Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Szerintem alapból nincs a szívócsatornában, csak akkor kerül be, ha szükség van rá (azért vesz el a teljesítményből).
A Zsukovszkijban rendszeresen repülő prototípusok nem mindegyikében van blocker, így ez a visítás attól függ, hogy épp melyik gépet látjuk repülni.
A szériagépek mindegyikében van, nem is lehet (vagy épp érdemes) onnan azt ki-be szerelgetni.

 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 743
113
Szerintem alapból nincs a szívócsatornában, csak akkor kerül be, ha szükség van rá (azért vesz el a teljesítményből).

A 2021-es MAKSZ-on is benne volt. Pedig ott aztán ha valamire nincs szükség akkor az pont az, hogy valami elvegyen a teljesítményből.
A Győzelem napi, Moszkva feletti átrepüléskor is benne volt, mind a kötelék összes gépében. Pont mint az Alekszej Leonov űrhajós temetésén repülő búcsúztató Szu-57 kötelék gépeiben is. Pedig az ilyen eseményeken sem indokolt a berendezés használata. Szerintem nem olyan egyszerű cserélgetni, mint valami takarólemezt. De most látom, hogy Allesmor ezt nálam már sokkal jobban leírta.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 743
113
Mármint a javított,vagy autós terminológiában fészliftes hajtóművel?
Ez valami gyakorló repülès lehet?
Nem légiparádé,de nem is az smo.
Ami miatt vonyított,az valami takaró a hajtóművek elé,hogy ne lásson be a radar a hajtóművek fém részeire,simán lehet, gyakorlò repüléskor nincs benne,vélhetően nem nagy kaland ki,vagy beszerelni.
Nagyon szépen repül,jól manőverez,de továbbra sem értem, hogy ennek miért van (ekkora) jelentősége az Oroszok szerint, egy 5. gen gépnek az már régen rossz,ha közelharcolnia kell,szerintem.

Ezek elvileg már nem a javított/facelift hajtóművek. Azok az egyes etap gépeiben vannak. Mert a Szu-57-esek jelenleg általánosan elterjedt hajtóművei azok a Szu-35Sz hajtóműveinek megnövelt teljesítményű "facelift" változatai.
Az AL-51F1 pedig az alacsony észlelhetőség feltételeinek még jobban megfelelő teljesen új hajtómű típus, amihez annyi feltételt szabtak, hogy lehetőleg ne kelljen radikálisan áttervezni a szívócsatornát, és, hogy a 117Sz helyére jól beférjen, ha jól tudom még ugyanazok kell legyenek a csatlakozási pontjai a törzshöz. Tehát egy ugyanakkora hajtóműről van szó, mint a régi, ami beszerelhető a régi helyére. Csak annál még nagyobb teljesítményű. De hajtómű és különösen a Szuhojok hajtóművei esetében már több mint 10 éve, mióta olvasom ezt az oldalt, mindig Allesmor volt az, aki mindenkinél jobban képben volt. Ha tényleg profi választ akarsz a hajtóművek kapcsán, azt tőle kapod meg, nem tőlem.
A ki-és beszerelhetőségéről az berendezésnek ellentmond pár példa, amit a korábbi hsz-emben írtam. "Miért van jelentősége a manőverezésnek az oroszok szerint,régen rossz ha közelharcra kerül a sor. "
Azért van ekkora szükség a manőverezésre az oroszok szerint, mert ők mindenre fel akarják készíteni a gépet. 5.gen vs 5.gen légiharc még soha nem volt. Lehet, hogy egymást csak közelebbről látják, mint egy régi vasat. Ennyi erővel feltehetjük azt a kérdést is, hogy minek bele gépágyú? Arra Andrej Sendrik berepülőpilóta adta meg a választ: mert mindig kell egy utolsó esély, amikor már minden más elfogyott. Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az összes többi "nagy játékos" is rak gépágyút az 5-ik generációs gépeikbe, és egyik típus sem a gyenge manőverezőképességéről híres. Még a "Dagadt Veréb" F-35 sem. Az orosz gép nyilván kiemelkedik a többi közül ezen a téren, de a többi sem úgy repül, egy tégla, elég ha megnézzük az F-22-est.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az összes többi "nagy játékos" is rak gépágyút az 5-ik generációs gépeikbe, és egyik típus sem a gyenge manőverezőképességéről híres. Még a "Dagadt Veréb" F-35 sem. Az orosz gép nyilván kiemelkedik a többi közül ezen a téren, de a többi sem úgy repül, egy tégla, elég ha megnézzük az F-22-est.
Kivétel a kínai J-20-as. Az is nagyon jól manőverezik, de nincs gépágyúja.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 743
113
Kivétel a kínai J-20-as. Az is nagyon jól manőverezik, de nincs gépágyúja.

