Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
321
869
93
A katonai repülés tele van ilyen szerepzavaros történetekkel. Ha megvan a pénz és a szándék (arra is, hogy doktrínát változtassanak), meglepően működőképes "nemváltoztató műtétek" tudnak létrejönni. F-15E, F-16I, EA-18G, stb.

És a témához: arról van infó, hogy mikor tervezik az első reptetését a gépnek? Illetve az először kiszivárgott képek valóban egy protóról készültek, vagy az is a sajtónak mutatott mockup volt, csak letakarva?
A Dubai kiállitáson elismerték hogy ez csak egy makett,protipus készülget,a 2027-re tervezett sorozatgyártásnak nulla realitása van.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and cirqle

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 627
59 358
113
A tipikus svájci bicska szindróma ! Mindenre is jó de igazából semmire se túl jó !
Ettől a dumától megyek a falnak.
A jelenleg összes hadrendben levő gép multirole gép, mint az F-16 mindig is volt, csak különböző szinten.
A Block 40/42 óta egy F-16C-n lehet HTS pod, AGM-88 és LGB is.

A mai gépek is lehetnek ennyire vegyesfelvágottak.
Tehát most tetszett leszarozni az EF TR3A/B-t, a Rafale-okat, a Szu-30/35 családot, az F-15E családot, az összes Gripent és F-16-ost.
Igazából mindent.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
5 731
15 200
113
Ettől a dumától megyek a falnak.
A jelenleg összes hadrendben levő gép multirole gép, mint az F-16 mindig is volt, csak különböző szinten.
A Block 40/42 óta egy F-16C-n lehet HTS pod, AGM-88 és LGB is.

A mai gépek is lehetnek ennyire vegyesfelvágottak.
Tehát most tetszett leszarozni az EF TR3A/B-t, a Rafale-okat, a Szu-30/35 családot, az F-15E családot, az összes Gripent és F-16-ost.
Igazából mindent.
Amit felsoroltál az már csak a modern kor spórolása ! Civil példa forma1-es autó vs tereprallye versenyautó tűz és víz . Ami mindenre jó azt nem tudod úgy megtervezni / megépíteni , hogy a részfeladatokban is a legjobb legyen ! A felsoroltakra ellenvéleményként mondjuk az F22?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 627
59 358
113
Amit felsoroltál az már csak a modern kor spórolása ! Civil példa forma1-es autó vs tereprallye versenyautó tűz és víz . Ami mindenre jó azt nem tudod úgy megtervezni / megépíteni , hogy a részfeladatokban is a legjobb legyen ! A felsoroltakra ellenvéleményként mondjuk az F22?
A "nem a legjobb" és a "semmire sem jó" közé egyenlőség jelet tenni megbocsáss, de marhaság.
Ezen felül a repcsiknél nincs akkora difi, mint a példádban, mert hála istennek a légkör egyenszilárd, a talaj meg nem.

Az F-22-őt anno egyfeladatos vadásznak tervezték meg, viszont a SDB-ket tud olyat, amit semmi más sem. Elképesztő távolságra tud loftolni bombát.
Ebben tehát több, MINDENNÉL. Csak éppen AGM-88 nincs, LGB nincs, HOBS nincs (pénzügyi okok miatt).

NAFy2fP.png




Az F-15E is lehet, hogy vadászgépből van átmókolva, de a tech. fejlődés arra a szintre jutott, hogy egyszerűen minden fontos és kihasználható téren meghaladta az F-111F-et is. Mindenhol olvastam azt, hogy fú a hatótávolsága de hiányzik az USAF-nak. Aztán kinyitottam az FM-eket - 15-20 éve ezt nem tudtam megtenni - és azt látom, hogy a fajlagos fogyasztásuk azonos fegyverzettek kvázi azonos.

Persze lehetne azt mondani, hogy ha ma gyártanának egy F-111-et F110GE129-cel és minden mással mennyivel messzebbre repülne és a belső terében elférne 8 db SDB, csak nem erre van igény. Hanem F-35-re. Mert a túlélőképességhez az a koncepció, amit platformszinten felvázoltak nem elég már.

Meg amikor 2000 pilóta hiányzik a kisebb USAF-ból, a hh-hoz képets, akkor hova akarna bárki azt, hogy 1 db 1 fős személyzetű gép helyett akkor legyen 2 db 2-3 fővel...?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 627
59 358
113
De amúgy a videó sorozgatom ezt is elmagyarázza és a repteljesítmény bemutatásánál mellé teszem majd az igazoló görbéket is.
Csak nem egyetlen videóban...
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
5 731
15 200
113
A "nem a legjobb" és a "semmire sem jó" közé egyenlőség jelet tenni megbocsáss, de marhaság.
Ezen felül a repcsiknél nincs akkora difi, mint a példádban, mert hála istennek a légkör egyenszilárd, a talaj meg nem.

