Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Ha a lenti, egy videóból vett kép pontos akkor az Oroszok nem vették át (nem tervezik átvenni) azt az F-35 nél már bevált, a gép IR képét csökkentő memegoldást, miszerint a hajtóművet körbe veszi egy, a hajtómű kompresszorából elvezetett hideg levegőáram.
Ez a Sakkmatt
lts_check_1626783394.jpg


és ez meg az F-35
file.php
Allesmor írta valamerre a napokban, hogy azért a videó inkább a PR szekciós kollégák felcsigázási célzatú munkája és nem feltétlen tükrözi a végleges megjelenést. Plusz sanda gyanúm, hogy ez előbb az Izgyelije 117-el fogja a berepüléseket megkezdeni és csak utána kapja meg a rendes Izgyelije 30 hajtóműveket, ahol már megvan az általad is említett IR csökkentő megoldás.
 
Pontosan ezt gondolom én is.
Hajtómű, avionika, fegyverek, anyagtechnológia, gyártástechnológia mind kész vagy már majdnem kész állapotban vannak.
Kis túlzással csak a sárkányt kell kifejleszteni. Viszont mivel itt nincs 3 különböző sárkány kialakításra igény, mint az F-35-nél volt és nem kell egy teljesen új hajtóművet sem fejleszteni, így szerintem is sokkal gyorsabban haladhatnak.
Fegyverzet is komplett, UB blokk, R27, R60.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Ha a lenti, egy videóból vett kép pontos akkor az Oroszok nem vették át (nem tervezik átvenni) azt az F-35 nél már bevált, a gép IR képét csökkentő memegoldást, miszerint a hajtóművet körbe veszi egy, a hajtómű kompresszorából elvezetett hideg levegőáram.
Ez a Sakkmatt
lts_check_1626783394.jpg


és ez meg az F-35
file.php
Az általad linkelt screenshot a promó videóbó van, ami egy CGI. A tisztelt grafikus azzal dolgozott, amilye volt, pl az AL-31F fóvócsövével, amit utólag faragtak digitálisan cikk-cakkosra.
Az általd hiányolt bypass légáram, ami a kompozit lamellákat az F135-öshöz hasonlóan kívülről venné körbe fátyolhűtéssel, az az alábbi képen jól látható zsalukon fog kiáramlani:

E6oNXQ7VoAI2TJS
 
Ha a lenti, egy videóból vett kép pontos akkor az Oroszok nem vették át (nem tervezik átvenni) azt az F-35 nél már bevált, a gép IR képét csökkentő memegoldást, miszerint a hajtóművet körbe veszi egy, a hajtómű kompresszorából elvezetett hideg levegőáram.
Ez a Sakkmatt
lts_check_1626783394.jpg

Ez render, nem video, annak sem tul lenyugozo (lasd feluleteket, fenyeket stb.)
 
Az általd hiányolt bypass légáram, ami a kompozit lamellákat az F135-öshöz hasonlóan kívülről venné körbe fátyolhűtéssel, az az alábbi képen jól látható zsalukon fog kiáramlani:
Szerintem tévedsz.
Az általad mutatatott nyílások a TVC részei, semmi közük teljes hajtóműtér a hűtéséhez.
lsd. videó:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

During the presentation at MAKS-2021, some characteristics of the single-engine Russian fighter The Checkmate were named


"
So, the stand shows the practical range of a promising new generation light multipurpose fighter. It is 3 thousand km. The practical ceiling of the aircraft, designated at MAKS-2021 as The Checkmate (in the export version), is 16,5 thousand meters. The maximum combat load is 7,4 tons. In this case, the maximum speed is designated as 1,8-2 speed of sound (1,8-2 M).

Vladimir Putin was told that several variants of the newest fighter are being developed: a two-seater aircraft, as well as an unmanned version.

The maximum overload is indicated at 8 units."


1626788547_5.jpg


A képet @Hpasp kedvéért tettem be. Jobb oldalt látható Putyin. Így talán mégsem huzzák le a WC-n a projektet.

Ok, egy gyors megtekintés megvót, remélem a mellette állók szorgosan jegyzeteltek.
:D
 
putkonak azt mondtak hogy a fejlesztes terv szerint 5.5 evig fog tartani.
Közben Gyanis Manturov ipar és kereskedelemügyi miniszter már négy éves határidőről beszélt, de ezt finoman szólva optimistának találom. Mondjuk azért azzal megleptek, hogy repképes példányt hoztak ki MAKSz-ra, de még hosszabb fejlesztés áll előtte. Kérdés külföldről ki mennyival fogja majd esetleg megnyomni a projektet
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Közben Gyanis Manturov ipar és kereskedelemügyi miniszter már négy éves határidőről beszélt, de ezt finoman szólva optimistának találom. Mondjuk azért azzal megleptek, hogy repképes példányt hoztak ki MAKSz-ra, de még hosszabb fejlesztés áll előtte. Kérdés külföldről ki mennyival fogja majd esetleg megnyomni a projektet
Csak akkor hisszük el, ha repül is. és tíz éven belül akkor se lessz belőle semmi.
 
na szoval, eddig mit tudni a ruszki mediabol. mivel magyarul osze vagyok veszve a tech kifejezesekkel, remelem ertheto lesz.

elso felszalas 2023 re van tervezve.
gyorsasag 1.8 - 2 M
fegyverzet max 7400kg (5 raketa ebbol 3 kicsi es 2 nagyobb).
hatotavolsag 3000km.
terheles 8G.

es alitolag megvan az elso erdeklodo is.