Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
ez az erzes elmehetett volna meg le volt takarva a gep, es nem lehetett tudni rola sokat.

ha kibasztak volna a kozzonseg ele, es repult volna 1-2 egyszeru kort, nem is kellet volna semmi nagy mutatvany sem, en levettem volna a kalapot es mondanam ez igen, ezt most megcsinaltak.

de mostmar nem, a nagy bejelentes meg mediahajsza utan kaptam egy maketet hogy nezzem, egy csomo igerettel megspekolva.
sajnos, a ruszki igereteket meg mar kiismertem, le legyen igazam, de nincs semmi illuziom, hogy ez sem lesz ugy ahogy mondjak.
Az is csoda számba menne, ha egyáltalán lenne valahogy. Addigra kezdik el gyártani, mire kimegy a divatból.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2361

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 829
10 755
113
Dehogy volt Kecskeméten. Csak pletyka volt, hogy jön.
A KliVT fúvócső egyik verziójából se valósult meg széria.
Az nekem az átbaszás best of kategóriája volt. Emlékeim szerint naponta kettőt repült volna az OVT Kecskeméten. Déleleőtt 9:45-kor lett volna az első felszállása, a helyszínen kapott programfüzet szerint :D A gép pedig "véletlenül" el sem jött.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
A Szu-57es alig létezik, a Sakkmatt meg még csak egy elképzelés. Pénz meg nincs. Miközben az F-22es húsz éves, az F-35öst meg nagy sorozatban gyártják.
Milyen elképzelés? Már készítik az első repülési protót a Szu-75-ből. Sokat segített a Szu-57 és Szu-5 programnak, hogy átvette az UAC-t a Rostec.
Ne hasonlítsuk az amerikai 5. generációs gépekhez. Teljesen más kiindulási pontok, lehetőségek vannak a két ország között. A pénzhiány és a teljes nyugati elektronikai és haditechnikai technológia embargó ellenére létrehoztak egy új gépet teljes titoktartá közepette.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
A 6. generációról olvastam egy olyan elképzelést, hogy úgy oldanák meg a folyamatis fejlesztest, hogy a sárkanyokat cserélgetnék. Tehát nem az lenne mint pl az F-16-nál, hogy ugyanabba a sárkányba kerülne a reszelt elktronika, hanem új sárkányokat építenének azonos technológiaval. Miert jó ez? Gyors lenne a fejlesztes, hisz a berepüles kizárólag a sárkány berepülése lenne, a sárkányépítési technológia fejlesztése is kimaradhatna, mert az adott, a reszelt elektronika pedig a meglévő gépeken is tesztelhető.
Na ezt látom a SZU-75-ön is. Fogták magukat az oroszok és a SZU-57 technológiáját (elektronika, hajtómű, de meg a sarkány is olyan szinten, hogy pl a fő fegyvertér teljesen azonos) felhasználva építettek egy új sárkányt. Persze ettől még nem lesz 6. gen. ez a gép csupán azt láthatjuk, hogy hogyan alakul át a repülőipar.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Milyen elképzelés? Már készítik az első repülési protót a Szu-75-ből. Sokat segített a Szu-57 és Szu-5 programnak, hogy átvette az UAC-t a Rostec.
Ne hasonlítsuk az amerikai 5. generációs gépekhez. Teljesen más kiindulási pontok, lehetőségek vannak a két ország között. A pénzhiány és a teljes nyugati elektronikai és haditechnikai technológia embargó ellenére létrehoztak egy új gépet teljes titoktartá közepette.
Olvasd el, mire válaszoltam. Ez egy makett volt. Ennél sokkal előrehaladottabb gépeket is elkaszáltak. Ezek miatt ugyan senkinek se fáj a feje. Még a lengyeleknek sem.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
Azaz. :D Az amerikai valami extra gomb a kabaton (vagy az oradon?) vagy ilyesmi - miniatur, lenyegeben. :)
azért a Nagy SAS története után mindig meg mosolyogtatt ez a történet meg az hogy kb 20 év alatt sikerült megfejteni a technikáját
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 670
5 826
113
Ami azt illeti a J20 esetében ugyan ez volt, amikor megosztottam egy képet a sok okoskodó azt mondta az egy F22 makett, aztán mikor jöttek az újabb képek, még a videók, akkor lassan leesett egyeseknek az 5 forint, a sok köpködés után, ma még mivan. Az oroszok tudnak és építenek mindent rég óta . Nehogy ne tudjanak legózni. Az új hajtómű szupercirkáló lesz igy üzemanyag kevesebb kell. A tömeget még a nagy szívócső miatt senki nem tudja meghasalni, a hátsó vízszintes vezérsík is nagyon érdekes. Ott is felnőtt egy új nemzedék, aki lehet kitalált valami újat, mert ez nem F 35 koppintás mint a kínai gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Gyors lenne a fejlesztes, hisz a berepüles kizárólag a sárkány berepülése lenne, a sárkányépítési technológia fejlesztése is kimaradhatna, mert az adott, a reszelt elektronika pedig a meglévő gépeken is tesztelhető.
Ebben semmi új nincs.
A lehető legalacsonyabb kockázatú fejlesztés az, amikor a sokismeretlenes egyenlet helyett igyekeznek mindig csak egy, vagy két új dolgot tesztelni.
A Szu-35Sz sárkánya aerodinamikailag a Szu-27-esé. A hajtóműve is lényegében annak a szimpla továbbgondolása.
A radar úgyszintén. A kormányvezérlő rendszer a Szu-30-asokból jött.
A Szu-57-es a Szu-35-ös avionikájának nagy részével operál, a hajtóműve is ugyanaz.
A sárkány az új, meg a radar.
Korábban is voltak erre példák.
Ahogy az európai gyártóknál is.

