Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

A voníítás állítólag a ha jtúmű elé rakott RCS csökkentő hangja.
Igen, ezt tudom. Először nem volt a hang, aztán megjelent, és a típus egyik ismertetőjegye lett. Ezen a videón pedig megint nincs. Nem hiszem, hogy állandóan kiszednék-visszaraknák. Lehet, hogy valamit a szívócsatornán is még pluszban alakítottak, nyilván nem komplett áttervezésre gondolok. Persze ezt igazából csak azt tudja megmondani, aki látta a gépet közelről. Mert az megmondja, hogy tényleg AL-51-essel repült-e vagy sem. A GSF-ekből látszik a különbség leginkább. Mi pedig a monitor mögül csak tippelni tudunk. Én leírtam azt ami feltűnt, és esetleg utalhat az AL-51F1 jelenlétére.
 
Igen, ezt tudom. Először nem volt a hang, aztán megjelent, és a típus egyik ismertetőjegye lett. Ezen a videón pedig megint nincs. Nem hiszem, hogy állandóan kiszednék-visszaraknák. Lehet, hogy valamit a szívócsatornán is még pluszban alakítottak, nyilván nem komplett áttervezésre gondolok. Persze ezt igazából csak azt tudja megmondani, aki látta a gépet közelről. Mert az megmondja, hogy tényleg AL-51-essel repült-e vagy sem. A GSF-ekből látszik a különbség leginkább. Mi pedig a monitor mögül csak tippelni tudunk. Én leírtam azt ami feltűnt, és esetleg utalhat az AL-51F1 jelenlétére.
Szerintem alapból nincs a szívócsatornában, csak akkor kerül be, ha szükség van rá (azért vesz el a teljesítményből).
 
A baj akkora, hogy a légierő akadémia oldala szerint a videóban látható Szu-57-es, már a második AL-51F1-es hajtóművekkel repül.
A Facebookon a "Военно-воздушная академия - ВВА им Ю А Гагарина" oldalán is megjelent ez a videó, a következő címmel:
"Су-57 с двигателями второго этапа АЛ-51-Ф1." Vagyis magyarul: "Szu-57 a második etap hajtóműveivel, az AL-51F1-esekkel."
Szokás szerint egy kb. zsebkendőnyi helyen forgatja a gépet a pilóta, mintha helikopter lenne. Kettő dolog ami feltűnt: az egyik, hogy a Pugacsov- kobra manővert sokkal szebben csinálja, mint amikor élőben láttam, a másik pedig, hogy amikor lejjebb veszi a gázt, akkor sem indul a jellegzetes dinoszaurusz vonyítás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Mármint a javított,vagy autós terminológiában fészliftes hajtóművel?
Ez valami gyakorló repülès lehet?
Nem légiparádé,de nem is az smo.
Ami miatt vonyított,az valami takaró a hajtóművek elé,hogy ne lásson be a radar a hajtóművek fém részeire,simán lehet, gyakorlò repüléskor nincs benne,vélhetően nem nagy kaland ki,vagy beszerelni.
Nagyon szépen repül,jól manőverez,de továbbra sem értem, hogy ennek miért van (ekkora) jelentősége az Oroszok szerint, egy 5. gen gépnek az már régen rossz,ha közelharcolnia kell,szerintem.
 
Szerintem alapból nincs a szívócsatornában, csak akkor kerül be, ha szükség van rá (azért vesz el a teljesítményből).
A Zsukovszkijban rendszeresen repülő prototípusok nem mindegyikében van blocker, így ez a visítás attól függ, hogy épp melyik gépet látjuk repülni.
A szériagépek mindegyikében van, nem is lehet (vagy épp érdemes) onnan azt ki-be szerelgetni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Szerintem alapból nincs a szívócsatornában, csak akkor kerül be, ha szükség van rá (azért vesz el a teljesítményből).

A 2021-es MAKSZ-on is benne volt. Pedig ott aztán ha valamire nincs szükség akkor az pont az, hogy valami elvegyen a teljesítményből.
A Győzelem napi, Moszkva feletti átrepüléskor is benne volt, mind a kötelék összes gépében. Pont mint az Alekszej Leonov űrhajós temetésén repülő búcsúztató Szu-57 kötelék gépeiben is. Pedig az ilyen eseményeken sem indokolt a berendezés használata. Szerintem nem olyan egyszerű cserélgetni, mint valami takarólemezt. De most látom, hogy Allesmor ezt nálam már sokkal jobban leírta.
 
Mármint a javított,vagy autós terminológiában fészliftes hajtóművel?
Ez valami gyakorló repülès lehet?
Nem légiparádé,de nem is az smo.
Ami miatt vonyított,az valami takaró a hajtóművek elé,hogy ne lásson be a radar a hajtóművek fém részeire,simán lehet, gyakorlò repüléskor nincs benne,vélhetően nem nagy kaland ki,vagy beszerelni.
Nagyon szépen repül,jól manőverez,de továbbra sem értem, hogy ennek miért van (ekkora) jelentősége az Oroszok szerint, egy 5. gen gépnek az már régen rossz,ha közelharcolnia kell,szerintem.

