Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 618
6 112
113
Azért a 29-es koránt sem egy közel F-15-ös méretű gép.
.
.
A MiG-29 vesztét az okozta, hogy egy 4. gen gépbe belepakoltak egy 3. generációs, az amerikai ellenfelektől évtizedes lemaradásban lévő elektronikát, és egy olyan csapnivaló légiharcrakétát, mint az R-27, ami csak nehezék volt a gépek alatt. Még az etióp-eritreai "hazai meccseken" is teljesen eredménytelen volt, a konkurrens AMRAAM-hoz képest pedig ott is 10-20 év lemaradás.
Ugyanilyen okokból a Szu-27 is ugyanigy járt volna F-16, F-15 ellen, csak ugye azt a gépet sehová nem exportálták kezdetben, igy harcba se kellett mennie.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
f75b20311fb2.jpg
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 226
6 148
113
.
.
A MiG-29 vesztét az okozta, hogy egy 4. gen gépbe belepakoltak egy 3. generációs, az amerikai ellenfelektől évtizedes lemaradásban lévő elektronikát, és egy olyan csapnivaló légiharcrakétát, mint az R-27, ami csak nehezék volt a gépek alatt. Még az etióp-eritreai "hazai meccseken" is teljesen eredménytelen volt, a konkurrens AMRAAM-hoz képest pedig ott is 10-20 év lemaradás.
Ugyanilyen okokból a Szu-27 is ugyanigy járt volna F-16, F-15 ellen, csak ugye azt a gépet sehová nem exportálták kezdetben, igy harcba se kellett mennie.
Eredetileg az F16A vadászként még bvr képességgel se rendelkezett!Viszont kiváló "platform"volt a továbfejlesztésre ami meg is történt a 80-as évek végén 90-es évek elején!Nem véletlen hogy az oroszok inkább a Su 27 vonalat vitték tovább és fejlesztették!Igaz hogy drágább volt mint a 29-es de közel se annyival amivel többet tud!Nagy hatótávval rendelkezik,nagy a teherbírása "kiváló"alap volt vadászbombázó ként is!Nem véletlen ért el nagyobb exportsikert is a Su 27-30-35 vonal mint a mig 29-35 hiába drágább némileg!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
2 226
6 148
113
Eredetileg az F16A vadászként még bvr képességgel se rendelkezett!Viszont kiváló "platform"volt a továbfejlesztésre ami meg is történt a 80-as évek végén 90-es évek elején!Nem véletlen hogy az oroszok inkább a Su 27 vonalat vitték tovább és fejlesztették!Igaz hogy drágább volt mint a 29-es de közel se annyival amivel többet tud!Nagy hatótávval rendelkezik,nagy a teherbírása "kiváló"alap volt vadászbombázó ként is!Nem véletlen ért el nagyobb exportsikert is a Su 27-30-35 vonal mint a mig 29-35 hiába drágább némileg!
Pontosabban a 90-es évektől mert addig csak a 29-es ment "exportra"!Etióp-Etriai háborúban meg kijöttek a "korlátai"a típusnak!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Mindezt persze nyugodtan zárójelbe is tehetnénk, ha MiG-29-es alatt ma mindenki a 9.15-ös MiG-29M-et értené és nem a 9.12-est és 9.13-ast, melyek végül kényszerből elterjedtek.
A 9.15-ös a kerozin mennyiségével, a fegyverzete minőségével és mennyiségével, a levegőben utántölthetőségével, a Zsuk radarjával, a Fly by Wire kormányvezérlésével, a javított aerodinamikájával (és nem utolsó sorban az esztétikumával - de ez csak szubjektív teszem hozzá), 1985-ben egy teljesen vállalható fejlesztési irány volt. 1990-re már készen állt a sorozatgyártásra a gép, csak az ipar alól fogyott ki a pénz, köszönhetően Afganisztánnak, Csernobilnak és a Buran-Enyergija programnak.
1992 nyarán mutatják be Farnboroughban és a Mosaeroshow-n Zsukovszkijban. 1993 nyarán Le Bourge-ban. 1993 decemberében kukázzák az egészet a többi MiG-programnal (MiG-29K, MiG-31M, Buran űrrepülőgép) együtt.
Pedig ahogy a MiG-29K jobb lett volna, mint a Szu-27K (Szu-33), csak a leszállósebességébe tudtak egyedül belekötni, ugyanúgy a MiG-31M volt az, ami igazán jó lett volna a PVO-nak.
Ez utóbbi is gyártásra kész volt a nagyobb Zaszlon-M radarjával, a 4x R-77 plusz 6x R-37 aktív önrávezetőfejes rakétájával, FbW kormányvezérlő renszerével, javított aerodinamikával, ergonómikusabb kabintetővel, műszerfalakkal, nagy teljesítményű ki-behúzható elektrooptikai felderítő renszerével, nagyobb teljesítményű hajtóművével.

Ami összképet mi a 70-es, 80-as évek MiG vadászgépeiről ma ismerünk, azt ezek a modellek teljesen átírták, kijavították. Sorozatgyártásra kész rendszerekként kaszálták el őket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Sajnos, az ötödik generációs gépek rövid “verébcsőr” orra, illetve az egészen robosztusra, kövér madárra hajazó formavilága nagyon nem elegáns és esztétikus.
Mondanám, hogy mert csökkent a végsebesség és az alaktényező már kevésbé számít, de még a hasonlóan lassú Hornet is egy elég karcsú gép volt.
Most viszont sorra jönnek ezek az ordenáré dizájnok.
Mikor a Pentagon meglátta anno az X-32-est, gondolom, hogy hanyattestek.
Alíg várták, hogy a csak egy fokkal szebb X-35-ösről derüljön ki, hogy életképesebb… :)