Lényegében egyedül az USA az, amelyik évtizedek óta megengedheti magának azt, hogy egy új gépen minden főbb rendszer teljesen új legyen.

Bár hozzá kell tenni, egy vadonat új hajtóműnél sem az új kompresszor, vagy turbinalapáttal lesz a gond, hanem a hidraulika szelepével, vagy az elektromos rendszer jeladójával, kapcsolójával.
Ezek meg ezer éve ugyanazok az alkatrészek.
Ahogy a radarban is a trafó fog kimenni, bár ez meg amúgy se fogja veszélyeztetni a berepülést.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Ebben semmi új nincs.
A lehető legalacsonyabb kockázatú fejlesztés az, amikor a sokismeretlenes egyenlet helyett igyekeznek mindig csak egy, vagy két új dolgot tesztelni.
A Szu-35Sz sárkánya aerodinamikailag a Szu-27-esé. A hajtóműve is lényegében annak a szimpla továbbgondolása.
A radar úgyszintén. A kormányvezérlő rendszer a Szu-30-asokból jött.
A Szu-57-es a Szu-35-ös avionikájának nagy részével operál, a hajtóműve is ugyanaz.
A sárkány az új, meg a radar.
Korábban is voltak erre példák.
Ahogy az európai gyártóknál is.

Lényegében egyedül az USA az, amelyik évtizedek óta megengedheti magának azt, hogy egy új gépen minden főbb rendszer teljesen új legyen.

Bár hozzá kell tenni, egy vadonat új hajtóműnél sem az új kompresszor, vagy turbinalapáttal lesz a gond, hanem a hidraulika szelepével, vagy az elektromos rendszer jeladójával, kapcsolójával.
Ezek meg ezer éve ugyanazok az alkatrészek.
Ahogy a radarban is a trafó fog kimenni, bár ez meg amúgy se fogja veszélyeztetni a berepülést.
Véleményem szerint 1000× több különbség van a SZU-35Sz és a SZU-57 közt mint a SZU-57 és a SZU-75 közt. Ami rokonság van a SZU-35Sz és a SZU-57 közt az ilyen másod unokatestvér szint, de a SZU-75 az gyakorlatilag a kistesója a Felonnak. Össze sem lehet hasonlítani a kettőt.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 629
3 428
113
A Szu-57es alig létezik, a Sakkmatt meg még csak egy elképzelés. Pénz meg nincs. Miközben az F-22es húsz éves, az F-35öst meg nagy sorozatban gyártják.
Ööö... hol is vannak a világ titán készletei ??? :oops: "Csak úgy" eszembe jutott... Meg kinek vannak titán kapszulás mély merülésű rakétahordozó tengói ??? Amik cseréje éppen folyik újakra ??? :oops: Egyébként meg van elég vadászgépük, légvédelmi rakétájuk, űrhadviselés eszközük ??? (éppen ezért aggódik a nato, hogy egy esetleges konfliktusban kifektetik őket) Van megfelelő eszközük a hordozók kilövésére ? Van ! Stratégiai csapásokat bevinni ? Van !