Az F-22-őt anno egyfeladatos vadásznak tervezték meg, viszont a SDB-ket tud olyat, amit semmi más sem. Elképesztő távolságra tud loftolni bombát.
Ebben tehát több, MINDENNÉL. Csak éppen AGM-88 nincs, LGB nincs, HOBS nincs (pénzügyi okok miatt).

NAFy2fP.png




Az F-15E is lehet, hogy vadászgépből van átmókolva, de a tech. fejlődés arra a szintre jutott, hogy egyszerűen minden fontos és kihasználható téren meghaladta az F-111F-et is. Mindenhol olvastam azt, hogy fú a hatótávolsága de hiányzik az USAF-nak. Aztán kinyitottam az FM-eket - 15-20 éve ezt nem tudtam megtenni - és azt látom, hogy a fajlagos fogyasztásuk azonos fegyverzettek kvázi azonos.

Persze lehetne azt mondani, hogy ha ma gyártanának egy F-111-et F110GE129-cel és minden mással mennyivel messzebbre repülne és a belső terében elférne 8 db SDB, csak nem erre van igény. Hanem F-35-re. Mert a túlélőképességhez az a koncepció, amit platformszinten felvázoltak nem elég már.

Meg amikor 2000 pilóta hiányzik a kisebb USAF-ból, a hh-hoz képets, akkor hova akarna bárki azt, hogy 1 db 1 fős személyzetű gép helyett akkor legyen 2 db 2-3 fővel...?
Na látod ez egy normális hozzászólás , normális stílusban ! Én meg meghajlok az érveid a kor igényei előtt !

De tuti nem törték fel a fiókodat ? Mert akkor visszavonom ! LOL
 
  • Vicces
Reactions: waterloo and Catles

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
14 867
18 103
113
Ettől a dumától megyek a falnak.
A jelenleg összes hadrendben levő gép multirole gép, mint az F-16 mindig is volt, csak különböző szinten.
A Block 40/42 óta egy F-16C-n lehet HTS pod, AGM-88 és LGB is.

A mai gépek is lehetnek ennyire vegyesfelvágottak.
Tehát most tetszett leszarozni az EF TR3A/B-t, a Rafale-okat, a Szu-30/35 családot, az F-15E családot, az összes Gripent és F-16-ost.
Igazából mindent.
Az Ef flotta jó része erős túlzással nevezhető multirolenak. Nem kívánnok belefolyni csak megjegyzem
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
14 431
9 940
113
Amit felsoroltál az már csak a modern kor spórolása ! Civil példa forma1-es autó vs tereprallye versenyautó tűz és víz . Ami mindenre jó azt nem tudod úgy megtervezni / megépíteni , hogy a részfeladatokban is a legjobb legyen ! A felsoroltakra ellenvéleményként mondjuk az F22?
Elég, ha a minden részfeladatban a legjobb a világon. F-35
 
  • Vicces
Reactions: jani22

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
14 431
9 940
113
A Rostec vezetője szerint a Szu-75 Checkmate sorozatgyártása 2027-től kezdődik

