Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 043
113
Hogy pontosak legyünk 10 db-ot , 11,-est 12-est legyártják de a motor még nem lesz benne.
https://lenta.ru/news/2017/07/20/t501etap/
Ez elsősorban egy PIAR szintű átadás, hiszen a prototípusok is benne vannak. Gyakorlati haszna természetesen van, el lehet kezdeni, vagy növelni a orosz légierőnél a új szuhjhoz a műszakiak számát, be lehet egy alacsony létszámú típusátképzést, és elsősorban Lipeckben meg lehet kezdeni, vagy több géppel lehet folytatni a harceljárások kidolgozását.. Ugyanakkor ez egy kiratkat század lesz, semmi köze, sem az orosz "combat ready" eléréséhez, sem a tényleges hadrendbe állításhoz, talán még a rendszerbe állításhoz sem.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
https://sputniknews.com/military/201707251055871091-pak-fa-new-engine/

Developed from scratch over the course of almost a decade at the Saturn Tool-Making Plant in Rybinsk, central Russia, Izdeliye 30 features improved thrust characteristics (19,000 kgf vs. 15,000 kgf in the AL-41F1), better fuel efficiency, fewer moving parts, and subsequently improved reliability and lower maintenance costs.

Jó most akkor az f-35 tolóere 15 tonna utánégetővel a Izdeliye 30 meg 19t lesz utánégetővel jól írom urak?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
https://sputniknews.com/military/201707251055871091-pak-fa-new-engine/

Developed from scratch over the course of almost a decade at the Saturn Tool-Making Plant in Rybinsk, central Russia, Izdeliye 30 features improved thrust characteristics (19,000 kgf vs. 15,000 kgf in the AL-41F1), better fuel efficiency, fewer moving parts, and subsequently improved reliability and lower maintenance costs.

Jó most akkor az f-35 tolóere 15 tonna utánégetővel a Izdeliye 30 meg 19t lesz utánégetővel jól írom urak?

Te lehet, hogy jól írod, de, hogy ők is, az már más kérdés. A 19 tonna fékpadi értéket én kissé sokallom. 16-17 tonna lesz és ebben a méretben még az is drámai lesz. A 2x19 tonnának forszázson...nincs más szó rá...semmi értelme.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and wolfram

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
Всем привет!
У меня интересный вопрос о максимальной скорости Т-50.
В истории разработки Т-50 известно, что в 2006г. тогдашний командующий ВВС Михаилов подписал соглашение о изменении ТТХ для ПАК-ФА. Тогда ТТХ по максимальной скорости был уменьшен от 2.15М до 2 М. Тогда было объяснено, что для достижения этот 0.15М сложность по конструкции и материалам гораздо больше.
Но в настоящее время в интервью официального лица ОКБ Сухого известно, что максимальная скорость Т-50 -2400-2500км\час.

Если оба информации правильные, то наверно значит, что после того, как Индия участвовала в проект пятого поколения, ТТХ был опять изменен по тому, что финансовая проблема была решена.

Ez mennyire lehet igaz?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Всем привет!
У меня интересный вопрос о максимальной скорости Т-50.
В истории разработки Т-50 известно, что в 2006г. тогдашний командующий ВВС Михаилов подписал соглашение о изменении ТТХ для ПАК-ФА. Тогда ТТХ по максимальной скорости был уменьшен от 2.15М до 2 М. Тогда было объяснено, что для достижения этот 0.15М сложность по конструкции и материалам гораздо больше.
Но в настоящее время в интервью официального лица ОКБ Сухого известно, что максимальная скорость Т-50 -2400-2500км\час.

Если оба информации правильные, то наверно значит, что после того, как Индия участвовала в проект пятого поколения, ТТХ был опять изменен по тому, что финансовая проблема была решена.

Ez mennyire lehet igaz?
Most hogy jön a sebesség a finanszírozáshoz?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Most hogy jön a sebesség a finanszírozáshoz?
Minél nagyobb sebességre terveznek egy gépet annál különlegesebb anyagokat kell felhasználni a gyártásához, ami nyilván többe is fog kerülni, és ez befolyásolja az üzemeltetési/karbantartási/nagyjavítási költségeket is. Csak gondolj bele, ha egy vacak csavarhúzónak nemcsak a pengéje hanem a nyele is krómacélból lenne műanyag helyett, szerinted olcsóbb vagy drágább lenne az előállítása?!!
Szóval egy SR-71 kg/dollár-költsége "kissé" magasabb volt mint egy F-4 Phantomé, pedig ugyanúgy kéthajtóműves, kétüléses, és a Feketerigóban még radar és fegyverzeti elektronika se volt. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
M

