Előlről soha, legfeljebb hátulról a fúvócső irányából. Amire előlről ráláthatsz, az max a kompresszor első fokozata vagy az esetleg előtte lévő terelőlapát-koszorú.Akkor most rálátni a turbinalapátokra vagy sem?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Előlről soha, legfeljebb hátulról a fúvócső irányából. Amire előlről ráláthatsz, az max a kompresszor első fokozata vagy az esetleg előtte lévő terelőlapát-koszorú.Akkor most rálátni a turbinalapátokra vagy sem?
Akkor a kompresszor első fokozatát. Lényeg, hogy valami nagy fémdarab ami majd világíthat a radaron.
Érdekes módon egyeseknek meg az a világnézet kényelmes, hogy a világ no.1 ipari és katonai hatalmát nézik tökkelütöttnek...-.-
Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
Áramlásterelő álló lapátsor nem mindig van az első kompresszorfokozat előtt, vagy van ilyen vagy nincs, ez tervezői koncepció és döntés kérdése. A hajtómű-kompresszor viszont mindig forgó lapátfokozattal kezdődik (a kompresszor egy fokozata az = 1 forgórész +1 állórész - szigorúan ebben a sorrendben!), ha valaki a hajtómű elején álló lapátsort lát, az akkor tényleg áramlásterelő lapátsor.-.-
Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.-.-
Nem a kompresszor van legelöl hanem áramlásterelő álló lapátsor amit nem feltétlen kell fémből csinálni.Vagy lehet elé rakni direkt radarabszorbens anyagból készült árnyékoló lapátsort mint a Super Hornetnél vagy Rafalenál.Miért gondoljátok teljesen hülyének az oroszokat azon kívül,hogy ez kényelmes a világnézetetetknek?
Nem gondolom hülyének az oroszokat, csak nincs semmi infó erről, eredetileg meg egy kérdés volt. Ha alolról megnézed a gépet, a beömlő és a hajtómű szép egyenes vonalban van egymás után, semmi kitérő, tehát szemből a hajtómű irányába látsz, takarás meg nem tudjuk mi van.
Pont oldalról iszonyú hangja volt.Kis off-topic: készülőben a Rolls Royce Ultrafan-ja, igaz nagygépekhez, ahol megoldották az első, ventilátor (fan) fokozat járólapátjainak állíthatóságát, pont, mint a légcsavaroknál szokás. Ez főleg nagyobb belépő sebességeken teszi kedvezőbbé a fokozat hatásfokát, hiszen így - a légcsavarokhoz hasonlóan - a belépő sebességgel együtt nő a lapátok állásszöge is. De ne feledjük, az Ultrafan egyben geared fan is, igaz, állandó fordulatszám redukcióval.
Hogy a kisebb méretű vadászgép hajtóműveken mikor jelenik meg, ha egyátalán megjelenikez a technológia, még kérdéses. Elég komplex rendszer.
Igazából, az amit fordulatszámcsökkentő áttételezésként és légcsavar vezérlésként ismerünk már jó, vagy hatvan éve a légcsavaros gázturbináknál, az 500-15000 lóerő környékére van méretezve, míg az Ultrafan 100 ezer lóerővel kell, hogy megküzdjön. A valamivel kisebb PW geared fan is 30 ezer lóerővel küszködik, nem egyszer törésekkel.
Az oroszok is megróbálkoznak a geared fan technológiával a PD-18-asnál, de egyelőre még a kisebb és egyszerűbb PD-14-est kellene előbb szériaéretté tenni.
Apropó, ma elvégezte Irkutszkban az első felszállását az MSz-21-300-as prototípusa, PW1000G geared fan hajtóművekkel.
ON.
Pont oldalról iszonyú hangja volt.
Miért is kell 100E Level küzdenie? A ventillátorra aligha kell a 100E Le. Az a hajtómű összteljesítménye. Mert ugye, az NK 12esen mind a 16E Le a propellerre jut.
A Barbazon holmi 5000 Les fogaskeréken bukott meg.
Ez még a régi hajtóművekkel van szerelve.https://ru.aliexpress.com/item/Bran...8964ebc20a3ff85f-1497382363044-06227-VnYZvQVf
a vágyak tárgya kézbe vehető
És az első rakéták hátrafelé néznekEz még a régi hajtóművekkel van szerelve.