Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Halkan jegyezem meg, hogy az "aranyszínű kabin" az nem univerzális megoldás. Ostravában pont az volt az egyik érdekesség, hogy két F-16-os parkolt egymás mellett. Az egyiknek gyönyörű aranyszíne volt a reggeli napfelkeltében a másiknak meg olyan zöldes csillogása volt, mint az olajos csapadékvíznek.

Keresőbe toljáktok be, hogy F-16 ostrava és különféle nemzetek különféle F-16-osainak eltérő a plexi színe és nem csak a megvilágítás és fototechnika miatt szerintem. A görög kékesen és zöldesen csillog a belga a földön meg sárgásbarnás.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Már nem azért, de te, mint a sokadik szakértő errefelé, úgy mégis hány lopakodót tákoltál össze eddig vagy hány fejlesztésében vettél eddig részt? (A kérdés költői, ne válaszolj. :) )

Mi kéne ahoz, hogy cinizmuson más fikázáson kívül bármi érdmit is produkálj? (A kérdés költői, valójában nem érdekel.)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Halkan jegyezem meg, hogy az "aranyszínű kabin" az nem univerzális megoldás. Ostravában pont az volt az egyik érdekesség, hogy két F-16-os parkolt egymás mellett. Az egyiknek gyönyörű aranyszíne volt a reggeli napfelkeltében a másiknak meg olyan zöldes csillogása volt, mint az olajos csapadékvíznek.

Keresőbe toljáktok be, hogy F-16 ostrava és különféle nemzetek különféle F-16-osainak eltérő a plexi színe és nem csak a megvilágítás és fototechnika miatt szerintem. A görög kékesen és zöldesen csillog a belga a földön meg sárgásbarnás.
A termopán ablaküvegekből ha sokat egymásmellé raksz, látszik, hogy zöld a színük. Az egyik üveglapon van ott is egy fémréteg, az adja a színét. A kabintetőnél szerintem mindenhol használnak valamilyen fémbevonatot, kb ugyanazt a célt fogja szolgálani. Most hogy arany vagy alu vagy valami más az preferencia kérdése, de arannyal bevonni pl elég egyszerű egy felületet.
 
M

molnibalage

Guest
Már nem azért, de te, mint a sokadik szakértő errefelé, úgy mégis hány lopakodót tákoltál össze eddig vagy hány fejlesztésében vettél eddig részt? (A kérdés költői, ne válaszolj. :) )
Neked volt valaha bármi érdemi hsz-ed itt...? [fejvakarás]
 
M

molnibalage

Guest
A termopán ablaküvegekből ha sokat egymásmellé raksz, látszik, hogy zöld a színük. Az egyik üveglapon van ott is egy fémréteg, az adja a színét. A kabintetőnél szerintem mindenhol használnak valamilyen fémbevonatot, kb ugyanazt a célt fogja szolgálani. Most hogy arany vagy alu vagy valami más az preferencia kérdése, de arannyal bevonni pl elég egyszerű egy felületet.
A kabinokhoz nem értek, de lehetséges, hogy ugyanúgy, mint járműveknél valaki a sötétített ablaküveget preferálja? Vagy ilyen nincs és mindig a pilóta ellenzője az egyetlen szűrő?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Halkan jegyezem meg, hogy az "aranyszínű kabin" az nem univerzális megoldás. Ostravában pont az volt az egyik érdekesség, hogy két F-16-os parkolt egymás mellett. Az egyiknek gyönyörű aranyszíne volt a reggeli napfelkeltében a másiknak meg olyan zöldes csillogása volt, mint az olajos csapadékvíznek.

Attól függ, hogy megkapta-e a Have Glass-I-et.

Have Glass consists of two efforts to reduce the RCS.

Have Glass I
adds an indium-tin-oxide layer to the gold tinted cockpit canopy. This is reflective to radar frequencies but actually reduces the plane's visibility to radar. An ordinary canopy would let radar signals straight through where they would strike the many edges and corners inside and bounce back strongly to the source, the reflective layer dissipates these signals instead.
Have_Glass_cockpit_canopy.jpg


Have Glass II
includes the Pacer Mud radar signature reduction and the Pacer Gem infrared signature reduction. Pacer Mud applies RAM coating to the forward and side facing areas of the F-16. These materials comprise ferromagnetic particles, embedded in a high-dielectric-constant polymer base. The dielectric material slows down the wave and the ferromagnetic particles absorb the energy. These coatings are also designed in a way that the small reflection from the front face of the absorber is cancelled by a residual reflection from the structure beneath it. For the application of this paint robots will be used, like the CASPER (Computer Aided Spray Paint Expelling Robot) system used for F-22 and the Have Glass II program used for painting 1,700 F-16s with RAM. Robots are essential because they can reach confined areas, as the inlet ducts, and can work without stepping on the aircraft. Pacer Mud processed aircraft can be recognised by their metallic like and shiny paintwork.

IMG_9823.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Attól függ, hogy megkapta-e a Have Glass-I-et.

Have Glass consists of two efforts to reduce the RCS.

Have Glass I
adds an indium-tin-oxide layer to the gold tinted cockpit canopy. This is reflective to radar frequencies but actually reduces the plane's visibility to radar. An ordinary canopy would let radar signals straight through where they would strike the many edges and corners inside and bounce back strongly to the source, the reflective layer dissipates these signals instead.
Have_Glass_cockpit_canopy.jpg


Have Glass II
includes the Pacer Mud radar signature reduction and the Pacer Gem infrared signature reduction. Pacer Mud applies RAM coating to the forward and side facing areas of the F-16. These materials comprise ferromagnetic particles, embedded in a high-dielectric-constant polymer base. The dielectric material slows down the wave and the ferromagnetic particles absorb the energy. These coatings are also designed in a way that the small reflection from the front face of the absorber is cancelled by a residual reflection from the structure beneath it. For the application of this paint robots will be used, like the CASPER (Computer Aided Spray Paint Expelling Robot) system used for F-22 and the Have Glass II program used for painting 1,700 F-16s with RAM. Robots are essential because they can reach confined areas, as the inlet ducts, and can work without stepping on the aircraft. Pacer Mud processed aircraft can be recognised by their metallic like and shiny paintwork.

IMG_9823.jpg
Na, ezt anno tudtam, csak már elfelejtettem. Sanszosan 2012 Ostrava után néztem utána.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113

Oroszul nem tudóknak: Június 11-én a Hmejmim bázisról felszálló orosz Szu-57 gépek elfogtak egy izraeli F-35I Adir-t amely nagyon közel repült a szír határhoz Libanon térségéből.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Oroszul nem tudóknak: Június 11-én a Hmejmim bázisról felszálló orosz Szu-57 gépek elfogtak egy izraeli F-35I Adir-t amely nagyon közel repült a szír határhoz Libanon térségéből.
H? Megint vannak ott Szu-57-esek? Ez nekem valahogy kimaradt. Akkor volt rajtuk fegyver is? Mert anélkül az elfogás nemigazán lehetséges. És hogy látták az F-35-öt?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 579
85 091
113
H? Megint vannak ott Szu-57-esek? Ez nekem valahogy kimaradt. Akkor volt rajtuk fegyver is? Mert anélkül az elfogás nemigazán lehetséges. És hogy látták az F-35-öt?

A kínai "East Day"-re hivatkoznak, benne az orosz linkben . Ezért is kell óvatosan kezelni.
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus