Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Ezeknek a hajtómű működésében van szerepük, vagy csak az infravörös önirányítású rakéták észlelési zónáját próbálnák vele csökkenteni?
Az ejektor szerepe a hatékonyabb Mach 2 feletti tolóerő előállítása. Ezért ejektoros minden, ami tartósabb Mach 2, vagy afeletti repülésre volt megtervezve.
Pl, SR-71, MiG-25, Concorde, MiG-31, MiG-23, XB-70 Valkyre, Mirage 2000, de még a Viggen is.
Ez utóbbi az igazi kakukktojás, mert a hajtóműve egy utasgépből származott és 1.1 volt a kétáramúsági foka, illetve a szívócsatornája sem volt szabályozható, mégis üzemszerűen el tudta érni a Mach 2.2-t és tartani is tudta volna... ha nem fogyott volna el az a legendásan alúlméretezett kerómennyisége.

A másik érdekes ejektoros fúvócső a Rafale-é, mert az még a Mach 1.8-at is csak küszködve éri el.
 
Tulajdonképpen 1 év alatt összehozta a gépet a Szuhoj.
Hat, ha jol ertem a "csuty bolse goda" kijelentest, akkor 'kicsivel tobb, mint egy ev' volt...

A legújabb orosz könnyű taktikai vadászgép, a Checkmate, 25-30 millió dollárba kerül - mondta Szergej Chemezov, a "Rostec" vezetője.
"Miért tudtuk ilyen gyorsan elkészíteni ezt a repülőgépet? Felhasználtuk a Su-57 fejlesztéseket <...> Ez egyszerre motor és repüléstechnika" - tette hozzá az állami vállalat vezetője.
A Szuhoj könnyű taktikai vadászgépet ma mutatták be Vlagyimir Putyinnak a MAKS-2021 légi bemutatón. Ez Oroszország első ötödik generációs könnyű, többfunkciós vadászgépe egyetlen motorral. Az elnöknek elmondták, hogy a gépet három változatban tervezik gyártani: pilóta nélküli, egyszemélyes és kettős.
A tervek szerint öt és fél év múlva kezdik meg a repülőgép szállítását az ügyfeleknek."
Igen, az logikus, hogy 90% tamaszkodtak a Su-57-re, de ezt en is igy tennem es mindenki, ez az okos dolog.

Erdekes lesz, ha nem lesz mar nagyobb gebasz, akkor erzesem szerint ez lesz az uj orosz slagertermek, meg ha az a $30M valojaban $60M is lesz (hiresen feleannyit idot mennek az orosz hajtomuvek, mint a nyugatiak stb.)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Közben Gyanis Manturov ipar és kereskedelemügyi miniszter már négy éves határidőről beszélt, de ezt finoman szólva optimistának találom. Mondjuk azért azzal megleptek, hogy repképes példányt hoztak ki MAKSz-ra, de még hosszabb fejlesztés áll előtte. Kérdés külföldről ki mennyival fogja majd esetleg megnyomni a projektet
2-3 év első felszállás az NEM repképes példány. Az más, hogy kész modulokból úgy rakták össze, hogy elvileg repképes, nem egy deszka + léc + farostlemez bemutató modell. Van rendes váza, futóműi, műszerezett kabin, hidraulikus rendszerek. Persze pld. A komplett kabint is úgy ollózták be valahonnan, de nem régi, és "be van drótozva" a gépbe is.

Szóval szép, jó, de nem kéne elindítani még rögzített padon sem, nem hogy repülni vele egy kört. :D Tehát ez gyakorlatilag NEM, csak elméletileg repképes sárkány. :)
 
E6n3-Cx-AVUAMHwcm.jpg



Viccesnek érzem a hajtóműnél 2x hosszabb beömlő-csatornát, aminek a súlyát cipelni kell, vesztesége van, kompozitból (szénszálas) kellene gyártani, hogy könnyű legyen, ami "olcsó", stb...

Nekem a "lopakodósított" MiG-21 jut eszembe a szinte egy az egybe hasonló konstrukciós jellegzetessége miatt. Még viccesebb.


