Amikor a PAKFA program elindult az bizony nem létezett.
Az eredeti , nagyobb méretű AL41 meg nem volt gyártásban....
Soha nem volt AL-31 PAK-FA-ban.
Akkor a te szaviddal élve, történelmi tény.
1. Az R-73 és a sisakcélzó már önmagában jobbá teszi a MIG-29-et.
Nem. Mert pl. semmit nem ér a TVC rakéta, ha mondjuk pocsék a zavarvédelme.
2. Az R-27 vs. semmi miatt komoly előnye van a MIG-29-nek.
Nem sikerült megérteni mit írtam.
Ha elfogadjuk, hogy mehetett volna technikailag AIM-7 az F-16-ra, akkor az R-27-es rész nem igaz.
3. Erős EW környezetben az F-16-os 0 helyzettudatossággal bírt, a MIG-29 van IR szenszor+ lézertávmérő. A semminél meg az is több.
Ez a rész, ahol tényleg elfogott a röhögés.
A KOLSZ egy célra tud tiszta időben 4-6 km távolságig céltávot mérni. Mármint ideális esetben.
A többnél meg, ha észleli őket semmiféle távolság adat nincs. A névleges érzékelés itávolság szemből 10 km, ha volt egy max MIL-lel repülő szubszonikus cél ellen 15 km talán félig oldalról, égháttérben, tiszta időben.
A KOLSZ IRST semmiféle helyzettudatosságot nem ad.
Még egyetlen cél épkézláb track képzésre is kétpelen WVR határán sem.
Ezt mítoszt el kéne felejteni. A KOLSZ semmi másnak nem volt az eszköze, mintha a célra rávezeztés után annak leküzdése lehessen passzív.
Ha az időjárás engedi. Ennyit tudott.
MIG-29 sok szempontból sokkal jobb gép volt, mint az F-16A. Ez szerintem tény.
Mik azok?
Mert a szempontoknak súlya is van, nem darabra mérik.
Mert a probléma az, hogy lehet rajta sisakcélzó és R-73, ha üzemanyaghiány miatt mindig hamarabb megy haza és akkor meg jól seggbelövik.
Tehát én megtervezem papíron azt a szuperszonikus sprotrepülőt, amiből jobban kilátni, 20%-al jönn a Ps-e, van rajta IRST, de ha modjuk 100 km a hatósugara, akkor verheted arra, hogy listán több a pipa. Az egyik kritikus elem pocsék értéke hazavágja az egészet.
A 9.12 MiG-21BiSz-szel kvázi azonos hatósugara elég durva hátrány.
Ahogyan az SZU szétesése miatt nem került fel az R-77-es a MIG-29-re és a Szu-27-re.
A Szu összeomlása előtt nem készült el.
Az F-16-ra mehetett volna a megfelelő rendszer, csak nem fizették ki a jelek szerint.
Nem poénból indítgattak róla AIM-7-et és tettek fel még plusz függesztőt is.
Orbitális difi ez.
Miközben az AIM-120 fölkerült az F-15/16/18 gépekre.
A nagy difi pont e miatt állt elő a 90's években.
Ez már egy másik periódus.