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
14 431
9 940
113
A hírek szerint eddig egyetlen prototípus készült el, és további kettő van folyamatban. A repülőgép jövőre hajtja végre első repülését.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 082
4 756
113
Ha a megrendelő úgy kívánja, és persze fizeti, akkor 3D tolóerő vektorálós hajtóművel is felszerelik neki a Szu-75-öst. A minden irányban kitérő GSF-hez elővették a Szaljut iroda által a Klimovval közösen, az ő Klivt rendszerűk alapján fejlesztett AL-31 változatról készült felvételeket, amik a mai napig érdekesek. Egyébként szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban. Szerintem valamiért nem éri meg a teljesen 3D vektorálás, mert senki nem használja. Valószínűleg jóval nagyobb lehet a javítási igénye, mint a jelenleg használt rendszereké.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 870
40 548
113
Ha a megrendelő úgy kívánja, és persze fizeti, akkor 3D tolóerő vektorálós hajtóművel is felszerelik neki a Szu-75-öst. A minden irányban kitérő GSF-hez elővették a Szaljut iroda által a Klimovval közösen, az ő Klivt rendszerűk alapján fejlesztett AL-31 változatról készült felvételeket, amik a mai napig érdekesek. Egyébként szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban. Szerintem valamiért nem éri meg a teljesen 3D vektorálás, mert senki nem használja. Valószínűleg jóval nagyobb lehet a javítási igénye, mint a jelenleg használt rendszereké.
Az oroszoknál ez a tolóerő vektorálás egy utolsó aduász, amivel a marketingben ki lehet valamelyest váltani az EW rendszerek hiányosságait.
De csak a marketingben.
Sajnos a katonai repülésből az igazi repülés már kihalt, de ezen felesleges keseregni, egyszerűen el kell ismerni, hogy a harcot a "láthatatlan erők", tehát az avionika, a szenzor és hálózat alapú informatika és a fegyverzet valós képességei döntik el.
Hogy egy ilyen-olyan hasonlattal éljek, a MiG-15-ös ellen az amúgy mesés 36 hengeres Lycoming csillagmotor a maga 5500 lóerejével is kevés volt, de legalább nagy, nehéz és ormótlan megoldás.

A TVC egy olyan kor gyermeke volt, amikor ezzel még el lehetett adni modern technikát. Ne feledjük, a 90-es évek végén, amikor az F-22 Raptro 4001 prototíousa debütált és egy évvel korábban mutatkozott be a Szu-37-es, ami alapján 1999-ben felszállt a Szu-30MKI, a TVC még "kortárs" modern és progresszív technológiának számított. Ezekben az években még javában folyt a Dryden kísérleti központ kezelásáben a NASA TVC programsorozata, úgy, mint az X-31, F-18 HARV, F-16MATV, F-15ACTIVE és olyan továbbgondolt kormányvezérlési projektek, mint az F-16VISTA.
Ezekhez képest akkoriban a Nothrop YF-23-asának TVC-mentes dizájnja volt inkább a meglepő, ahogy az is, hogy ezt a JSF-en induló Lockheed a maga X-35-öséről már eleve le is hagyta. Pont a Lockheed, aki nem sokkal korábban még ezt exponálta ki az YF-22-esnél.
Csakhogy már ők is látták, hogy a JSF programhoz ez már nem fog kelleni.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
40 627
59 358
113
Az oroszoknál ez a tolóerő vektorálás egy utolsó aduász, amivel a marketingben ki lehet valamelyest váltani az EW rendszerek hiányosságait.
De csak a marketingben.
Sajnos a katonai repülésből az igazi repülés már kihalt, de ezen felesleges keseregni, egyszerűen el kell ismerni, hogy a harcot a "láthatatlan erők", tehát az avionika, a szenzor és hálózat alapú informatika és a fegyverzet valós képességei döntik el.
Hogy egy ilyen-olyan hasonlattal éljek, a MiG-15-ös ellen az amúgy mesés 36 hengeres Lycoming csillagmotor a maga 5500 lóerejével is kevés volt, de legalább nagy, nehéz és ormótlan megoldás.

A TVC egy olyan kor gyermeke volt, amikor ezzel még el lehetett adni modern technikát. Ne feledjük, a 90-es évek végén, amikor az F-22 Raptro 4001 prototíousa debütált és egy évvel korábban mutatkozott be a Szu-37-es, ami alapján 1999-ben felszállt a Szu-30MKI, a TVC még "kortárs" modern és progresszív technológiának számított. Ezekben az években még javában folyt a Dryden kísérleti központ kezelásáben a NASA TVC programsorozata, úgy, mint az X-31, F-18 HARV, F-16MATV, F-15ACTIVE és olyan továbbgondolt kormányvezérlési projektek, mint az F-16VISTA.
Ezekhez képest akkoriban a Nothrop YF-23-asának TVC-mentes dizájnja volt inkább a meglepő, ahogy az is, hogy ezt a JSF-en induló Lockheed a maga X-35-öséről már eleve le is hagyta. Pont a Lockheed, aki nem sokkal korábban még ezt exponálta ki az YF-22-esnél.
Csakhogy már ők is látták, hogy a JSF programhoz ez már nem fog kelleni.
Ehhez képest még mindig hasítanak az olyan kérdések, hogy mire jó az ultra/szupermanőverezhetőség...
Fel kell világosítani egy rakás ember (és magyarázva sem érti), hogy a TVC kb. csak repülésbiztonsági eszköz. Harcászatilag hatása kb. kimutathatatlan.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 875
3 434
113