Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 287
91 907
113
Miért bohóckodnak export hajtóművel, miért nem kapja meg az összes a 2. fázis hajtóművét (még olcsódítaná is a projektet)?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 494
72 188
113
Miért bohóckodnak export hajtóművel, miért nem kapja meg az összes a 2. fázis hajtóművét (még olcsódítaná is a projektet)?
Ez a 2. fázis technológiájának átmentése az exportengedélyezett termékbe, ami egyszerre alkalmas feljavítani a meglévő hazai Szu-30, Szu-34, Szu-35 állományt is.
És így akkor a 2. fázis hajtóművének is marad nemzetbiztonsági kuriozitása, illetve az jobban ki lesz hegyezve a Szu-57M-hez, viszont az meg már túl sok lenne a fenti többi géphez.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 287
91 907
113
Ez a 2. fázis technológiájának átmentése az exportengedélyezett termékbe, ami egyszerre alkalmas feljavítani a meglévő hazai Szu-30, Szu-34, Szu-35 állományt is.
És így akkor a 2. fázis hajtóművének is marad nemzetbiztonsági kuriozitása, illetve az jobban ki lesz hegyezve a Szu-57M-hez, viszont az meg már túl sok lenne a fenti többi géphez.
Volt már szónerről a hajtóműről, ismerem a létezésének okait, csak nem értem. Ez véleményem szerint felesleges pénzkidobás. Egy gép egy hajtómű, ez a legolcsóbb és leggyorsabb megoldás.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 690
35 791
113
Volt már szónerről a hajtóműről, ismerem a létezésének okait, csak nem értem. Ez véleményem szerint felesleges pénzkidobás. Egy gép egy hajtómű, ez a legolcsóbb és leggyorsabb megoldás.
Gyakorlatilag úgy képzeld el, mintha egy alternatív idővonalon az amerikaiak végül eladták volna az F-22 a japánoknak, csak éppen a P&W F119 helyett a jelentős részben annak a technológiáját átemelő F100-PW-232 hajtóművel. A legjobbat megtartották volna maguknak, de költség szempontjából az össz F-22 program jobban jött volna ki az exportmegrendelések miatt. Na Grísa valami hasonlót csinál a Szu-57E/M vonallal.

Plusz ha visszanézed hasonló a séma, mint a hidegháborús szovjet szállításokkal, hogy akkor a top az ment hazai felhasználásra, harmadik világbeli exportra meg a butított
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 494
72 188
113
Volt már szónerről a hajtóműről, ismerem a létezésének okait, csak nem értem. Ez véleményem szerint felesleges pénzkidobás. Egy gép egy hajtómű, ez a legolcsóbb és leggyorsabb megoldás.
Nem, szerintem már nem járható út.
A hatvanas években még okés volt, de a 70-es évektől kezdve a hajtóművek komplexitása annyira megnőtt, hogy a sokplatformos alkalmazás került előtérbe.
Az európai gépek esetében csak azért van három hajtómű, mert három különböző érdekkör vált egymás konkurenciájává.
Míg az USAF F-15 és 16-os flottája kezdetben egy közös hajtóműre épült és csak üzleti okokból jött a képbe a GE (ami mostanra szintén kezd a két típuson közös hajtómű lenni) addig a Typhoon konzorciumot alkotó négy tagállam használ egy négyük által kifejlesztett hajtóművet, a franciák a Rafale-hoz egy sajátot és a svédek a Gripenhez egy svéd-amerikait, holott ők pl használhatnák a Typhoon-ét.

A kínai igyekszik minden gépére a WS-10 különféle alváltozatait szerelni. Ahová ez a kategória kell.

A szovjeteknél már a MiG-21/Szu-15, illetve később a Szu-25 idején létezett valamiféle harmonizáció, igaz, elsősorban technológiai okokból, mivel üzemtanilag a Front Légierő 21-esei és a PVO Szu-15-ösei, továbbá a Front Légierő csatarepülői nagyon nem egy bázisról operátak.
Velük ellentétben ilyen találkozás a Szu-17M és Szu-24 esetében már sokkal valószínűbb volt, habár a két típus AL-21F3 hajtóművei, hogy 100%-ban csereszabatosak lettek volna, abban nem vagyok biztos. De lehetséges.

Mostanra az AL-31F lett a "közös" hajtómű, de valójában ahány típusváltozat, annyi hajtómű alváltozatról beszélünk.
Ezen próbálna a 177-es gyártmány valamiképp segíteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 287
91 907
113
Gyakorlatilag úgy képzeld el, mintha egy alternatív idővonalon az amerikaiak végül eladták volna az F-22 a japánoknak, csak éppen a P&W F119 helyett a jelentős részben annak a technológiáját átemelő F100-PW-232 hajtóművel. A legjobbat megtartották volna maguknak, de költség szempontjából az össz F-22 program jobban jött volna ki az exportmegrendelések miatt. Na Grísa valami hasonlót csinál a Szu-57E/M vonallal.

Plusz ha visszanézed hasonló a séma, mint a hidegháborús szovjet szállításokkal, hogy akkor a top az ment hazai felhasználásra, harmadik világbeli exportra meg a butított
Nem kell alternatív idővonalat képzelni, ott az F-35 és exporthajtómű nincs.
Nem, szerintem már nem járható út.
A hatvanas években még okés volt, de a 70-es évektől kezdve a hajtóművek komplexitása annyira megnőtt, hogy a sokplatformos alkalmazás került előtérbe.
Az európai gépek esetében csak azért van három hajtómű, mert három különböző érdekkör vált egymás konkurenciájává.
Míg az USAF F-15 és 16-os flottája kezdetben egy közös hajtóműre épült és csak üzleti okokból jött a képbe a GE (ami mostanra szintén kezd a két típuson közös hajtómű lenni) addig a Typhoon konzorciumot alkotó négy tagállam használ egy négyük által kifejlesztett hajtóművet, a franciák a Rafale-hoz egy sajátot és a svédek a Gripenhez egy svéd-amerikait, holott ők pl használhatnák a Typhoon-ét.

