Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 345
84 168
113
Akkor a kompresszor első fokozatát. Lényeg, hogy valami nagy fémdarab ami majd világíthat a radaron.

-.-

Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
 
M

molnibalage

Guest
-.-

Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
Érdekes módon egyeseknek meg az a világnézet kényelmes, hogy a világ no.1 ipari és katonai hatalmát nézik tökkelütöttnek...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
-.-

Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
Áramlásterelő álló lapátsor nem mindig van az első kompresszorfokozat előtt, vagy van ilyen vagy nincs, ez tervezői koncepció és döntés kérdése. A hajtómű-kompresszor viszont mindig forgó lapátfokozattal kezdődik (a kompresszor egy fokozata az = 1 forgórész +1 állórész - szigorúan ebben a sorrendben!), ha valaki a hajtómű elején álló lapátsort lát, az akkor tényleg áramlásterelő lapátsor.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 791
31 602
113
-.-

Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
img_306_33989_0.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 720
66 197
113
Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
210228.jpg


ON.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 720
66 197
113
Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
img_306_33989_0.jpg

Távolról sem egyenes, van benne egy szép S mind vízszintesen, mind függőlegesen, nem beszélve arról, hogy a hajtóművek belépő síkja a hossztengelyre némi szöget zár be.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 640
113
Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
210228.jpg


ON.
Pont oldalról iszonyú hangja volt.
Miért is kell 100E Level küzdenie? A ventillátorra aligha kell a 100E Le. Az a hajtómű összteljesítménye. Mert ugye, az NK 12esen mind a 16E Le a propellerre jut.
A Barbazon holmi 5000 Les fogaskeréken bukott meg.