molnibalage

Guest
Minél nagyobb sebességre terveznek egy gépet annál különlegesebb anyagokat kell felhasználni a gyártásához, ami nyilván többe is fog kerülni, és ez befolyásolja az üzemeltetési/karbantartási/nagyjavítási költségeket is. Csak gondolj bele, ha egy vacak csavarhúzónak nemcsak a pengéje hanem a nyele is krómacélból lenne műanyag helyett, szerinted olcsóbb vagy drágább lenne az előállítása?!!
Szóval egy SR-71 kg/dollár-költsége "kissé" magasabb volt mint egy F-4 Phantomé, pedig ugyanúgy kéthajtóműves, kétüléses, és a Feketerigóban még radar és fegyverzeti elektronika se volt. ;)
Az SR-71-ben volt radar SAR radarkép készítéshez tudtommal és elektronikai zavarórendszer is volt benne.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az SR-71-ben volt radar SAR radarkép készítéshez tudtommal és elektronikai zavarórendszer is volt benne.
Azért egy egyfeladatú térképező radar némileg egyszerűbb technika, mint egy többfeladatú, felderítő/célzó/rávezető üzemmódokban is dolgozó harcászati radar. Ráadásul az előre néző harcászati radar antenna-méreteit sokkal jobban korlátozza a gép orrának mérete, átmérője, mint az oldalra néző, hosszirányban beépített térképező radar antennájáét, szóval ezt azért egyszerűbb, tehát olcsóbb lehetett megalkotni és üzemeltetni is. Az árfelhajtó tényező itt inkább a kis darabszám lehetett, no meg tényleg az elektronikai zavarórendszer is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and wolfram

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Azért egy egyfeladatú térképező radar némileg egyszerűbb technika, mint egy többfeladatú, felderítő/célzó/rávezető üzemmódokban is dolgozó harcászati radar. Ráadásul az előre néző harcászati radar antenna-méreteit sokkal jobban korlátozza a gép orrának mérete, átmérője, mint az oldalra néző, hosszirányban beépített térképező radar antennájáét, szóval ezt azért egyszerűbb, tehát olcsóbb lehetett megalkotni és üzemeltetni is. Az árfelhajtó tényező itt inkább a kis darabszám lehetett, no meg tényleg az elektronikai zavarórendszer is.


Az SR-71 egy olyan korban épült meg, amikor ezek aképességek kb. a lehetetlent súrolták (na persze voltak ám ambíciózus tervek akkoriban bőven, csak a tényleges megvalósítás... az már más lapra tartozott, de volt, aki megcsinálta, míg mások elbuktak). Szóval, radar ide, vagy oda de ment a lájk.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Sorozatgyártásos T-50 hivatalos neve Szu-57 lesz, ma közöltek az oroszok.
Boki üzeni, hogy az Air&Cosmos francia szaklap legújabb számában jelent meg az infó. (Mondjuk a szuhojos logikával nézve teljesen logikus lenne az elnevezés mivel a hetes szám bűvöletében megalkotott Szu-7/17/27-ek mellett a 37/47-es már foglalt és aztán csak az 57 maradt legkisebbként)
https://biztpol.hungarianforum.net/t18p325-orosz-legi-es-kozmikus-erok#9761
 
M

molnibalage

Guest
Azért egy egyfeladatú térképező radar némileg egyszerűbb technika, mint egy többfeladatú, felderítő/célzó/rávezető üzemmódokban is dolgozó harcászati radar. Ráadásul az előre néző harcászati radar antenna-méreteit sokkal jobban korlátozza a gép orrának mérete, átmérője, mint az oldalra néző, hosszirányban beépített térképező radar antennájáét, szóval ezt azért egyszerűbb, tehát olcsóbb lehetett megalkotni és üzemeltetni is. Az árfelhajtó tényező itt inkább a kis darabszám lehetett, no meg tényleg az elektronikai zavarórendszer is.
Valójában nem. Az felsolrt aa uzemmidokat tudtak korabban is a radarok, az F14 tws uzemmodot us tudott a 60-as evek vegen. Az első SAR radaros nyugati vadászgép az F-16 Block 25 volt tudtommal meg az F15C es E az AN-APG 70-nel.
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Boki üzeni, hogy az Air&Cosmos francia szaklap legújabb számában jelent meg az infó. (Mondjuk a szuhojos logikával nézve teljesen logikus lenne az elnevezés mivel a hetes szám bűvöletében megalkotott Szu-7/17/27-ek mellett a 37/47-es már foglalt és aztán csak az 57 maradt legkisebbként)
https://biztpol.hungarianforum.net/t18p325-orosz-legi-es-kozmikus-erok#9761
Hivatalosan ezt MAKSZ-2017 rendezvényen akartak bejelenteni amikor Putyin meglátogatta volna T-50 hangárját....de amikor körbe ment kiállításon valami közbe jött....fagyi..... igy nem hangzott el.... :)
670309fc37d64c05ebc16718c2c3145e.png
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Még azt sem tartom lehetetlennek, hogy az a fagyizás nem véletlen volt a részéről.
Gondoljatok bele: Ott várják a potentátok, minden elő van készítve, s egy jégkrémárus megakasztja...

Enyhe üzenet lehetett, hogy kapják össze magukat...
Akár.