Más a stratégia ! Inváziós eszközeik korlátozottak, tehát lerohanni nem tudják európát és/vagy amerikát, de ez nem is érdekli őket. Inkább területvédő eszközeik vannak és szükség esetére stratégiai csapásmérő arzenál.

Viszont amerika inkább rendelkezik inváziós eszközökkel. A repülőgépeik ellenére nincsenek erőfölényben. Ma már az ellenfél műhold és űrtechnológiájának kiütése a legfontosabb lépés, és a stratégiai fegyverek megbénítása. Ehhez viszont megvannak az eszközeik az oroszoknak. Képzett hadsereggel pedig jobban is állnak a natonál. Igaz amit Putyin mondott, meg tudják védeni magukat. Ez Chekmate nem erről szól. Emiatt pedig az egész kérdést ráérősen kezelik, semmi kapkodás nincs. Őket (az oroszokat) a saját iparuk fejlesztése és a nyugati ipari mezőgazdasági függőség teljes leépítése izgatja. Az önállósodás. Pld. a gyümölcstermelésük most kezd átfordulni túltermelésbe, vagyis abból is exportőrök lesznek. Ide vezetett a folyamatos nyugati szankciózás. Már a komplett internettel is le tudnak válni, a napokban értek véget a sikeres tesztek. A bankrendszerük már függetlenedett. Dollárról áttértek az euro övezethez kapcsolódásra.

Ehhez a gazdasági háborúhoz nem árt tudni, hogy kína és oroszország együtt egy teljes nyersanyag kézifékkel letörheti a nyugati gazdaságot. Tudja mind a kettő hogy milyen gazdasági fegyvereik vannak. Biden most azért kezdi emlegetni a fizikai háborút, mert igen kellemetlen helyzetben vannak. Amit mond az csak "casus beli", a valós ok az, hogy nem találnak fogást az oroszokokon, azok meg egyre önállóbbak lesznek. Persze ezt sosem fogod olvasni a nyugati sajtóban amit a népnek tolnak. Ott a "casus beli" okok kidomborításával etetik a népet már régóta.

Látszólag nem de gyakorlatban a Chekmate is a kakaskodás része, azért is fejtettem itt ki az egészet. Persze ez csak én véleményem, de ritkán lövök mellé egy elemzéssel, általában ülni szokott, ha nem is foglal minden tényezőt magában.
 
M

molnibalage

Guest
Lényegében egyedül az USA az, amelyik évtizedek óta megengedheti magának azt, hogy egy új gépen minden főbb rendszer teljesen új legyen.
Khöm...
  • 1972 F-15 Ez tényleg új

  • 1976 YF-16 Azonos hajtómű az F-15-tel...

  • 1978 F-18 Ez tényleg új

  • 1986 F-15E, a radar új AN/APG-70 és persze az avionika, de a gépek 60%-a mai napig még csak újABB hajtművet sem kapott, F100-PW-220. Úgy, hogy a gépek laza 6-7 tonnával nehezebben repülnek, mint a C és nagyobb légellenállással, de ettől ez még csak egy jobban áttervezett F-15D...

  • 1991 YF-22 Igen, ez teljesen új gép

  • 1995 Super Hornet, na ezen az F414 nem egy teljesen új hajtómű és a sárkánya sem a semmiből jött, csak 2005-től kaptak az új gépek AESA radart

  • 2000-es évek X-35 és F-35, nos a hajtómű egy F119 modifikáció, és előtte is volt már AESA radar is. Az EOTS-ot is azért szólták le, mert egy Sniper táji cucc vagy talán előtte levőn alapult ás nem "next gen".

Szóval még a jenkinél sem áll meg ez a "minden fő rendszere új legyen".

Bár hozzá kell tenni, egy vadonat új hajtóműnél sem az új kompresszor, vagy turbinalapáttal lesz a gond, hanem a hidraulika szelepével, vagy az elektromos rendszer jeladójával, kapcsolójával.
Ezek meg ezer éve ugyanazok az alkatrészek.
Ahogy a radarban is a trafó fog kimenni, bár ez meg amúgy se fogja veszélyeztetni a berepülést.
Tiszta sor.

