A Raptor hajtóműve jó erős, de még a fékpadi érték is titkos. 1991 óta emlegetik ezt a 150-155kN tolóerőt, ami talán még igaz is lehetett az YF119-es prototípusra, negyedszázada.
Én úgy tudom, hogy kb 155-160kN lehet a valós tolóerő (a kerek 156kN-t mindenki a korábbi "hivatalos" 35000 font átszámításából vette), a csúcs meg valahol 170kN környékén lehet, földközelben, közel a hangsebeséghez. Ne feledjük, a Raptor szerkezeti tömege közel húsz tonna(!), a normál felszállója közel 30 tonna és 38 tonna a maximális felszállótömeg.
A PAK-FA elméletben könnyebb, mint a Raptor, de az oroszok irányából olyan pletykákat hallani/olvasni, hogy állítólag még a teljes csapásmérő fegyverzet és a teljes belső kerozinmennyiség mellett is 1:1-nél nagyobb tolóerő/tömeg arányt akarnak.
Ha a 30-as hajtómű mérete az AL-31F családéval lesz közel azonos és legalább a 160kN-t elérik úgy, hogy az élettartam is megfelelő, az már komoly fegyvertény lesz.