A J-20-al vagyok a legkevésbé képben, ez most megint kiderült. Ettől viszont a gépágyú hiányát nem tartom túl jó ötletnek. Vietnamban sem volt az. Azt hitték, hogy a rakéták mindenhatók, aztán amikor ellövöldözték őket, akkor meg csak nézegették egymást a "békegalambok" pilótái.
 

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
635
2 690
93
Ezek elvileg már nem a javított/facelift hajtóművek. Azok az egyes etap gépeiben vannak. Mert a Szu-57-esek jelenleg általánosan elterjedt hajtóművei azok a Szu-35Sz hajtóműveinek megnövelt teljesítményű "facelift" változatai.
Az AL-51F1 pedig az alacsony észlelhetőség feltételeinek még jobban megfelelő teljesen új hajtómű típus, amihez annyi feltételt szabtak, hogy lehetőleg ne kelljen radikálisan áttervezni a szívócsatornát, és, hogy a 117Sz helyére jól beférjen, ha jól tudom még ugyanazok kell legyenek a csatlakozási pontjai a törzshöz. Tehát egy ugyanakkora hajtóműről van szó, mint a régi, ami beszerelhető a régi helyére. Csak annál még nagyobb teljesítményű. De hajtómű és különösen a Szuhojok hajtóművei esetében már több mint 10 éve, mióta olvasom ezt az oldalt, mindig Allesmor volt az, aki mindenkinél jobban képben volt. Ha tényleg profi választ akarsz a hajtóművek kapcsán, azt tőle kapod meg, nem tőlem.
A ki-és beszerelhetőségéről az berendezésnek ellentmond pár példa, amit a korábbi hsz-emben írtam. "Miért van jelentősége a manőverezésnek az oroszok szerint,régen rossz ha közelharcra kerül a sor. "
Azért van ekkora szükség a manőverezésre az oroszok szerint, mert ők mindenre fel akarják készíteni a gépet. 5.gen vs 5.gen légiharc még soha nem volt. Lehet, hogy egymást csak közelebbről látják, mint egy régi vasat. Ennyi erővel feltehetjük azt a kérdést is, hogy minek bele gépágyú? Arra Andrej Sendrik berepülőpilóta adta meg a választ: mert mindig kell egy utolsó esély, amikor már minden más elfogyott. Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az összes többi "nagy játékos" is rak gépágyút az 5-ik generációs gépeikbe, és egyik típus sem a gyenge manőverezőképességéről híres. Még a "Dagadt Veréb" F-35 sem. Az orosz gép nyilván kiemelkedik a többi közül ezen a téren, de a többi sem úgy repül, egy tégla, elég ha megnézzük az F-22-est.
A három F-35 változat közül csak az A-n van gépágyú. A B és C törzs alatti konténerben tudja csak hordozni - de miért tenné, amikor ezzel az alacsony láthatóságú kialakítását adná fel.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
891
3 942
113
https://x.com/clashreport/status/1847921788119863706
GaUi4FyWsAA97ko

Su-57-es két Kh-59M2A -val, külső függesztéssel, a cikk szerint bevetésen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 902
72 890
113
  • Tetszik
Reactions: Öregtankos

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Megérkezett Kínába a Szu-57!

Aki nem tudná(pár hónapja derült ki):

Megérkezett ma Kínába a T-50-4 , hogy részt vegyen a zsuhaji Airshow 2024-en. Korábban ezt a gépet a T-50-1-gyel együtt a Zsukovszkij műrepülő program működése közben észlelték. Ez lesz az első külföldi kiállítás, amelyen a Szu-57 demonstrációs repülési programban vesz részt.