A 6. generációról olvastam egy olyan elképzelést, hogy úgy oldanák meg a folyamatis fejlesztest, hogy a sárkanyokat cserélgetnék.
Amit mai napig a legnagyobb ökörségnek tartok. Hogy ettől mitől lenne gyors a fejlesztés, amikor a berepülési és tervezési folyamatban régen is a szélcsatornázás sok idő volt és mögé a FCS és minden más tervezése. Oszt látod mi lett az SH-val, hogy a balfasz menedzseri szemlélet miatt végül 4 fokos függesztők lettek...

A szipiszuper új sárkány komoly részben szarabb, mint a régi. LOL
Tehát nem az lenne mint pl az F-16-nál, hogy ugyanabba a sárkányba kerülne a reszelt elktronika, hanem új sárkányokat építenének azonos technológiaval. Miert jó ez? Gyors lenne a fejlesztes, hisz a berepüles kizárólag a sárkány berepülése lenne, a sárkányépítési technológia fejlesztése is kimaradhatna, mert az adott, a reszelt elektronika pedig a meglévő gépeken is tesztelhető.
Amikor pont ez a leghosszabb rész és, ha el van baszva a gép strukturálisan, akkor kuka az egész. Lásd a csudakompozit széteső Rafale-t...
Valami nagyon agyafúrt marketinges fasz hülyeségét kajálta be mindenki? Mert pontosan azért volt az elmúlt 40 év történelme az, hogy "a sárkány jó, akkor kapjon új elektronikát".

Semmi értelme a sárkányt basztatni, ha valami RADIKÁLISAN jobbat nem tud az előzőnél.
Ilyen lenne pl. a körkörös lopakodás -20 dBsm alatt egyenszilárdan. Még akkor is, ha ezért sebességet kéne áldozni.
Na de ilyen nem volt.
Na ezt látom a SZU-75-ön is. Fogták magukat az oroszok és a SZU-57 technológiáját (elektronika, hajtómű, de meg a sarkány is olyan szinten, hogy pl a fő fegyvertér teljesen azonos) felhasználva építettek egy új sárkányt. Persze ettől még nem lesz 6. gen. ez a gép csupán azt láthatjuk, hogy hogyan alakul át a repülőipar.
Ez megint semmi más, mint a "drága a Szu-57/F-15, akkor legyen egyhajtóműves is". Semmi új.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 479
113
Ööö... hol is vannak a világ titán készletei ??? :oops: "Csak úgy" eszembe jutott...
A titán, a földkéreg 0,63 tömegszázalékát teszi ki, nagyon gyakori elem: a kilencedik leggyakoribb az összes elem közül, a fémek közül a hetedik, az átmenetifémek közül pedig a második leggyakoribb.

A hidegháború idején még meghatározó volt az orosz termelés, de mára Kína messze lelépett mindenkit, és az oroszok a top 10-ben sincsenek. 45 ezer tonna körül termeltek a csúcson.
Ma Kína 2300 ezer tonna
Dél-Afrika 1000 ezer t
Ausztrália 800 ezer t
Kanada 680 ezer t
.
USA 100 ezer t
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 629
3 428
113
A titán, a földkéreg 0,63 tömegszázalékát teszi ki, nagyon gyakori elem: a kilencedik leggyakoribb az összes elem közül, a fémek közül a hetedik, az átmenetifémek közül pedig a második leggyakoribb.

