-russian-multi-functional-fighter-sukhoi-su-57-at-the-international-aviation-and-space-2BGN0PH.jpg
 
Akkor kérlek a látásod támaszd alá tényekkel kérlek. Kik ezek a sorbanálló vevők?
BRICS országok... India jelezte, hogy megint érdekli a gép, gondolom már készen. Aki nem USA szövetségi rendszer, annak vagy ez, vagy J-35 lesz, esteleg a török vas. Ellenben ez a háború végére felfuttatott gyártással rendelkezik majd, ergo gyorsan ki tudnak vásárlói igényeket elégiteni.
Továbbá az is érdekelne, hogy a háborúban alkalmazott modern nyugati technika miért nem pont ugyanolyan tapasztalatokkal rendelkezik mint az orosz? Tán nem ugyanabban a háborúban szerepelnek? Esetleg velük valami csoda folytán nem gyűlik a tapasztalat?
Az orosz a top cuccait szerepelteti, a nyugati országok meg szart adnak.
IRIS-T meg a Patriot talán, meg egy-két ECM/ECCM platform, de semmi igazi elsővonalas eszköz, amivel egy nyugati hadsereg menne háborúba. F-15EX? F-35? Na az releváns lenne.
Az orosz meg amije van, beveti, ha félkész is (lásd Sz-70).
 
Azért hátrább az agarakkal. A Szu-57 export piaca egyszerűen nincs. A gyártás vontatottan folyik, problémát okoz az embargó. szvsz nem is a berendezések, rendszerek tekintetében, bár néhány nyugati chip azért hiányzik stb. de szvsz a nyugati szerszámgépek üzemeltetésében inkább problémát jelent a háborús kaland x-ik évében. A Zuhai az egyetlen kiállítás ahol repülhetnek még orosz repülőgépek. Itt pedig politikai okból is villantani kell, mert a kínaiakon kívül más országok delegációi is ott lesznek. A kínaiak nem igen műrepülnek 5. gen típusaikkal, az oroszok viszont a szuper manőverezőképességet fogják eröltetni (mára csak ez marad számukra). Persze lehet előre fikázni, hogy ez a gép már nem a sorozatgyártott típus stb. (de azért tegyük a kezünket a szívünkre, sorozatgyártott típusnak minősül cca egy tucatnyi legyártott elvileg széria repülőgép).. máshol úgy az 30-50. példánytól talán.. Itt a SzVO elfoglaltáságról írtok. Ugyan már... Az nem más mint kis csapatpróba maximum... Egyébként ismerőseim kirepültek és fotóznak majd, én sajnos nem tudtam fiananciális és munkahelyi problémák miatt...

"A Zuhai az egyetlen kiállítás ahol repülhetnek még orosz gépek". Hát nem igazán. Például a LIMA-n is repült tavaly a Vityazi, rendszeresen repülnek az Emirátusokban is bemutatókat. Az SZVO-nál pedig a nyilvános orosz robotrepülőgép és rakéta indítási statisztikákat látva bizony jelenleg egy mindennapos elfoglaltságot jelentő "kis csapatpróba maximum" nekik... Még akkor is, ha a légtérvédelmi őrjáratot főleg a Szu-35Sz-ek viszik is főleg. A Szu-57-esek meg naponta vesznek részt a földi célpontok elleni támadásokban.
 
BRICS országok... India jelezte, hogy megint érdekli a gép, gondolom már készen. Aki nem USA szövetségi rendszer, annak vagy ez, vagy J-35 lesz, esteleg a török vas. Ellenben ez a háború végére felfuttatott gyártással rendelkezik majd, ergo gyorsan ki tudnak vásárlói igényeket elégiteni.

Az orosz a top cuccait szerepelteti, a nyugati országok meg szart adnak.
IRIS-T meg a Patriot talán, meg egy-két ECM/ECCM platform, de semmi igazi elsővonalas eszköz, amivel egy nyugati hadsereg menne háborúba. F-15EX? F-35? Na az releváns lenne.
Az orosz meg amije van, beveti, ha félkész is (lásd Sz-70).
Nem azt kérdeztem, hogy kit gondolsz potenciális vevőnek, hisz te tényként írtad, hogy sorban állnak a vevők. Szóval kérem a sorbanálló vevők listáját, akiket te tényként kezelsz.

Vannak ott más modern nyugati eszközök is meg ha a nagy látványos dolgokból valóban nem a legmodernebb kerül oda.

Bár az érdekelne, hogy mit gondolsz arról, hogy az oroszok a legmodernebb cuccaikat viszik oda mennyiségi fölénnyel megspékelve, de ennek elelnére az ukránok a sok esetben (de nem minden esetben) közel sem legmodernebb nyugati cuccokkal mennyiségi hátrányban is tartják magukat lassan 3 éve.
 
(de azért tegyük a kezünket a szívünkre, sorozatgyártott típusnak minősül cca egy tucatnyi legyártott elvileg széria repülőgép).. máshol úgy az 30-50. példánytól talán.. Itt a SzVO elfoglaltáságról írtok. Ugyan már... Az nem más mint kis csapatpróba maximum... Egyébként ismerőseim kirepültek és fotóznak majd, én sajnos nem tudtam fiananciális és munkahelyi problémák miatt...
Ezt a példányt 12 éve építették. Nyilvánvalóan alig van köze egy idén legyártott Szu-57-hez.
Gratulálok a szófosásodhoz, újfent.
 
