Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Szerintem meg pont frappansan ironikus es cukkolja a masik oldalt. :cool:
Hát, tekintve, hogy a PAK-FA első felszállás után 11 évvel mutatják meg, akkor ez is majd 10 év után sehol nem lesz?
Tényleg. Önironikus, hogy az oroszok maguknak adnak ezzel mattot... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
dedR7k2LRt8.jpg

eOOKdvYk9j0.jpg

MSI9Yheb9v4.jpg

6xJNS9jQchM.jpg

nQvjE-cV4M0.jpg

pOeM_Y7ZA2E.jpg
 
Várjuk ki a végét. De mint gyakorló HTKA főokosok, mi tudjuk a legjobban, hogy annyi nagy bejelentés volt már a haditechnika terén, ami utána mégse úgy alakult, ahogy a kezdeteknél beharangozták.

Én annyit látok, hogy ez az új gép egy villantás, de egyúttal egy biztonsági játék. Egy sok-sok éve küszködő főprojekt farvizén feldobott ötletparádé, amiben nagy kockázat nincs.
Eleve hazai igény nélkül kívánják piacra dobi, hogy az így bejövő pénzből valahogy megnyomják a fontosabbnak ítélt szekereket is.

Azonban azt látni kell, hogy magának az orosz légierőnek (amelyik vagy jól vagy rosszul sáfárkodi a koncepcióival) a prioritás a Szu-35Sz és a Szu-34-es, illetve ez utóbbi küszöbön álló modernizációja.
Harcászati gépek terén ezek jelentik a prioritást.
A Szu-30SzM egy másik igásló, de ott is az évek óta ígérgetett modernizáció erősen függ a nagy számú export variáns alapján elvárható külföldi igényektől.
 
15 évalatt 300 darab Szuhoj Checkmate gépet akar legyártani az UAC ez is elhangzott.
 
Várjuk ki a végét. De mint gyakorló HTKA főokosok, mi tudjuk a legjobban, hogy annyi nagy bejelentés volt már a haditechnika terén, ami utána mégse úgy alakult, ahogy a kezdeteknél beharangozták.

Én annyit látok, hogy ez az új gép egy villantás, de egyúttal egy biztonsági játék. Egy sok-sok éve küszködő főprojekt farvizén feldobott ötletparádé, amiben nagy kockázat nincs.
Eleve hazai igény nélkül kívánják piacra dobi, hogy az így bejövő pénzből valahogy megnyomják a fontosabbnak ítélt szekereket is.

Azonban azt látni kell, hogy magának az orosz légierőnek (amelyik vagy jól vagy rosszul sáfárkodi a koncepcióival) a prioritás a Szu-35Sz és a Szu-34-es, illetve ez utóbbi küszöbön álló modernizációja.
Harcászati gépek terén ezek jelentik a prioritást.
A Szu-30SzM egy másik igásló, de ott is az évek óta ígérgetett modernizáció erősen függ a nagy számú export variáns alapján elvárható külföldi igényektől.

Miert ne lehetne ez nekik prioritas, plane ha tenyleg olcson jon? A nyugati es a keleti hataron is elkelne egy furge, low-observ single-engine vadasz, nem? Sot, eszakon a Gripen E ellen meg plane...
 
Várjuk ki a végét. De mint gyakorló HTKA főokosok, mi tudjuk a legjobban, hogy annyi nagy bejelentés volt már a haditechnika terén, ami utána mégse úgy alakult, ahogy a kezdeteknél beharangozták.

Én annyit látok, hogy ez az új gép egy villantás, de egyúttal egy biztonsági játék. Egy sok-sok éve küszködő főprojekt farvizén feldobott ötletparádé, amiben nagy kockázat nincs.
Eleve hazai igény nélkül kívánják piacra dobi, hogy az így bejövő pénzből valahogy megnyomják a fontosabbnak ítélt szekereket is.

Azonban azt látni kell, hogy magának az orosz légierőnek (amelyik vagy jól vagy rosszul sáfárkodi a koncepcióival) a prioritás a Szu-35Sz és a Szu-34-es, illetve ez utóbbi küszöbön álló modernizációja.
Harcászati gépek terén ezek jelentik a prioritást.
A Szu-30SzM egy másik igásló, de ott is az évek óta ígérgetett modernizáció erősen függ a nagy számú export variáns alapján elvárható külföldi igényektől.
Ez igaz, de mint már láthattuk a Azu-35Sz-ek mellet már ott alakul az 5-gen gyártósor, ahol jelenleg még a Felonokat építik. Okos döntésnek tűnik, hogy már másra is készülnek, mint a 27-es ivadékok tunigolása. Biztosan kell még jó pár év, míg ezek a gépek is sorozatgyártásba kerülnek, de szerintem még te is a Kossuthba jártál, mikor az első képek megjelentek a JSF-ről a Top Gun-ba. Én még emlékszem, mikor az osztálytársaimmal együtt nézegettük a képeket.
Amúgy meg a Szu-30SzM-is csak egy elsőre export verzióból lett hazai piacra adoptálva, ha jól tudom. Szóval lehet még a Sakkmatt is orosz lajstromban.
 