A kínai igyekszik minden gépére a WS-10 különféle alváltozatait szerelni. Ahová ez a kategória kell.

A szovjeteknél már a MiG-21/Szu-15, illetve később a Szu-25 idején létezett valamiféle harmonizáció, igaz, elsősorban technológiai okokból, mivel üzemtanilag a Front Légierő 21-esei és a PVO Szu-15-ösei, továbbá a Front Légierő csatarepülői nagyon nem egy bázisról operátak.
Velük ellentétben ilyen találkozás a Szu-17M és Szu-24 esetében már sokkal valószínűbb volt, habár a két típus AL-21F3 hajtóművei, hogy 100%-ban csereszabatosak lettek volna, abban nem vagyok biztos. De lehetséges.

Mostanra az AL-31F lett a "közös" hajtómű, de valójában ahány típusváltozat, annyi hajtómű alváltozatról beszélünk.
Ezen próbálna a 177-es gyártmány valamiképp segíteni.
Megint csak az F-35 az érvem, senkinek eszébe nem jutott (na jó talán az angoloknak) eltérő hajtóművel rendszeresíteni.

Én azt látom ebben a hajtóműben, hogy az oroszok a saját Flanker variánsaikba szánt egységes hajtóművet másokkal (Felon vásárlókkal) akarják megfinanszíroztatni.

Ezzel amúgy semmi bajom (hisz semmi közöm/közünk hozzá), csak ne ideologizáljuk meg mindenfajta nyakatekert "megoldásokkal".
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 494
72 188
113
Nem kell alternatív idővonalat képzelni, ott az F-35 és exporthajtómű nincs.

Megint csak az F-35 az érvem, senkinek eszébe nem jutott (na jó talán az angoloknak) eltérő hajtóművel rendszeresíteni.

Én azt látom ebben a hajtóműben, hogy az oroszok a saját Flanker variánsaikba szánt egységes hajtóművet másokkal (Felon vásárlókkal) akarják megfinanszíroztatni.

Ezzel amúgy semmi bajom (hisz semmi közöm/közünk hozzá), csak ne ideologizáljuk meg mindenfajta nyakatekert "megoldásokkal".
Pedig a kettő egy és ugyanaz.
Műszakilag egységesített megoldású hajtómű, amihez a financiális hátteret a Szu-57-es exportverziójának külföldi vásárlói (befektetői) adják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 287
91 907
113
Pedig a kettő egy és ugyanaz.
Műszakilag egységesített megoldású hajtómű, amihez a financiális hátteret a Szu-57-es exportverziójának külföldi vásárlói (befektetői) adják.
Mivel egy és ugyanaz?

A 30-as=177-es? Mert úgy értettem amit eddig írtal, hogy ezek nem azonosak egymással.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 494
72 188
113
Mivel egy és ugyanaz?

A 30-as=177-es? Mert úgy értettem amit eddig írtal, hogy ezek nem azonosak egymással.
A 30-as a 30-as, a 177-es pedig a 177-es.
A 177 egy uniformizált hajtómű, amit számos platformhoz készítettek, a 30-as technológiája alapján, hogy felváltsák vele a 99-es, 42-es és 117-es hajtóműveket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 287
91 907
113
A 30-as a 30-as, a 177-es pedig a 177-es.
A 177 egy uniformizált hajtómű, amit számos platformhoz készítettek, a 30-as technológiája alapján, hogy felváltsák vele a 99-es, 42-es és 117-es hajtóműveket.
Akkor jó a megállapításom, hogy az export Felonba csak azért kell a 177-es, mert az oroszoknak nincs pénzük kifejleszteni, de kell az uniformizált hajtómű így belarakták az export Felonba, hogy a megrendelők pénzén ki tudják fejleszteni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 494
72 188
113
Akkor jó a megállapításom, hogy az export Felonba csak azért kell a 177-es, mert az oroszoknak nincs pénzük kifejleszteni, de kell az uniformizált hajtómű így belarakták az export Felonba, hogy a megrendelők pénzén ki tudják fejleszteni.
Igen.
Azonban az, hogy nincs rá pénzük, vagy volna rá pénzük, de így inkább egy külföldi megrendelő bevonásával könnyítik meg a rendszeresítést, az nem ugyanaz.

Az USAF is úgy rendelte meg az F-15EX-et, hogy az lényegében egy QA és a katari emír finanszírozta az egész fejlesztést.
Ennyi erővel a most készülő block 70-es, vagy a tervezett block 80-as F-16-os esetében is használhatták volna az UAE F-16E/F block 60-asát, csak az egy 25 évvel ezelőtti technológia, abból az időből, amikor az USAF már nem akart több 4gen gépet rendelni.
Most meg már a block 60-as architektúrája is elavult, legalábbis az avionikája egyes elemeinek gyártási technológiáját illetően.

Szóval nem feltétlen csóróság export alapon technológiát finanszírozni. Mert lehet költséghatékonyság is.
Kimondottan szegény és export után sóvárgó, egy-két darabos prototípusokkal házaló az orosz repülőipar a 90-es években volt.