Ezt a példányt 12 éve építették. Nyilvánvalóan alig van köze egy idén legyártott Szu-57-hez.
Gratulálok a szófosásodhoz, újfent.
Valószínűleg... ekkora marhaságot is lehet olvasni. Elektronikában történtek változások, hajtómű sem azonos, de aerodinamikailag eléggé hasonló és valószínűleg sok-sok alkatrészt használnak a szériapéldányokban is. A kétutcat példányis repülőgépből valószínűleg 10 év alatt mindent kicseréltek..
 
Az, hogy az oroszok hol lépnek fel, hol mutathatják meg magukat ma már teljesen más képet mutat, mint 25-30-35 éve.
Az 1988-as Farnborough-i szovjet katonai debütálás, ahogy a 89-es Le Bourget-i még a politikai nyitasról szólt, nem az üzletről.
Előtte 1987-ben, 85-ben, 83-ban és így tovább, a hetvenes években és a hatvanas évek végén, a páratlan években voltak a nyugati légiszalonokon, tehát kizárólag csak a franciáknál és csak civil technikával.

Aztán a Szovjetúnió bukásával, majd a 93-as összeomlással a nyugati szereplés üzleti érdekké és egyúttal egzisztenciális kérdéssé vâlt. És ezt tudták jól a nyugatiak is. Azok a nyugatiak, akiknek a Farnborough-i és Le Bourget-i légiszalonjaik a világ közepét jelentették.
Aki itt állít ki, aki itt szerepel, annak jut szelet a tortából.
Más hely nem számít.

Ez olyannyira így volt, hogy például a mentőövnek számító indiai Szu-30MKI bizniszt az 1996-os angol szalonon írták alá a felek, persze nem önzetlen brit asszisztencia mellett, ugyanis a projektbe angol és francia elektronika is került.
De ugyanakkor a kínaiakkal már akkor se itt kellett bizniszelni, mert a kínaiakkal te üzletet csak Kínában tudsz kötni. Ahogy Vietnam is odahaza tárgyalta le a saját Szuhojait.

És igen, úgy történt, hogy azok a fránya oroszok kezdtek egyre több boltot összehozni, nosza, hogy, hogynem, ki is bukott egy különös svájci banki követelés, amely révén az EU(!) területén felbukkanó orosz állami tulajdonokat lehetett lefoglalni.
Azért a vak is látta, hogy ez miről szólt.
99-ben még szerepeltek és le is zuhantak az oroszok a Szu-30MKI legelső prototípusával Párizsban, de 2001-ben már úgy kellett a gépeikkel elmenekülniük a svájci(?) revizorok elől.

Közben meg jöttek egyre fel a kínai, indiai, szingapuri, koreai légiszalonok, miközben az Abu Dahbi IDEX légiszalon mindvégig adva volt.
És ne feledjük, hogy 2003-tól a MAKSz is nemzetközivé vált az F-15C szereplésével, amit aztán követtek a 2005-ös, 2007-es, 2009-es, 11-es és 13-as repülőnapok nyugati szereplői.
A MAKSz egyre jobban jött fel, de immáron üzletkötes szempontjából is, miközben 2005-től az a bizonyos svájci követelés is "köddé vált", előbb az ezévi párizsi szalonon volt Bogdan a Szu-27-esével, majd 2006-os Farnborough-n Vlaszov a MiG-29M OVT-vel. Utána 2007 megint Párizs, Szu-27SzK, majd szünet.
2013 volt az utolsó nagy orosz jelenlét nyugati bemutatón, a Szu-35Sz mellett a Ka-52-es volt ott (előtte való évben egy Jak-130-as ment el Farnborough-ba, de csak ennyi), és 2014 után már semmi.

Közben eltelt tíz év és mostanra mind a Le Bourget, mind Farnborough totál elvesztette egykori dicsfényét, miközben az igazán fontos újabb légiszalonokon zavartalanul ott vannak az oroszok.
Igaz, olyan kultúrákról, országokról beszélünk, ahol a valódi üzleteket nem a szalonokon kötik meg.
 
Valószínűleg... ekkora marhaságot is lehet olvasni. Elektronikában történtek változások, hajtómű sem azonos, de aerodinamikailag eléggé hasonló és valószínűleg sok-sok alkatrészt használnak a szériapéldányokban is. A kétutcat példányis repülőgépből valószínűleg 10 év alatt mindent kicseréltek..
Prototípus, a negyedik. Hogy milyen tesztekhez használták, nem tudjuk.
De mivel az egyik első protó volt, egész biztos, hogy a belsejét illetően nagyon messze van egy ma gyártott Szu-57 konfigurációjától.

Az első valódi szériagépek leghamarabb 2020-ban készültek el. Matekold ki, hány év telt el a négyes protó, és ezek között...
Van egyébként egy oldal (simán lehet, hogy már linkelték itt), egy lelkes lengyel viszi, egész jó: