Utánanéztem a forrásoknak és eléggé ukránközeliek. Persze ettől, még lehet, hogy igazat írnak. Ha vannak is ilyen problémáik, pótolják kínai gyártásuakkal.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szia @boki! Érdekelne a véleményed a fenti cikkben szereplőkről. ÜdvSúlyos dolog derült ki Oroszország szupermodern lopakodójáról: úgy néz ki, teljesen befellegzett a projektnek
Miközben az Egyesült Államok ontja a továbbfejlesztett F-35-ös lopakodókat szövetségeseinek, Dél-Korea pedig legyártotta az első KF-21-es ötödik generációs vadászgépeket, nagyon úgy tűnik, hogy az Oroszországot érintő szankciók teljesen lebénították a Szu-57-esek sorozatgyártását – írja a The...www.portfolio.hu
Még előbb végzek az előző videó megvágásával, de időközben ez a hír is felkeltette az érdeklődésemet. Magát a hírt én személy szerint azért fogadnám kellő körültekintéssel, mert ha tényleg olyan baj lenne a Szu-57 gyártásával, akkor nem használnák úgy azt Ukrajna felett akár az Sz-70-et tesztelni (és lelőni ), akár a kifejezetten a típushoz fejlesztett H-69 durrogtatásáhozUtánanéztem a forrásoknak és eléggé ukránközeliek. Persze ettől, még lehet, hogy igazat írnak. Ha vannak is ilyen problémáik, pótolják kínai gyártásuakkal.
Lehetnek olyan elektronikai alkatrészek, amelyeket nem tudnak kínai forrásból pótolni.Utánanéztem a forrásoknak és eléggé ukránközeliek. Persze ettől, még lehet, hogy igazat írnak. Ha vannak is ilyen problémáik, pótolják kínai gyártásuakkal.
Ezért kértem @boki szaktársat, mint a talán leginkább képben lévőt, hogy homályosítsa fel/el elmémet a tárgyban.Még előbb végzek az előző videó megvágásával, de időközben ez a hír is felkeltette az érdeklődésemet. Magát a hírt én személy szerint azért fogadnám kellő körültekintéssel, mert ha tényleg olyan baj lenne a Szu-57 gyártásával, akkor nem használnák úgy azt Ukrajna felett akár az Sz-70-et tesztelni (és lelőni ), akár a kifejezetten a típushoz fejlesztett H-69 durrogtatásához
Igen, az is lehet...Lehetnek olyan elektronikai alkatrészek, amelyeket nem tudnak kínai forrásból pótolni.
Egyelőre kivárok. Elhiszem azt, hogy rengeteg nyugati alkatrész volt a gépben. Azt is elhiszem, hogy akadozik az ellátás. De úgy vélem, hogy Kínából pótolni tudják valami hasonlóval, még ha nem is pont ugyanolyannal.Magát a hírt én személy szerint azért fogadnám kellő körültekintéssel, mert ha tényleg olyan baj lenne a Szu-57 gyártásával, akkor nem használnák úgy azt Ukrajna felett akár az Sz-70-et tesztelni (és lelőni ), akár a kifejezetten a típushoz fejlesztett H-69 durrogtatásához
Várjatok holnap reggelig, nem ebben a témában, de lesz szapulásA portfolio.hu kompetenciáját egyébként jól mutatja
Gondolom arra gondolhatott a kedves szerző, mikor Ahtyubinszkot érte dróntámadás, aztán ott megsérült az egyik parkoló 57-esamiből az egyiket egy drón lőtte le
Sok a ferdítés és pontatlan adat a cikkben. 2023. dec. 31-ig 22 szériagyártású Szu-57 volt átadva.Idén szeptemberben is átadtak néhány gépet(pontos szám nem ismert), de mivel évente kétszer adnak át Szu-57 gépet, így további darabaok átadása december végéig -esetleg január végéig(késés esetén) esedékes.Az év (2024) elején azt állították, hogy idén megduplázzák a gépek számát. Tavaly (2023) 12/más adatok szerint 11) gépet adak át. Tehát még nagyon korai temetni a Szu-57 szériagyártását. Másik dolog, hogy jelentősen bővítik KnAAZ gyártókapacitását. Mivel 3 gépet gyártanak a gyárban: Szu-35Sz, Szu-57Sz és SSJ-100 , viszonylag kis területen, fontos, hogy elkészüljön az új üzemcsarnok-összesszerelőmühely ahol csak a Szu-57 fog készülni.Lehetnek olyan elektronikai alkatrészek, amelyeket nem tudnak kínai forrásból pótolni.