Ezek elvileg már nem a javított/facelift hajtóművek. Azok az egyes etap gépeiben vannak. Mert a Szu-57-esek jelenleg általánosan elterjedt hajtóművei azok a Szu-35Sz hajtóműveinek megnövelt teljesítményű "facelift" változatai.
Az AL-51F1 pedig az alacsony észlelhetőség feltételeinek még jobban megfelelő teljesen új hajtómű típus, amihez annyi feltételt szabtak, hogy lehetőleg ne kelljen radikálisan áttervezni a szívócsatornát, és, hogy a 117Sz helyére jól beférjen, ha jól tudom még ugyanazok kell legyenek a csatlakozási pontjai a törzshöz. Tehát egy ugyanakkora hajtóműről van szó, mint a régi, ami beszerelhető a régi helyére. Csak annál még nagyobb teljesítményű. De hajtómű és különösen a Szuhojok hajtóművei esetében már több mint 10 éve, mióta olvasom ezt az oldalt, mindig Allesmor volt az, aki mindenkinél jobban képben volt. Ha tényleg profi választ akarsz a hajtóművek kapcsán, azt tőle kapod meg, nem tőlem.
A ki-és beszerelhetőségéről az berendezésnek ellentmond pár példa, amit a korábbi hsz-emben írtam. "Miért van jelentősége a manőverezésnek az oroszok szerint,régen rossz ha közelharcra kerül a sor. "
Azért van ekkora szükség a manőverezésre az oroszok szerint, mert ők mindenre fel akarják készíteni a gépet. 5.gen vs 5.gen légiharc még soha nem volt. Lehet, hogy egymást csak közelebbről látják, mint egy régi vasat. Ennyi erővel feltehetjük azt a kérdést is, hogy minek bele gépágyú? Arra Andrej Sendrik berepülőpilóta adta meg a választ: mert mindig kell egy utolsó esély, amikor már minden más elfogyott. Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az összes többi "nagy játékos" is rak gépágyút az 5-ik generációs gépeikbe, és egyik típus sem a gyenge manőverezőképességéről híres. Még a "Dagadt Veréb" F-35 sem. Az orosz gép nyilván kiemelkedik a többi közül ezen a téren, de a többi sem úgy repül, egy tégla, elég ha megnézzük az F-22-est.
 
Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az összes többi "nagy játékos" is rak gépágyút az 5-ik generációs gépeikbe, és egyik típus sem a gyenge manőverezőképességéről híres. Még a "Dagadt Veréb" F-35 sem. Az orosz gép nyilván kiemelkedik a többi közül ezen a téren, de a többi sem úgy repül, egy tégla, elég ha megnézzük az F-22-est.
Kivétel a kínai J-20-as. Az is nagyon jól manőverezik, de nincs gépágyúja.
 
Kivétel a kínai J-20-as. Az is nagyon jól manőverezik, de nincs gépágyúja.

A J-20-al vagyok a legkevésbé képben, ez most megint kiderült. Ettől viszont a gépágyú hiányát nem tartom túl jó ötletnek. Vietnamban sem volt az. Azt hitték, hogy a rakéták mindenhatók, aztán amikor ellövöldözték őket, akkor meg csak nézegették egymást a "békegalambok" pilótái.
 
Ezek elvileg már nem a javított/facelift hajtóművek. Azok az egyes etap gépeiben vannak. Mert a Szu-57-esek jelenleg általánosan elterjedt hajtóművei azok a Szu-35Sz hajtóműveinek megnövelt teljesítményű "facelift" változatai.
Az AL-51F1 pedig az alacsony észlelhetőség feltételeinek még jobban megfelelő teljesen új hajtómű típus, amihez annyi feltételt szabtak, hogy lehetőleg ne kelljen radikálisan áttervezni a szívócsatornát, és, hogy a 117Sz helyére jól beférjen, ha jól tudom még ugyanazok kell legyenek a csatlakozási pontjai a törzshöz. Tehát egy ugyanakkora hajtóműről van szó, mint a régi, ami beszerelhető a régi helyére. Csak annál még nagyobb teljesítményű. De hajtómű és különösen a Szuhojok hajtóművei esetében már több mint 10 éve, mióta olvasom ezt az oldalt, mindig Allesmor volt az, aki mindenkinél jobban képben volt. Ha tényleg profi választ akarsz a hajtóművek kapcsán, azt tőle kapod meg, nem tőlem.
A ki-és beszerelhetőségéről az berendezésnek ellentmond pár példa, amit a korábbi hsz-emben írtam. "Miért van jelentősége a manőverezésnek az oroszok szerint,régen rossz ha közelharcra kerül a sor. "
Azért van ekkora szükség a manőverezésre az oroszok szerint, mert ők mindenre fel akarják készíteni a gépet. 5.gen vs 5.gen légiharc még soha nem volt. Lehet, hogy egymást csak közelebbről látják, mint egy régi vasat. Ennyi erővel feltehetjük azt a kérdést is, hogy minek bele gépágyú? Arra Andrej Sendrik berepülőpilóta adta meg a választ: mert mindig kell egy utolsó esély, amikor már minden más elfogyott. Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az összes többi "nagy játékos" is rak gépágyút az 5-ik generációs gépeikbe, és egyik típus sem a gyenge manőverezőképességéről híres. Még a "Dagadt Veréb" F-35 sem. Az orosz gép nyilván kiemelkedik a többi közül ezen a téren, de a többi sem úgy repül, egy tégla, elég ha megnézzük az F-22-est.
A három F-35 változat közül csak az A-n van gépágyú. A B és C törzs alatti konténerben tudja csak hordozni - de miért tenné, amikor ezzel az alacsony láthatóságú kialakítását adná fel.
 
https://x.com/clashreport/status/1847921788119863706
GaUi4FyWsAA97ko

Su-57-es két Kh-59M2A -val, külső függesztéssel, a cikk szerint bevetésen.
 
  • Tetszik
Reactions: Öregtankos
Megérkezett Kínába a Szu-57!

Aki nem tudná(pár hónapja derült ki):

Megérkezett ma Kínába a T-50-4 , hogy részt vegyen a zsuhaji Airshow 2024-en. Korábban ezt a gépet a T-50-1-gyel együtt a Zsukovszkij műrepülő program működése közben észlelték. Ez lesz az első külföldi kiállítás, amelyen a Szu-57 demonstrációs repülési programban vesz részt.