Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Az avionika picit többet jelent, mit kijelző.
Hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre. Igen a gép megalkotásánál a Szu-35Sz avionikáját építették bele a prototípusokba, amely rendszereket folyamatosan javították, fejlesztették és tesztelték a gépeken. De teljesen új avionikát, hajtómüvet(30-as gyártmány) és együléses kabint a gép 2025-ben kap. (OKR "Megapolis")
Ezért is csak két századnyi gép lesz legyártva az első szakasz során 2024 végéig.
 
M

molnibalage

Guest
Ezért is csak két századnyi gép lesz legyártva az első szakasz során 2024 végéig.
És ezekre igaz az, amit mondtam.
Egy Szu-57 sárkány, de minden "prevgen".

Apró hiba, hogy 2010 táján 2016-os teljes műszaki tartalmú gépről volt szó.
Ettől olyan messze vagyunk, mint ide a legközelebbi csillag.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Ha az anyagi forrásokat effektív módon folyósítják és osztják szét és nem dobnak ki 600 milliárd(!) Rubelt, ami 8,5 milliárd USD a közös orosz-kínai szélestörzsü utasszállító fejlesztésére(CR929), jutott volna mindegyik orosz repülőgép projektre.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 588
18 578
113
Hogy konkrétan is válaszoljak a kérdésedre. Igen a gép megalkotásánál a Szu-35Sz avionikáját építették bele a prototípusokba, amely rendszereket folyamatosan javították, fejlesztették és tesztelték a gépeken. De teljesen új avionikát, hajtómüvet(30-as gyártmány) és együléses kabint a gép 2025-ben kap. (OKR "Megapolis")
Ezért is csak két századnyi gép lesz legyártva az első szakasz során 2024 végéig.
Tehát a radarok sem újak még? Vagy a jelenlegi széria meg sem kapja mindegyiket?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Tehát a radarok sem újak még? Vagy a jelenlegi széria meg sem kapja mindegyiket?
AESA radarokat kapnak a gépek, amelyeket sorozatban gyártanak Rjazanyban . Természetesen a radarokat folyamatosan javítja, újítja a Tyihomirov intézet.

6 milliárd Rubelt kapott a Rjazanyi gyár a gyártási technológia modernizálására, hogy sorozatban tudják gyártani a Bjelkát.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ööö, tudtommal fognak.
A mostani Szu-57-esek kb. a Szu-35 avionikai csomagját és hajtóművét kapja meg.
11 évvel az első felszállása után.

Kb. mintha az F-35A csak az F-16 Block 60 cuccait kapta volna meg és F135-öt sem.


2014-ből

Lassan összeállnak a PAK-FA fedélzeti rendszerei​



A PAK-FA program sok-sok alvállalkozója közül az egyik legjelentősebb a KRET konszern, mely rádióelektronikai fejlesztésekkel foglalkozik.
A cégcsoport a T-50-es számára számos fedélzeti rendszer elkészítésén dolgozik, amelyek közül nemrég a géphez szánt, a rádióelektronikai hadviselésre (EW) szolgáló Himalaya rendszer első példányainak az elkészültéről adtak hírt. Az EW rendszert, mely kulcsfontosságú lesz a PAK-FA számára, új technológiák felhasználásával a KRET-nek sokkal kisebb méretben sikerült elkészíteni, mint az előző generációs hasonló célú eszközöket.
Ugyanez a cég készíti a PAK-FA számára azt a SIGINT (Signals Intelligence) rendszert, mely az F-22-es AN/ALR-94-es berendezéséhez hasonlóan kisugárzás nélkül képes lesz a gép több száz kilométeres környezetét felderíteni, úgy hogy a gépet érő rádió és radarhullámokat analizálja, kisugárzási helyüket és a kisugárzó platform típusát meghatározza.
Ezen rendszer fejlesztésének állásáról egyenlőre azonban nem került nyilvánosságra információ.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
2014-ből

Lassan összeállnak a PAK-FA fedélzeti rendszerei​



A PAK-FA program sok-sok alvállalkozója közül az egyik legjelentősebb a KRET konszern, mely rádióelektronikai fejlesztésekkel foglalkozik.
A cégcsoport a T-50-es számára számos fedélzeti rendszer elkészítésén dolgozik, amelyek közül nemrég a géphez szánt, a rádióelektronikai hadviselésre (EW) szolgáló Himalaya rendszer első példányainak az elkészültéről adtak hírt. Az EW rendszert, mely kulcsfontosságú lesz a PAK-FA számára, új technológiák felhasználásával a KRET-nek sokkal kisebb méretben sikerült elkészíteni, mint az előző generációs hasonló célú eszközöket.
Ugyanez a cég készíti a PAK-FA számára azt a SIGINT (Signals Intelligence) rendszert, mely az F-22-es AN/ALR-94-es berendezéséhez hasonlóan kisugárzás nélkül képes lesz a gép több száz kilométeres környezetét felderíteni, úgy hogy a gépet érő rádió és radarhullámokat analizálja, kisugárzási helyüket és a kisugárzó platform típusát meghatározza.
Ezen rendszer fejlesztésének állásáról egyenlőre azonban nem került nyilvánosságra információ.
De nem csak ez az egy cikk volt . Hanem "üvegszálas optikai kábeleket "először vezettek be orosz gépen. Vagy sidewinder írása ahogy a gépet 6 kamera veszi körbe és az infrormáció az" elektronikus agyba" fut .
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
"üvegszálas optikai kábeleket "először vezettek be orosz gépen.
Az ötödik generációs Szuhoj fedélzeti rendszereinek működését egy új fejlesztésű fedélzeti számítógép hangolja össze, mely a régi orosz Baguette mikroprocesszorok helyett már a jóval izmosabb, szintén orosz gyártású Elbrus-4C chipekkel szereltek fel. Ez a központi egység működteti a Szu-57-esbe beépített IMA BK (Integrated Modular Avionics of Combat Systems) integrált repüléselektronikai rendszert.

Az IMA BK gyakorlatilag a vadászbombázó összes elektronikus blokkját egy rendszerbe fogja, ellátja azok vezérlését, irányítja a köztük folyó kommunikációt. Az önvédelmi rendszerek, a navigációs- és a fegyverrendszerek (hogy csak néhány példát említsünk) között pedig nagysebességű adatátvitelt lehetővé tevő optikai kábelekkel biztosítja a kapcsolatot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 060
14 102
113
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az ötödik generációs Szuhoj fedélzeti rendszereinek működését egy új fejlesztésű fedélzeti számítógép hangolja össze, mely a régi orosz Baguette mikroprocesszorok helyett már a jóval izmosabb, szintén orosz gyártású Elbrus-4C chipekkel szereltek fel. Ez a központi egység működteti a Szu-57-esbe beépített IMA BK (Integrated Modular Avionics of Combat Systems) integrált repüléselektronikai rendszert.

Az IMA BK gyakorlatilag a vadászbombázó összes elektronikus blokkját egy rendszerbe fogja, ellátja azok vezérlését, irányítja a köztük folyó kommunikációt. Az önvédelmi rendszerek, a navigációs- és a fegyverrendszerek (hogy csak néhány példát említsünk) között pedig nagysebességű adatátvitelt lehetővé tevő optikai kábelekkel biztosítja a kapcsolatot.
Utolsó értesülés szerint az Elbrusz még mindig tajvani gyártású. Mondjuk ez nem okozhat gondot, mert az oroszok simán elrakhatnak belőle egy fél vagonnyit.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
1637095410190-png.667999