Ezért kértem @boki szaktársat, mint a talán leginkább képben lévőt, hogy homályosítsa fel/el elmémet a tárgyban.
Auditur et altera pars...
Az a baj a pótolt alkatrésszel, hogy az nem csak annyi, hogy beépíted. Azt le is kell teszteleni, át is kell tervezni a gép bizonyos rendszereit és akkor a szoftveres integrációról nem is beszéltünk. Ki tudnak mindent váltani kínaival, csak az egy lassú és drága folyamat az új rendszer integrációja miatt. És minnél több új rendszert kell integrálni az annál tovább tart.Lehetnek olyan elektronikai alkatrészek, amelyeket nem tudnak kínai forrásból pótolni.
Ezért kértem @boki szaktársat, mint a talán leginkább képben lévőt, hogy homályosítsa fel/el elmémet a tárgyban.
Auditur et altera pars...
Jó, hogy pont nekem mondod... Kezdő mérnökként küzdöttünk eleget a szovjet helyettesítő alkatrészekkel (IC-kkel).Az a baj a pótolt alkatrésszel, hogy az nem csak annyi, hogy beépíted. Azt le is kell teszteleni, át is kell tervezni a gép bizonyos rendszereit és akkor a szoftveres integrációról nem is beszéltünk. Ki tudnak mindent váltani kínaival, csak az egy lassú és drága folyamat az új rendszer integrációja miatt. És minnél több új rendszert kell integrálni az annál tovább tart.
Ezek nem plug and play rendszerek, hanem célszoftverek és célhardverek.
Köszönöm.Sok a ferdítés és pontatlan adat a cikkben. 2023. dec. 31-ig 22 szériagyártású Szu-57 volt átadva.Idén szeptemberben is átadtak néhány gépet(pontos szám nem ismert), de mivel évente kétszer adnak át Szu-57 gépet, így további darabaok átadása december végéig -esetleg január végéig(késés esetén) esedékes.Az év (2024) elején azt állították, hogy idén megduplázzák a gépek számát. Tavaly (2023) 12/más adatok szerint 11) gépet adak át. Tehát még nagyon korai temetni a Szu-57 szériagyártását. Másik dolog, hogy jelentősen bővítik KnAAZ gyártókapacitását. Mivel 3 gépet gyártanak a gyárban: Szu-35Sz, Szu-57Sz és SSJ-100 , viszonylag kis területen, fontos, hogy elkészüljön az új üzemcsarnok-összesszerelőmühely ahol csak a Szu-57 fog készülni.
Leginkább Joszifnak köszönhető, hogy lemaradtak.Elektrinikában el vannak maradva a fejlett országoktól, de ez mindenkinek világos, mivel a SZU-ban nem volt hagyománya az a mikroelektronikai iparnak. A katonai-elektronikai fejlesztéseket nem adták át a polgári iparnak.(ami hiba volt) .
Még a kínaiaknak sem könnyű utolérni e téren a nyugatot, annyi zsé kell hozzá.Jelenleg gőzerővelfolyik a külföldi import helyettesítése hazai (orosz)gyártmányokkal. Óriási pénzeket tolnak a az elektronikai fejlesztésékbe.