A hidegháború idején még meghatározó volt az orosz termelés, de mára Kína messze lelépett mindenkit, és az oroszok a top 10-ben sincsenek. 45 ezer tonna körül termeltek a csúcson.
Ma Kína 2300 ezer tonna
Dél-Afrika 1000 ezer t
Ausztrália 800 ezer t
Kanada 680 ezer t
.
USA 100 ezer t
15 fémet tartanak stratégiai jelentőségűnek a világon. Ha az oroszok ês kína befagyasztják az exportot ezekre, és most vegyük ebből a sorból ki a titánt, azzal megakaszthatják a gazdaságot az egész világon, de minimum nagyon megnehezítenék a működését. EU-s és US hivatalos tanulmányok is elemzik a kitettséget minden évben, ami nem véletlen, mert létkérdés. Azt is elismerik, hogy mind kínával mind az oroszokkal kereskedni KELL, nem tudják őket megkerülni. Most nem citálok ide egy ilyen jelentést sem, de korábban már postoltam. Lényegileg valós hogy rendelkeznek gazdasági fegyverekkel, ha a titánt ki is vesszük ebből a sorból.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 479
113
15 fémet tartanak stratégiai jelentőségűnek a világon. Ha az oroszok ês kína befagyasztják az exportot ezekre, és most vegyük ebből a sorból ki a titánt, azzal megakaszthatják a gazdaságot az egész világon, de minimum nagyon megnehezítenék a működését. EU-s és US hivatalos tanulmányok is elemzik a kitettséget minden évben, ami nem véletlen, mert létkérdés. Azt is elismerik, hogy mind kínával mind az oroszokkal kereskedni KELL, nem tudják őket megkerülni. Most nem citálok ide egy ilyen jelentést sem, de korábban már postoltam. Lényegileg valós hogy rendelkeznek gazdasági fegyverekkel, ha a titánt ki is vesszük ebből a sorból.
Ok, Ebből Kína tudna érdemi nyomást gyakorolni, mert pl az USA a legnagyobb titán felhasználó feldolgozó. Csakhogy magukat is megszivatnák vele, mert elválaszthatatlan az USA+EU gazdasága a Kínaitól. Ebben a globális összefonodott gazdasági rendszerben háború közeli viszonyok kellenek ilyen akciókhoz. Az meg senkinek sem érdeke. Ha meg mégis arra kerülne a sor a katonai szereplők beszállítók úgyis megtalálják a nyersanyag beszerzési módját, csak a többi piaci szereplő szivhatja meg ...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Khöm...
  • 1972 F-15 Ez tényleg új

  • 1976 YF-16 Azonos hajtómű az F-15-tel...

  • 1978 F-18 Ez tényleg új

  • 1986 F-15E, a radar új AN/APG-70 és persze az avionika, de a gépek 60%-a mai napig még csak újABB hajtművet sem kapott, F100-PW-220. Úgy, hogy a gépek laza 6-7 tonnával nehezebben repülnek, mint a C és nagyobb légellenállással, de ettől ez még csak egy jobban áttervezett F-15D...

  • 1991 YF-22 Igen, ez teljesen új gép

  • 1995 Super Hornet, na ezen az F414 nem egy teljesen új hajtómű és a sárkánya sem a semmiből jött, csak 2005-től kaptak az új gépek AESA radart

  • 2000-es évek X-35 és F-35, nos a hajtómű egy F119 modifikáció, és előtte is volt már AESA radar is. Az EOTS-ot is azért szólták le, mert egy Sniper táji cucc vagy talán előtte levőn alapult ás nem "next gen".

Szóval még a jenkinél sem áll meg ez a "minden fő rendszere új legyen".


Tiszta sor.


Amit mai napig a legnagyobb ökörségnek tartok. Hogy ettől mitől lenne gyors a fejlesztés, amikor a berepülési és tervezési folyamatban régen is a szélcsatornázás sok idő volt és mögé a FCS és minden más tervezése. Oszt látod mi lett az SH-val, hogy a balfasz menedzseri szemlélet miatt végül 4 fokos függesztők lettek...

A szipiszuper új sárkány komoly részben szarabb, mint a régi. LOL

Amikor pont ez a leghosszabb rész és, ha el van baszva a gép strukturálisan, akkor kuka az egész. Lásd a csudakompozit széteső Rafale-t...
Valami nagyon agyafúrt marketinges fasz hülyeségét kajálta be mindenki? Mert pontosan azért volt az elmúlt 40 év történelme az, hogy "a sárkány jó, akkor kapjon új elektronikát".

Semmi értelme a sárkányt basztatni, ha valami RADIKÁLISAN jobbat nem tud az előzőnél.
Ilyen lenne pl. a körkörös lopakodás -20 dBsm alatt egyenszilárdan. Még akkor is, ha ezért sebességet kéne áldozni.
Na de ilyen nem volt.

Ez megint semmi más, mint a "drága a Szu-57/F-15, akkor legyen egyhajtóműves is". Semmi új.
Ma már van digitális berepülés ami drasztikusan csökkenti ezt az időt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Ma már van digitális berepülés ami drasztikusan csökkenti ezt az időt.
A komment lényegét nem sikerült megfogni.

  1. Allesmor állítása nem egészen fedte a valóságot.

  2. Mi a búbának előnye van az állandó sárkány váltogatásnak, ha nem ad semmiféle előnyt?
Az aerodinamika terén gyak nincs hova fejlődni, felhajtóerő termelése jól meg 1972 óta mindennek. Az F-35-nél láthatod mire képes. Ha egyszer lenne olyan sárkány, ami kb. ezt tudjam, de szélesebb spektrumban stealth, akkor utána hova kéne méretet váltani?