A Lockheed meg eredetileg 700 darab F-22-est. Annak idején ez is elhangzott.
Aztán nem jött össze.
De nem azért, mert a jenki nem tudott.
Nem akart.
Orbitális difi.

Az amerikai védelmi széfra egyre nagyobb ökörségének vegytiszta jele, hogy az F-22 további gyártása kaszát kapott, de akkora fostaliga szar programok, mint a Zumwalt, a két fregatt, a lézeres fejlesztésekbe meg aztán öntötték a pénz...
 
Oldalra kellett volna tenni, mint a többi csökkentett észlelhetőségű gépnél, legalább a szemetes harmadik világbeli repterekről üzemeltetést is valamelyest biztonságosabbá tenné.
Szerintem változni fog. Én a mostani akciót egy nagyon jól koreografált piackutatásnak tippelem, ami alapján gyorsan tudják majd a nagy (arab) megrendelők igényeire szabni a végleges, ettől kismértékben eltérő változatot!

Hasonló fejlődési folyamatot várok, mint a J-10 kínai gép esetében:

02-584x297.jpg
07-584x410.jpg


x5f218caa59516046715204.jpg.pagespeed.ic.fL13hPy58K.webp



Ebből a fázisból indulva ennyi változást bőven tippelek!
 
  • Tetszik
Reactions: Leonidas
De nem azért, mert a jenki nem tudott.
Nem akart.
Orbitális difi.

Az amerikai védelmi széfra egyre nagyobb ökörségének vegytiszta jele, hogy az F-22 további gyártása kaszát kapott, de akkora fostaliga szar programok, mint a Zumwalt, a két fregatt, a lézeres fejlesztésekbe meg aztán öntötték a pénz...
Teljesen mas a ket sztori. Eleve a US Army messze a legnagyobb fegyvernem, utana jon a Navy, aztan a USAF lemaradva - akinek mellesleg kevesebb repulogepuk van, mint a Navynek.
 
Az kiderult a videobol, hogy ez is thrust vectoring - van ezeknek valos harcaszati erteke (azaz demo repulesen tul)...? Ha van, miert nem alkalmazzak a Raptoron kivul sehol (sans limited VTOL)...?

A Raptor 20 ezer méteren harcol. Ott már elèg ritka a levegő = a kormányfelületeknek is fogy a beleszólàsa a gèp sorsába. Na ott igazàn jól jön a thrust vectoring. Akàr egy közel lègiharcban, de már BVR-nàl is. Nem mindegy hogy mekkora fórdulósugarad van amikor kifordulsz A-pole-nál, illetve azt mennyi idő alatt tekered le. Ugyanez amikor visszafordulsz az ellen felè. Azèrt 20km magasan könnyen el lehet dobni az energiàt.

Hogy ez nem terjedt el nyugaton..a hajtómű vezèrlès bonyolultsàga, ès feltètelezem a karbantartási igènye jelentősebb. Na meg nem sok gèpnek közege a 20km.
 
A Raptor is csak ugrásból éri el a 20 ezer métert. Impozáns teljesítmény ez, de komoly manővereket ott már nem végez.
Nem is végezhet, pláne nem vektorálással, hiszen a sárkány ha átesik, abból csak merülés lesz, nem manőver. Pláne úgy, hogy a Raptor TVC-je csak egysíkú, így egy aszimmetrikus átesést meg se tud fogni.
Abban van egyedül igazad, hogy Mach 1.8-ig lehet vektorálni vele, ami az orosz típusoknál nem jellemző.
De ez nem azt jelenti, hogy 20 ezer méteren Mach 1.8-al gyártja sorra a post-stall figurákat, magasságvesztés nélkül.
A Raptor arra képes, hogy Mach 1.8-nál, 16000 méteren csinál egy leborítást és 14000 méteren már 180 fokkal az eredeti irányhoz képest halad. Nyilván lesz sebességvesztés a mutatványban, de ez egy hagyományos géppel kb úgy nézne ki, hogy a16 ezerről indított leborítást valahol 8-9000 méteren tudnak megfogni.
 
Én nem értem ezt a beömlőt. Miért nincsen hátranyilazva???

Amúgy akkor még jobban is nézne ki az egész.
Szerintem az alacsony reflexió volt a cél. Ha megnézed pont abban a szögben fut, mint az AESA radar antennája. Ez lett a kitüntetett irány, ha szemből éri radarhullám azt felfelé veri vissza. Nekem is elképesző hosszúnak tűnik ez a beömlő, főleg az oroszoktól még nem láttunk ilyet, mondjuk így garantált a turbina elrejtése.