Az oroszok még mindig erősebben nyilazzák a belépőélet!



Az oroszok még mindig erősebben nyilazzák a belépőélet!
A sorazatgyártású Szu-57 ára valamivel több mint 3 milliárd Rubel (a protóké 4 milliárd volt) Akkor számítsuk át dollárra: 42,8 milió USD darabja. A Sakkmatt csak egyhajtómüves, tehát olcsóbb és kijön kb. 30 milla. Lehet, ha sorozat lesz letudják csökkenteni...30 millió volt a “listaára” az F-16C block 50-esnek a 90-es évek legvégére.
Akkor már 10 éve létezett a verzió, annyi ideje gyártották is.
Akkor az egy 25 éves technológia, bocsánat, akarom mondani “25 éves rémálom” (ahogy hívta anno Juhász Ferenc, az akkori Honvédelmi bizottság MSzP-s képviselője, a későbbi honvédelmi miniszter, akinek kiadós “Haderőreformját” nyögjük még most is) volt, tehát csak minimális mértékben képezhette az árat fejlesztési költség.
Azóta eltelt több, mint két évtized és az egész világban lezajlott egy kiadós, két évtizedes infláció.
Az inflációt pedig ne csak a pénz értékvesztéseként fogjuk fel, hanem a “van az a pénz…” piaci jelenséget is vegyük figyelembe. Ma sokkal vastagabban fog a cégek ceruzája.
Egy modern harcászati vadászrepülőgép esetében az egykori, úgynevezett “jóárasított” 20 milliós árcédula mai megfelelője kb 60-70 millió dollár.
Manapság kb 80 millió “az új 30”, azaz kb ennyibe kerül egy kb 10-15 éves technológia, ami kb egy 20-25 éves technológián alapszik, mint pl az F-35, vagy a Super Hornet.
Ezek a nyugati árak.
Az oroszok viszont érdemben nem tudnak ettől szignifikánsan eltérni.
Véleményem szerint a Szu-75-ös, ha kb 2025-27 körülre gyártás és piacérett lesz, kb 60-80 millió dollár lesz, akkori áron.
Ezek a belpiacos árak, nem?A sorazatgyártású Szu-57 ára valamivel több mint 3 milliárd Rubel (a protóké 4 milliárd volt) Akkor számítsuk át dollárra: 42,8 milió USD darabja. A Sakkmatt csak egyhajtómüves, tehát olcsóbb és kijön kb. 30 milla. Lehet, ha sorozat lesz letudják csökkenteni...
Exportra akkor biztos drágább lesz. Ettől függetlenül bőven versenyképes lesz az ára.Persze.
Teszkó gazdaságos F-35.Exportra akkor biztos drágább lesz. Ettől függetlenül bőven versenyképes lesz az ára.
Nem ugyanez volt az indok 12 eve a Szu57-nel is? Hogy a fejlett szamitasi kapacitasnak es a modellezesnek hala 2015-re szeriaban lesz gyartva? Nem kell a korabbi gepeket pl F22 alapul venni?Ez egy a SZU-57 technológiájával létrebozott repülő. Gyakorlatilag egy új sárkány aminek el kell végezni a repülési tesztjeit. Nem nagyon kell ezen fejleszteni semmit, mert már megtették a SZU-57-nél.
Képet nem tudsz fordítózni még mindig.De vannak olyanok, akik tényleg kíváncsiak és fordítóval megoldják.
Nem. A Szu-57-hez mindent újonnan fejlesztettek, fejlesztenek ki. A Szu-75 egyik lényeges pontja, hogy amit csak tudnak, egy az egyben átemelnek az 57-esről (elektronika, hajtómű, és ki tudja, még mi minden, ami a borítás alatt van). Ezért bíznak benne, hogy sikerül elkerülni egy hosszú, elhúzódó fejlesztési, tesztelési időszakot. Hogy ez végül sikerül-e, vagy hogy milyen mértékben, azt nyilván az idő dönti el. Bizakodásra mindenképpen okot ad, hogy a Szu-57 gyártása megkezdődött, az új rendszerek vagy kész vannak, vagy kész közeli állapotban vannak.Nem ugyanez volt az indok 12 eve a Szu57-nel is? Hogy a fejlett szamitasi kapacitasnak es a modellezesnek hala 2015-re szeriaban lesz gyartva? Nem kell a korabbi gepeket pl F22 alapul venni?
Ha megnézed akkor a sárkány szinte alig változott, ebben segített ez a dolog, nem pedig abban, hogy ki kell talalni a gyártástechnológiát. De az új anyagok vizsgálata sem 2 perc.Nem ugyanez volt az indok 12 eve a Szu57-nel is? Hogy a fejlett szamitasi kapacitasnak es a modellezesnek hala 2015-re szeriaban lesz gyartva? Nem kell a korabbi gepeket pl F22 alapul venni?
Szankciók, pènzügyi tàmadàsok a nyersanyag àrak ellen, a Bricks orszàgok elleni tàmadàsok ( felsorolhatjuk ôket akàr külön- külön….Nem ugyanez volt az indok 12 eve a Szu57-nel is? Hogy a fejlett szamitasi kapacitasnak es a modellezesnek hala 2015-re szeriaban lesz gyartva? Nem kell a korabbi gepeket pl F22 alapul venni?
Nem ugyanez volt az indok 12 eve a Szu57-nel is? Hogy a fejlett szamitasi kapacitasnak es a modellezesnek hala 2015-re szeriaban lesz gyartva? Nem kell a korabbi gepeket pl F22 alapul venni?
Telefon kamerája tudja.Képet nem tudsz fordítózni még mindig.
Ööö, tudtommal fognak.Nem. A Szu-57-hez mindent újonnan fejlesztettek, fejlesztenek ki.
A radarjai újak (5 AESA radar van rajta tudtommal, a 35-ösön egy PESA), a MAWS is új azt hiszem. A hajtóműve a 35-ös módosított változata, amíg el nem készül a 30-as. A fedélzeti számítógéoek ugyanazok?Ööö, tudtommal fognak.
A mostani Szu-57-esek kb. a Szu-35 avionikai csomagját és hajtóművét kapja meg.
11 évvel az első felszállása után.
Kb. mintha az F-35A csak az F-16 Block 60 cuccait kapta volna meg és F135-öt sem.
Dehogy azt kapja, honnan veszed ezt?Ööö, tudtommal fognak.
A mostani Szu-57-esek kb. a Szu-35 avionikai csomagját és hajtóművét kapja meg.
11 évvel az első felszállása után.
Kb. mintha az F-35A csak az F-16 Block 60 cuccait kapta volna meg és F135-öt sem.
Itt is volt róla szó, Allesmor említette, ha jól emlékszem.Dehogy azt kapja, honnan veszed ezt?
Elvileg már az új nagyképernyős kijelzőt kapja mint ami a Checkmate-hez lesz.Ööö, tudtommal fognak.
A mostani Szu-57-esek kb. a Szu-35 avionikai csomagját és hajtóművét kapja meg.
11 évvel az első felszállása után.
Kb. mintha az F-35A csak az F-16 Block 60 cuccait kapta volna meg és F135-öt sem.
Az avionika picit többet jelent, mit kijelző.Elvileg már az új nagyképernyős kijelzőt kapja mint ami a Checkmate-hez lesz.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..