Mert a sárkány szűk km-je a hajtómű. Vagy 1 vagy 2 hajtóműves és csá. Egy új hajtóművet nem raksz csak össze úgy 5 éveként.
Nézd meg, hogy a jenki 1967 óta kb. 4 hajtómű családot használt az összes vadászgépében a 4. gen gépekben és k*rvára nem cserélgette őket utólag..

PW F100
GE F110
TF30, mint kellemetlen örökség F-14-ben és F-111-ben duruzsolt
F404

És kész, passz ennyi.
Ezek darabszáma variálható, de új típus nem.
A 80-as évek óta készült egy F119 és abból F135 meg az F404 ráncfelvarrása az F414.

Ennyi, kész, passz. Minden más kiesett a fejlesztési pénzek ellenére, ez lett a gyakorlatban használt.

Akkor hova tervezel 5-8 évente új sárkányt, ha nem lehet se köztes tömege és mérete, mert 1 db vagy 2 db hajtómű behatárolja azt, hogy mekkora a gép.
Ha meg a forma nem ad semmi érdemi eltérést, akkor mi a f*sznak szerszámozol át egy teljes gyártósort?

Egy F-16C-ből meg F-16V lesz egyazon sárkányban néhány hónap alatt.

Egészen elképesztő módon dübörög a jenki marketing védelmi hülyeség, hogy eladják a nem szükséges munkát...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
A komment lényegét nem sikerült megfogni.

  1. Allesmor állítása nem egészen fedte a valóságot.

  2. Mi a búbának előnye van az állandó sárkány váltogatásnak, ha nem ad semmiféle előnyt?
Az aerodinamika terén gyak nincs hova fejlődni, felhajtóerő termelése jól meg 1972 óta mindennek. Az F-35-nél láthatod mire képes. Ha egyszer lenne olyan sárkány, ami kb. ezt tudjam, de szélesebb spektrumban stealth, akkor utána hova kéne méretet váltani?

Mert a sárkány szűk km-je a hajtómű. Vagy 1 vagy 2 hajtóműves és csá. Egy új hajtóművet nem raksz csak össze úgy 5 éveként.
Nézd meg, hogy a jenki 1967 óta kb. 4 hajtómű családot használt az összes vadászgépében a 4. gen gépekben és k*rvára nem cserélgette őket utólag..

PW F100
GE F110
TF30, mint kellemetlen örökség F-14-ben és F-111-ben duruzsolt
F404

És kész, passz ennyi.
Ezek darabszáma variálható, de új típus nem.
A 80-as évek óta készült egy F119 és abból F135 meg az F404 ráncfelvarrása az F414.

Ennyi, kész, passz. Minden más kiesett a fejlesztési pénzek ellenére, ez lett a gyakorlatban használt.

Akkor hova tervezel 5-8 évente új sárkányt, ha nem lehet se köztes tömege és mérete, mert 1 db vagy 2 db hajtómű behatárolja azt, hogy mekkora a gép.
Ha meg a forma nem ad semmi érdemi eltérést, akkor mi a f*sznak szerszámozol át egy teljes gyártósort?

Egy F-16C-ből meg F-16V lesz egyazon sárkányban néhány hónap alatt.

Egészen elképesztő módon dübörög a jenki marketing védelmi hülyeség, hogy eladják a nem szükséges munkát...
Gondolom az, hogy ne legyen az ami az F-16-nál, hogy CFT-t raksz rá meg nagy gerincet meg mindenféle puklikat azért mert az eredeti sarkányban már nem férsz el. De ott van pl az F-15E is. Kivaló csapásmérő ez kétségtelen, de mennyivel jobb lenne, ha nem egy vadaszgépből alakították volna ki hanem egy 4.generaciós technológiával direkt 100%-ban csapasmérőnek épült sárkányban lenne ugyanaz a hajtómű és elektronika.
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom az, hogy ne legyen az ami az F-16-nál, hogy CFT-t raksz rá meg nagy gerincet meg mindenféle puklikat azért mert az eredeti sarkányban már nem férsz el. De ott van pl az F-15E is. Kivaló csapásmérő ez kétségtelen, de mennyivel jobb lenne, ha nem egy vadaszgépből alakították volna ki hanem egy 4.generaciós technológiával direkt 100%-ban csapasmérőnek épült sárkányban lenne ugyanaz a hajtómű és elektronika.
Látom most sem érted...