Orosz elektronikai ipar kínálata(kiállítás)
A befellegzett nyilvánvalóan túlzás - tizes nagyságrendben bizonyára tudnak csipeket csempészni (ld. COCOM időszak) -, de a termelés visszaesése a tervekhez képest elképzelhető.
mármint hazai gyártásuakkalUtánanéztem a forrásoknak és eléggé ukránközeliek. Persze ettől, még lehet, hogy igazat írnak. Ha vannak is ilyen problémáik, pótolják kínai gyártásuakkal.
gyakorlatilag semmit nem pótolnak kínából. Ezen csendben el lehetne gondolkodni. Pl azon is,h a kínai export tank miért nyugati chipekkel van felszerelve...Lehetnek olyan elektronikai alkatrészek, amelyeket nem tudnak kínai forrásból pótolni
A voníítás állítólag a ha jtúmű elé rakott RCS csökkentő hangja.A baj akkora, hogy a légierő akadémia oldala szerint a videóban látható Szu-57-es, már a második AL-51F1-es hajtóművekkel repül.
A Facebookon a "Военно-воздушная академия - ВВА им Ю А Гагарина" oldalán is megjelent ez a videó, a következő címmel:
"Су-57 с двигателями второго этапа АЛ-51-Ф1." Vagyis magyarul: "Szu-57 a második etap hajtóműveivel, az AL-51F1-esekkel."
Szokás szerint egy kb. zsebkendőnyi helyen forgatja a gépet a pilóta, mintha helikopter lenne. Kettő dolog ami feltűnt: az egyik, hogy a Pugacsov- kobra manővert sokkal szebben csinálja, mint amikor élőben láttam, a másik pedig, hogy amikor lejjebb veszi a gázt, akkor sem indul a jellegzetes dinoszaurusz vonyítás.
Igen, ezt tudom. Először nem volt a hang, aztán megjelent, és a típus egyik ismertetőjegye lett. Ezen a videón pedig megint nincs. Nem hiszem, hogy állandóan kiszednék-visszaraknák. Lehet, hogy valamit a szívócsatornán is még pluszban alakítottak, nyilván nem komplett áttervezésre gondolok. Persze ezt igazából csak azt tudja megmondani, aki látta a gépet közelről. Mert az megmondja, hogy tényleg AL-51-essel repült-e vagy sem. A GSF-ekből látszik a különbség leginkább. Mi pedig a monitor mögül csak tippelni tudunk. Én leírtam azt ami feltűnt, és esetleg utalhat az AL-51F1 jelenlétére.A voníítás állítólag a ha jtúmű elé rakott RCS csökkentő hangja.
Szerintem alapból nincs a szívócsatornában, csak akkor kerül be, ha szükség van rá (azért vesz el a teljesítményből).Igen, ezt tudom. Először nem volt a hang, aztán megjelent, és a típus egyik ismertetőjegye lett. Ezen a videón pedig megint nincs. Nem hiszem, hogy állandóan kiszednék-visszaraknák. Lehet, hogy valamit a szívócsatornán is még pluszban alakítottak, nyilván nem komplett áttervezésre gondolok. Persze ezt igazából csak azt tudja megmondani, aki látta a gépet közelről. Mert az megmondja, hogy tényleg AL-51-essel repült-e vagy sem. A GSF-ekből látszik a különbség leginkább. Mi pedig a monitor mögül csak tippelni tudunk. Én leírtam azt ami feltűnt, és esetleg utalhat az AL-51F1 jelenlétére.
A baj akkora, hogy a légierő akadémia oldala szerint a videóban látható Szu-57-es, már a második AL-51F1-es hajtóművekkel repül.
A Facebookon a "Военно-воздушная академия - ВВА им Ю А Гагарина" oldalán is megjelent ez a videó, a következő címmel:
"Су-57 с двигателями второго этапа АЛ-51-Ф1." Vagyis magyarul: "Szu-57 a második etap hajtóműveivel, az AL-51F1-esekkel."
Szokás szerint egy kb. zsebkendőnyi helyen forgatja a gépet a pilóta, mintha helikopter lenne. Kettő dolog ami feltűnt: az egyik, hogy a Pugacsov- kobra manővert sokkal szebben csinálja, mint amikor élőben láttam, a másik pedig, hogy amikor lejjebb veszi a gázt, akkor sem indul a jellegzetes dinoszaurusz vonyítás.