Bizonyára lesz több opció amiből a potenciális vevők választhatnak. Lesz egy alapverzió, ami a legolcsóbb lesz, természetesen kül. csomagokkal az ára növekszik. Másik dolog, hogy a gép fejleztési és gyártási árát nem dollárban kell számolni, hanem Rubelben. 1 darab legyártott Szu-57 ára 4 milliárd Rubel, ami aktuális árfolyamon 54 millió USD (export ára 100 millió).
Ahoz, hogy 30 millióban legyen fejlesztési költség, gyártási költség meg profit is, akkor abban az alapcsomagban nem lesz se hajtómű, se radar, se gumi a kerekeken, se hidrauliukaolaj a rendszerekben, de a rézkábel is vasra ki lesz cserélve. Komolyra fordítva, lehet addig csűrni csavarni, amíg valahogy kijön ez az ár, de azzal a géppel nem fogsz te légteret védeni se Szíriában kecskeb*szót bombázni. Meg az sem szerencsés szerintem, amit az autógyártók csinálnak, hogy itt a kocsi, de ha nem akarod az ablakot kézzel le-fel tekerni, és a csláddal az úton közösen énekelni rádió hiányában, miközben a kocsiban 50 fok van légkondi hiányában, akkor rakj még hozza 2000 eurót a 7000 eurós Daciához, ami nem annyira sok, de mégiscsak 30%-kal dobta meg a kocsi árát úgy, hogy teljesen alap dolgoknak számítottak 10 évvel ezelőtt is.
A gyártási és fejlesztési árát nem tudod teljesen rubelesíteni, mert biztosan van külföldi eszköz is ami a fejlesztés meg a gyártás során használva volt. De ha mégis rubelesíted, akkor egyik nap enny a gép ára, másik nap annyi, és ha nagyon meggyengűl a rubel úgyis dollárban fogják majd adni, mert azzal rubelben kurvajól fognak keresni. Az export cégeknek mindíg jó a gyenge hazai pénznem.
A Szu-57-nél ez nem lehet a valós ár. 78 vagy mennyit akarnak belőle rendelni, az 4,2 mld dollár, szerintem fejlesztési költségeknél ezen rég túlvannak, és akkor még sehol nincs a gyártási költség meg a profit. Vagy állambácsi kifizette az egész fejlesztést a Szuhojnak, azok meg legyártanak egy darabot 10-20 millióért, a maradék meg 54 millióig a profitjuk.