Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?

Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
 
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
A sisakdisplay-jel önmagában nem. Ahhoz kell a DAS is... A JHMCS még azt sem tudja, hogy felvtetítse a TGP/FLIR képét, "csak" a HUD-ot tolja fel. A Block 40/42 HUD-ja azért néz ki úgy, ahogy mert arra fel lehet tolni a FLIR képét.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
Stop... Az F-35 kapcsán meg nem tudom számolni, hogy hányszor változtattak alapkoncepcitó. Az F-35A egy lopakodó F-16-nak készült. Nézzél rá. Hol van most ahhoz a koncepcióhóz képest? Ja, bocs, sehol...

Az F-35 mindig is F135 hajtóművel repült. A PAK-FA olyannal, mintha legfeljebb GE F110 lenne az F-35-ben.

stb. stb...
 
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...
 
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.

Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet, hogy húsz kilós. Vagy kínai piaci minőség.
 
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...

Az előbb írtad,hogy annyit fejlődött a számtech,hogy egy halom dolgot le tudnak szimulálni.Tehát,közel sem biztos,hogy ugyan annyi repült óra kell a Szuhojnak mint az F-35-nek.Jó példa erre az első repülés...
 
Az előbb írtad,hogy annyit fejlődött a számtech,hogy egy halom dolgot le tudnak szimulálni.Tehát,közel sem biztos,hogy ugyan annyi repült óra kell a Szuhojnak mint az F-35-nek.Jó példa erre az első repülés...
A berepülési programnak adott hossza van, mert le kell tesztelni n+1 dolgot. Az nem tervezés, hanem lényegében ellenőrzés, ezt nem tudod megspórolni.
Folyamatosan kevered a szezont a fazonnal.
 
Jah csak nem mind egy milyen sűrű a program.A Szu-57 nagyon hamar felment szperszonikus tartományba sokkal előbb mint az F-35.
 
Az előbb írtad,hogy annyit fejlődött a számtech,hogy egy halom dolgot le tudnak szimulálni.Tehát,közel sem biztos,hogy ugyan annyi repült óra kell a Szuhojnak mint az F-35-nek.Jó példa erre az első repülés...
Ez sajnos csak részben van így. Ahhoz, hogy valamit le tudj szimulálni, modellt kell építeni. Asszem pont a TVC miatt volt komoly gond a Pitot-csō nélküli sebességméréssel, ezeknek a repülōknek a sebessége lehet akár 100km/h alatti, úgy meg nem egyszerű állapotjelzōket mérni...

Lehet, hogy valamit le tudsz szimulálni, de azt validálni kell. Egész komoly FEA software-k vannak, de ezek sem mindenhatóak. Erre ott a berepülés - agyig szenzorozva aztán lehet iterálni orrvérzésig..
 
Ez sajnos csak részben van így. Ahhoz, hogy valamit le tudj szimulálni, modellt kell építeni. Asszem pont a TVC miatt volt komoly gond a Pitot-csō nélküli sebességméréssel, ezeknek a repülōknek a sebessége lehet akár 100km/h alatti, úgy meg nem egyszerű állapotjelzōket mérni...

Lehet, hogy valamit le tudsz szimulálni, de azt validálni kell. Egész komoly FEA software-k vannak, de ezek sem mindenhatóak. Erre ott a berepülés - agyig szenzorozva aztán lehet iterálni orrvérzésig..
Minden VTOL/STOL repülőgépnél/helikopternél nagy problémát jelent a reális légsebesség-mérés, és ez fokozottan jelentkezik a kis magasságú és földközeli, kis sebességű repülésnél vagy 0 sebességű lebegésnél/függeszkedésnél. Itt a földről visszaverődő/visszaáramló nagy sebességű gázsugár vagy légáramlat (helikoptereknél), vagy bármilyen irányból érkező - főleg hajófelépítmény miatt örvénylő - szél-befúvás nagymértékben befolyásolhatja a mérés precizitását, pedig pont ekkor van a legnagyobb szükség a mérés pontosságára. Főleg azért, mert pontosan ez a leg-instabilabb, tehát legbizonytalanabb repülési üzemmód az egész üzemi tartományon belül, és ekkor kormányozható legrosszabbul minden repülőgép/helikopter. Ezek legtöbbjét, és főleg ezek hatásait nemigen lehet számítógéppel szimulálni, ezek nagy részéhez élőben végrehajtott majd kiértékelt valós repülési tesztek szükségesek.