Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 608
113
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?

Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
 
M

molnibalage

Guest
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
A sisakdisplay-jel önmagában nem. Ahhoz kell a DAS is... A JHMCS még azt sem tudja, hogy felvtetítse a TGP/FLIR képét, "csak" a HUD-ot tolja fel. A Block 40/42 HUD-ja azért néz ki úgy, ahogy mert arra fel lehet tolni a FLIR képét.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Sisakcélzó egy és sisakkijelző meg más. A sisakkijelzővel "átlátsz" a lábaidon meg a kabinon ha lenézel stb. stb.
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
Stop... Az F-35 kapcsán meg nem tudom számolni, hogy hányszor változtattak alapkoncepcitó. Az F-35A egy lopakodó F-16-nak készült. Nézzél rá. Hol van most ahhoz a koncepcióhóz képest? Ja, bocs, sehol...

Az F-35 mindig is F135 hajtóművel repült. A PAK-FA olyannal, mintha legfeljebb GE F110 lenne az F-35-ben.

stb. stb...
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezt a sisak kijelzős dolgot én sem értem. Sisakcélzója van az oroszoknak már vagy 20+ éve... Azzal is lehet nagy szögeltéréssel lőni.
Akkor meg mit rugóznak egyesek ezen a nyomi sisakkijelzőn?
Én nem sok jelentőségét látom a dolognak vadászrepülők esetén...

A másik fárasztó hülyeség ez az "oroszok lassan haladnak" mantra....
2000-ben repült először az X-35-ös. Ez 18 éve volt!
Az F-35-ös 2006-ban és még mindig nem 100%-osan bevethető.
Magyarán 20 év volt az USA-nak összerakni egy ilyen gépet, ezek után itt fikázzák az oroszokat egyesek, hogy milyen lassan haladnak, hozzá teszem tized annyi (vagy kevesebb) pénzből.... 2010-ben mutatták meg nyilvánosan a PAKFA-t, még Jenki mércével nézve is szép eredmény lenne a 2030-as teljes bevethetőség elérése, az F-35-ös programból kiindulva!

Kapjunk már az eszünkhöz fórumtársak :rolleyes:
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 933
15 608
113
Az hogy "átlátsz a lábaidon meg a kabinpadlón" az korántsem biztos, ez kizárólag attól függ hogy milyen és hány szenzor/adat-átjátszó rendszer adatait vetítik ki rajta. Az egy dolog, hogy hogyan csinálták meg az F-35-ön, az meg egy teljesen más dolog lehet, hogy más cégek/légierők sisak-kijelzői milyen adatokat adnak/fognak kijelezni a pilótának. Minden gyártó cég a csúcsra törekszik, de kérdés, hogy mennyire tudja azt megközelíteni, és másik kérdés, hogy ez megfizethető-e a potenciális megrendelőnek. Előfordulhat hogy a költségek felfutását látva a megrendelő egy idő után közli, hogy neki már a fél éve bemutatott modell is megfelel azon az áron, íme itt a megrendelés X darabra, ha a cég még fejlesztgetni akarja, azt tegye saját kockázatára más piacot keresve (de hadiipari termékről lévén szó, a kormányzat/HM majd úgyis megmondja, kinek adható el egyáltalán). Szóval attól, hogy A és B légierőnek is van sisakkijelzője, az ugyanúgy nem azt jelenti hogy mindkettő ugyanazt tudja, mint ahogy két légierő F és S vadászgépei sem ugyanazt tudják.

Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Lehet csak egy bizonyos szögig látsz át a lábadon :D
Viszont itt a kontextusban arról volt szó, hogy ez a képesség teljes egészében hiányzik az oroszoknál és a kínaiaknál már megvan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet, hogy húsz kilós. Vagy kínai piaci minőség.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 940
91 415
113
A legtöbbet repült F-35 sárkányban kb. 2 éve is több repóra volt, mint ma a teljes PAK-FA flottában. Izé...

Az előbb írtad,hogy annyit fejlődött a számtech,hogy egy halom dolgot le tudnak szimulálni.Tehát,közel sem biztos,hogy ugyan annyi repült óra kell a Szuhojnak mint az F-35-nek.Jó példa erre az első repülés...
 
M

molnibalage

Guest
Az előbb írtad,hogy annyit fejlődött a számtech,hogy egy halom dolgot le tudnak szimulálni.Tehát,közel sem biztos,hogy ugyan annyi repült óra kell a Szuhojnak mint az F-35-nek.Jó példa erre az első repülés...
A berepülési programnak adott hossza van, mert le kell tesztelni n+1 dolgot. Az nem tervezés, hanem lényegében ellenőrzés, ezt nem tudod megspórolni.
Folyamatosan kevered a szezont a fazonnal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 940
91 415
113
Jah csak nem mind egy milyen sűrű a program.A Szu-57 nagyon hamar felment szperszonikus tartományba sokkal előbb mint az F-35.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 788
18 107
113
Az előbb írtad,hogy annyit fejlődött a számtech,hogy egy halom dolgot le tudnak szimulálni.Tehát,közel sem biztos,hogy ugyan annyi repült óra kell a Szuhojnak mint az F-35-nek.Jó példa erre az első repülés...
Ez sajnos csak részben van így. Ahhoz, hogy valamit le tudj szimulálni, modellt kell építeni. Asszem pont a TVC miatt volt komoly gond a Pitot-csō nélküli sebességméréssel, ezeknek a repülōknek a sebessége lehet akár 100km/h alatti, úgy meg nem egyszerű állapotjelzōket mérni...

Lehet, hogy valamit le tudsz szimulálni, de azt validálni kell. Egész komoly FEA software-k vannak, de ezek sem mindenhatóak. Erre ott a berepülés - agyig szenzorozva aztán lehet iterálni orrvérzésig..
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Ez sajnos csak részben van így. Ahhoz, hogy valamit le tudj szimulálni, modellt kell építeni. Asszem pont a TVC miatt volt komoly gond a Pitot-csō nélküli sebességméréssel, ezeknek a repülōknek a sebessége lehet akár 100km/h alatti, úgy meg nem egyszerű állapotjelzōket mérni...

Lehet, hogy valamit le tudsz szimulálni, de azt validálni kell. Egész komoly FEA software-k vannak, de ezek sem mindenhatóak. Erre ott a berepülés - agyig szenzorozva aztán lehet iterálni orrvérzésig..
Minden VTOL/STOL repülőgépnél/helikopternél nagy problémát jelent a reális légsebesség-mérés, és ez fokozottan jelentkezik a kis magasságú és földközeli, kis sebességű repülésnél vagy 0 sebességű lebegésnél/függeszkedésnél. Itt a földről visszaverődő/visszaáramló nagy sebességű gázsugár vagy légáramlat (helikoptereknél), vagy bármilyen irányból érkező - főleg hajófelépítmény miatt örvénylő - szél-befúvás nagymértékben befolyásolhatja a mérés precizitását, pedig pont ekkor van a legnagyobb szükség a mérés pontosságára. Főleg azért, mert pontosan ez a leg-instabilabb, tehát legbizonytalanabb repülési üzemmód az egész üzemi tartományon belül, és ekkor kormányozható legrosszabbul minden repülőgép/helikopter. Ezek legtöbbjét, és főleg ezek hatásait nemigen lehet számítógéppel szimulálni, ezek nagy részéhez élőben végrehajtott majd kiértékelt valós repülési tesztek szükségesek.