Az F-15E pontosan annak a példája, hogy ha leszeded róla a CFT-t és nem raksz rá semmi csapásmérő fegyvót, akkor a -229 hajtóművel egy kétszemélyes F-15C gépet kapsz sőt, az AN/APG-70 radarral többet is tudott a C gépek többségénél, mert azt egy kevés kapta meg. Ha meg csapásmérőként akarod, akkor CFT és minden többi fel. Egy dedikáltan csapásmérő sárkány alig tudna többet.

Na és akkor te erre 5 évenként terveznél egy vadiúj sárkányt és akkor a crew meg szolgáljon ki 6 féle típust? Mi ez a faszság?

Van ma, egy F-35A sárkányod. Tegyük fel, hogy akkor lesz egy olyan gyémántforma, ami csak M1.3-at tudna, de minden irányban min. -20 dBsm RCS.
Ok. Lecseréled, legyártod.
Akkor ezek után milyen olyan fejlesztés van, ami, ha sikerült 5-8 év múlva, akkor kukázod az összes korábbi gépet?

Ez az egész faszság semmi másról nem szól, mint a gyártóknak munkát adni, hogy sárkányokat is gyártsanak upgrade helyett.
De az egész ötlet, ahogy mondtam a hajtómű miatt hülyeség, mert azok határolják be a gépek méretét. Egy hajtóművel egy F-16 és F-35 közötti gépet kapsz, kettővel meg F-15,F-35 és 20 tonnáig kb.

Már önmagában az, hogy akkor stealth / nem stealth konfigban használsz egy gépet olyan, mintha eltérő sárkánya lenne, mert stealth ugrik, de cserébe kapsz vagy több fegyverzetet, vagy pótost. És ehhez nem kell új sárkányt gyártani. A jenki a CFT-vel lényegében az F-15C gépből csinált egy Szu-27-es, mert a belsó kerója annyi úgy, hogy mégsem +3 tonna a gép és a plusz légellenállás az 2xAIM-9-nyi. Csak cserébe a pótosok alkalmazása is megmarad, ha van rá igény.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Látom most sem érted...

Az F-15E pontosan annak a példája, hogy ha leszeded róla a CFT-t és nem raksz rá semmi csapásmérő fegyvót, akkor a -229 hajtóművel egy kétszemélyes F-15C gépet kapsz sőt, az AN/APG-70 radarral többet is tudott a C gépek többségénél, mert azt egy kevés kapta meg. Ha meg csapásmérőként akarod, akkor CFT és minden többi fel. Egy dedikáltan csapásmérő sárkány alig tudna többet.

Na és akkor te erre 5 évenként terveznél egy vadiúj sárkányt és akkor a crew meg szolgáljon ki 6 féle típust? Mi ez a faszság?

Van ma, egy F-35A sárkányod. Tegyük fel, hogy akkor lesz egy olyan gyémántforma, ami csak M1.3-at tudna, de minden irányban min. -20 dBsm RCS.
Ok. Lecseréled, legyártod.
Akkor ezek után milyen olyan fejlesztés van, ami, ha sikerült 5-8 év múlva, akkor kukázod az összes korábbi gépet?

Ez az egész faszság semmi másról nem szól, mint a gyártóknak munkát adni, hogy sárkányokat is gyártsanak upgrade helyett.
De az egész ötlet, ahogy mondtam a hajtómű miatt hülyeség, mert azok határolják be a gépek méretét. Egy hajtóművel egy F-16 és F-35 közötti gépet kapsz, kettővel meg F-15,F-35 és 20 tonnáig kb.

Már önmagában az, hogy akkor stealth / nem stealth konfigban használsz egy gépet olyan, mintha eltérő sárkánya lenne, mert stealth ugrik, de cserébe kapsz vagy több fegyverzetet, vagy pótost. És ehhez nem kell új sárkányt gyártani. A jenki a CFT-vel lényegében az F-15C gépből csinált egy Szu-27-es, mert a belsó kerója annyi úgy, hogy mégsem +3 tonna a gép és a plusz légellenállás az 2xAIM-9-nyi. Csak cserébe a pótosok alkalmazása is megmarad, ha van rá igény.
A multirole mindig kompromisszum és ma már ott tartunk, hogy nem az elektronikában kell kompromisszumot kötni az lehet azonos. Ezt oldaná fel ez a sárkányos dolog.