Látom nem sikerül megérteni.
A 4. gen vadászgépek dogfight manőver felesleges és turbofan hajtóműve variaszárny és optimalizálás nélkül megverte a kihegyezett variaszárnyas F-111-et hatótávban is, de min paritás.
A variaszárnyaz azért dobták, mert több előnye van, mint hátránya.
Tehát, te mi a f*szt akarsz egy 4. gen egyfeladatos gépen optimalizálni?
Nézd már meg, hogy a Szu-34 hogyan viszonyul a Szu-27-hez?
Lerontották a teljesítményét a tömegnövekedéssel már képesség rovására.
De ettől nem lett önmagában világverő hatótávja egy F-15E-hez képest.
Komolyan mondom néha úgy érzem, mintha egy óvodáshoz beszélnék annyira nem érted meg a logikai összefüggéseket.
Azért nincs új sárkány és hajtómű generáció lassan 40 éve a stealth gépeket leszámítva, mert annyira borzalmas az ár/érték aránya, hogy nem éri meg.
Az USA ipara fossa ki magából 35+ éve a GE F110-est és
NULLA darab USAF F-15 kapta meg az EX-ig.
Betűzzem? Felolvassam, hogy megértsed?
Az F-15E flotta 60%-nak 40 kibaszott éves F100-PW-220 hajtóműve van.
A sárkány és hajtómű kapcsolat kötött.
Erre valaki kitalálja, hogy a rugalmas fejlesztés alapja 5-8 évente új sárkány?
Amikor még olyannal sem játszottak el, hogy F-111-be rakjanak egy generációval régebbi hajtóművet és kapjon egy teljes ráncfelvarrást.
Miért? Nem éri meg. A gépeknél annyira kevés kompromisszumot ér meg a dedikáltság, hogy harcászati méretben ezzel nem szaroznak.
Mert elmúlt az az idő, hogy 12-18 db kis bombát vagy 4x2000 fontot kelljen vinni. Akkor meg a multirole gép is bőven jó hatótávval bír és cserébe minden más téren sarokba ülteti az egyfeladatos gépet.
Mondhatnék autós hasonlatot, de inkább nem erőlködöm, mert egyre kevésbé látom értelmét.
Amúgy vicces, hogy a trollbarlangból még nem jött elő a sok egyén, hogy benyögje, hogy ez a sakkmatt "can't turn"...
Mint az F-35-nél ment a rigmus vagy 10 évig?