A "Mikropribor" orosz katonai elektronikai üzemből származó belső levelezési szivárgás áttekintése után a Frontelligence Insight, a @CyberResUa által szolgáltatott adatokkal felfedezte, hogy a Szu-57 gyártása veszélyben van a nélkülözhetetlen nyugati alkatrészekhez való hozzáférés nélkül.
A „Red Banner” üzem (az Almaz-Antei része) beszerzési iroda vezetője és a „Mikropribor” között 2022 augusztusában folytatott levelezés szerint a Mikropribor megkapta az MPPU-50-hez szükséges felszerelések listáját. Tartsa szem előtt ezt az eszköznevet – ez fontos.
A mellékelt lista külföldi gyártmányú alkatrészeket tartalmaz, köztük a WA36 rögzített csillapítót, az EA-PS 3150-et és a PLR7 60-12 tápegységeket, amelyek mindegyike különböző orosz cégektől származik. A beszerzés célja az MPPU-50 tesztelésére szolgáló automatizált munkaállomások összeállításának biztosítása.
Az összes fent említett alkatrészt külföldön gyártják, és különféle orosz cégek szállítják, amelyek beszerzik és szállítják ezeket a berendezéseket. De miért érdekel minket, és mi is az az MPPU-50?
Az Almaz-Antei "Red Banner" leányvállalata és a Mikropribor közötti hivatalos levelezésből kiderül, hogy az MPPU-50 modulok szerves részét képezik a Szu-57 gyártásának. A levélben az áll, hogy az MPPU-50 gyártásával kapcsolatos kihívások veszélyeztethetik a Szu-57 gyártását.
Ezenkívül tudjuk, hogy a "Mikropribor" kutatóintézet és gyártóüzem legalább három automatizált állomáson dolgozott az MPPU-50 tesztelésére és kalibrálására, amelyet a legújabb generációs sugárhajtású repülőgépekben – a Szu-57-es gyártásban – használtak, amely nagymértékben támaszkodott a nyugati alkatrészekre.
Az egyes alkatrészek listája világosabb betekintést nyújt a gyártásban használt nyugati alkatrészekbe, ebben a konkrét példában a Pulsar Microwave Corporation cégtől. Nevezetesen, hogy ezekre az alkatrészekre a vételi ajánlatot 2022 júliusában, közel hat hónappal a háború után tették meg.
A szállított alkatrészek túlmutatnak a kisebb alkatrészeken, amint azt a Mikropribor gyár és a KMT nevű cég közötti megállapodás is mutatja, ahol a KMT legalább egy Siemens eszterga (KLE 360-as modell) szállítását vállalta 2022 júliusában.
Bár a dokumentumokból nehéz megállapítani, hogy ezek az alkatrészek a meglévő orosz készletekből származnak-e, vagy szándékosan harmadik országokon keresztül értékesítették őket, egyértelmű, hogy Oroszország hadiipara nagymértékben függ a nyugati alkatrészektől, különösen az elektronikában.
Figyelembe véve, hogy az orosz katonai termelés 2023-ban és 2024-ben tovább bővült, egyértelmű, hogy megtalálják a módját a kulcsfontosságú alkatrészek becsempészésének vagy kínai cserealkatrészek beszerzésének a termelés fenntartása érdekében. Bár nem tudjuk megszüntetni ezeket a szállításokat, törekednünk kell a minimalizálásukra.