Dezinfó/maszkirovka?
Mekkora tömege van egy beömlő csatornának, ami kvázi egy üres cső? Gondolom jóval kisebb, mint egy emelőhajtóműnek...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Kicsit rezeg a léc, de nem olyan rémisztő a beömlő nyílás, mint amitől korábban félt az ember. Viszont asszem eltart egy darabig, mire valóban hadrendbe áll az első példány. Ezek a bemondott dátumok nagyon közelítőnek tűnnek csak.
 
Na mi lesz, akkor temetjük a masinát?

Szerintem jobb lehet ez mint a Szu-57.
Ideje lenne belátniuk ugyanazt, amit az T90 vs Armata vonatkozásban már beláttak.
Honi légvédelemre elég a MiG31 és utódja, az összes többi proxy háborúra meg bőven elég ez a gép meg pár szuhoj bombázó.
Strat támadásra meg ott a Tu160 meg majd az utódja.

Tulképpen ez egy modernizált lopakodó MiG21-es, a Mirage-III szárnyával, és normális hatótávolság igéretével.
(az országok többségének amúgy nincs is szüksége többre)
Az árát meg gondolom hajtómű és AESA lokátor nélkül értik, ha már a művelt nyugaton is ez a divat manapság.
:D
 
Az tuti hogy a 5.gen és a fejlesztés alatt àlló 5+ gen. gépeknél a hajtómű termál management és IR jel csökkentés majdnem akkora hangsúlyt kap mint a radar STEALTH.
Az F35 nél tutira ott van a hajtómű körül egy komplett hidegáram.
4iYA3rk.jpg

main-qimg-9072c454c116ab6ce65c1c848f5d8d59

A készülő Tempestnél még egzotikusabb megoldáson törik a fejüket.
Ott a hőt elektromos energiává akarják alakítani amit eltárolnak és kellő pillanatban visszatáplálják a hajtóműre.
https://newatlas.com/military/rolls-royce-advanced-jet-engine-power-tempest-fighter/
Ezek a technológiák kivűlről is nyomot hagynak a gépen és ezeket kell maj keresni ezen a gépen is.
 
Az tuti hogy a 5.gen és a fejlesztés alatt àlló 5+ gen. gépeknél a hajtómű termál management és IR jel csökkentés majdnem akkora hangsúlyt kap mint a radar STEALTH.
Az F35 nél tutira ott van a hajtómű körül egy komplett hidegáram.
4iYA3rk.jpg

main-qimg-9072c454c116ab6ce65c1c848f5d8d59

A készülő Tempestnél még egzotikusabb megoldáson törik a fejüket.
Ott a hőt elektromos energiává akarják alakítani amit eltárolnak és kellő pillanatban visszatáplálják a hajtóműre.
https://newatlas.com/military/rolls-royce-advanced-jet-engine-power-tempest-fighter/
Ezek a technológiák kivűlről is nyomot hagynak a gépen és ezeket kell maj keresni ezen a gépen is.
Az F-35-ös fúvócsöve az amúgy elkaszált LOAN leszármazottja.
 
Szerintem jobb lehet ez mint a Szu-57.
Ideje lenne belátniuk ugyanazt, amit az T90 vs Armata vonatkozásban már beláttak.
Honi légvédelemre elég a MiG31 és utódja, az összes többi proxy háborúra meg bőven elég ez a gép meg pár szuhoj bombázó.
Strat támadásra meg ott a Tu160 meg majd az utódja.

Tulképpen ez egy modernizált lopakodó MiG21-es, a Mirage-III szárnyával, és normális hatótávolság igéretével.
(az országok többségének amúgy nincs is szüksége többre)
Az árát meg gondolom hajtómű és AESA lokátor nélkül értik, ha már a művelt nyugaton is ez a divat manapság.
:D
Az első értelmes válasz, thx, kábé hasonlóan látom.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Azért ez az új orosz gép nekem még mindig felvet néhány kérdést.
Pl nagy állászszögön az előrenyilazott beömlő az pont, hogy nem előnyös. Az alső él szépen leárnyékolja az egész szívócsatornát.
Illetve pusztán praktikussági oldalról nézve, a beömlő takaróit onnan bentről kihalászni, berakosgatni nem egy felhasználóbarát megoldás:

a7c30d58ad068ea9b46120e1b79453d17270051f.jpeg
 
Kérdezték Jurij Szljuszart, hogy miért 75 van a gépen , valaki regisztrálta? :)