Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

A Raptor is csak ugrásból éri el a 20 ezer métert. Impozáns teljesítmény ez, de komoly manővereket ott már nem végez.
Nem is végezhet, pláne nem vektorálással, hiszen a sárkány ha átesik, abból csak merülés lesz, nem manőver. Pláne úgy, hogy a Raptor TVC-je csak egysíkú, így egy aszimmetrikus átesést meg se tud fogni.
Abban van egyedül igazad, hogy Mach 1.8-ig lehet vektorálni vele, ami az orosz típusoknál nem jellemző.
De ez nem azt jelenti, hogy 20 ezer méteren Mach 1.8-al gyártja sorra a post-stall figurákat, magasságvesztés nélkül.
A Raptor arra képes, hogy Mach 1.8-nál, 16000 méteren csinál egy leborítást és 14000 méteren már 180 fokkal az eredeti irányhoz képest halad. Nyilván lesz sebességvesztés a mutatványban, de ez egy hagyományos géppel kb úgy nézne ki, hogy a16 ezerről indított leborítást valahol 8-9000 méteren tudnak megfogni.
Azt se felejtsük el,h 20km körül a tolóerő is nagyon alacsony már. Így annak a vektorált függőleges komponense is elég kicsi lehet még utánégetővel is. Szóval nagy magasságban már nem olyan hatékony .
 
Miert ne lehetne ez nekik prioritas, plane ha tenyleg olcson jon?
Annyi nagy projekt elején hallottam már, hogy "olcsó", hogy mára elég szkeptikus vagyok az ilyesmivel kapcsolatban.
Ez egy közel F-35A teljesítményű gépnek van beharangozva, bár DAS és EW nélkül, de egy nagyságrenddel kisebbre tervezett gyártási számmal.
Elhiszem, hogy a PAK-FA -hoz képest olcsóbb, de azért ez sem lesz két fillér.
 
Ez is reggel került fel a netre...
i6vW36VEDiY.jpg
tetszik a gép kialakítása csak nem tudom gondoltak e az F35 EOTS-hez hasonló beépített IR célzó rendszerre?
Sem ezen a meglehetősen pontosnak tűnő rajzon, sem a többi eddig megjelent képen nyomát sem látom ilyen rendszernek és a kialakítás jellegéből adódóan elég kevés hely van ahová képzeletben el lehetne helyezni.
Talán a futómű mögött és a hátsó fegyvertér előtt lévő helyen volna neki némi hely...
Beépített célzórendszer hiányában maradna a külső függesztőn hordozott TGP ami meg agyonvágja az RCS-t.
 
tetszik a gép kialakítása csak nem tudom gondoltak e az F35 EOTS-hez hasonló beépített IR célzó rendszerre?
Sem ezen a meglehetősen pontosnak tűnő rajzon, sem a többi eddig megjelent képen nyomát sem látom ilyen rendszernek és a kialakítás jellegéből adódóan elég kevés hely van ahová képzeletben el lehetne helyezni.
Talán a futómű mögött és a hátsó fegyvertér előtt lévő helyen volna neki némi hely...
Beépített célzórendszer hiányában maradna a külső függesztőn hordozott TGP ami meg agyonvágja az RCS-t.
az emlegetett "optikai radar" lesz az. De látszott a ccd kupola a pilótafülke jobbján lent is.
 
Szerintem az alacsony reflexió volt a cél. Ha megnézed pont abban a szögben fut, mint az AESA radar antennája. Ez lett a kitüntetett irány, ha szemből éri radarhullám azt felfelé veri vissza. Nekem is elképesző hosszúnak tűnik ez a beömlő, főleg az oroszoktól még nem láttunk ilyet, mondjuk így garantált a turbina elrejtése.
A beömlőbe helyezett "rácsokkal is meg lehet oldani hasonló mértékben az RCS csökkentést, Kevéssel --1-2 százalékok--, nagyobb az áramlástani veszteség a beömlőben ezzel a megoldással az áramlási szempontból jobb/elegánsabb hosszú beömlővel szemben, de a hösszú-beömlő megoldásnál nagyobb lesz a szerkezeti tömeg. Réven / vámon nyerünk vesztünk, kinek mi a fontos szempont a tervezésnél...
 
Mondjuk el tudom képzelni, hogy fejlesztés közben rájöttek, hogy a Szu-57 (vagy legalábbis sok része) mégsem olyan jó koncepció, csak ugye a projekteknek is van egyfajta inerciája, nem lehet őket egyszerűen abbahagyni, sem masszívan átszabni.
Új projektet kezdeni a tanulságok alapján sokkal egyszerűbb. Még a végén kiderül, hogy a Szu-57 kapott mattot.
 
Kétlem, hogy ez TVC lenne, akármi is állít a videó. Az ODK, illetve az UMPO vektorálós rendszere csak egysíkú, azaz csak két hajtóművel működik rendes 3D-s kormányzásként.
Létezett olyan, hogy egyhajtóműves TVC gép, lásd, X-31, vagy az F-16 MATV, de ezeknek is 3D-s kormányzása volt.
Igen, az új gépbe a 30-as hajtóművet szánják és igen, a 30-as hajtómű, amit a Szu-57-eshez fejlesztenek, az TVC-s.
De ebbe a gépbe egy olyan alváltozat fog kerülni, ami nem TVC-s lesz.
Vagy 3D vektorálásos.
 
A fejlett LTS ötödik generációs könnyű egyhajtóműves vadászgép formája


2021 Július 20-n a MAKS-2021 Nemzetközi Repülési és Űrhajózási Szalonon Zsukovszkijban a Rostec State Corporation és a JSC United Aircraft Corporation (UAC) hivatalosan bemutatta a Szuhoj Company PJSC (az UAC része) által az LTS ("Light Tactical Aircraft") program keretében kifejlesztett, Checkmate névre keresztelt, ötödik generációs, fejlett, orosz könnyű, egy hajtóműves vadászgépet. . A titokban kifejlesztett LTS repülőgép megjelenése, amelynek bemutatását csak július 13-án jelentették be, nagy meglepetést okozott a repülési közösség egészének.

Az LTS megjelenése minden bizonnyal jelentős esemény az orosz katonai repülés számára, mivel a Tu-160-as első repülése óta eltelt négy évtizedben ez a második (a T-50/Su-57-es után) potenciálisan sorozatgyártásra alkalmas, teljesen új fejlesztésű harci repülőgép platform. Ez a cikk megpróbálja összefoglalni az eddig ismert és az LTS repülőgéppel kapcsolatos bemutató során nyilvánosságra hozott információkat.

9037974_original.jpg


- A bemutatón bemutatott LTS prototípus nem prototípus, hanem, ahogyan Alekszej Bulatov, az LTS főtervező-helyettese mondta, egy kísérleti prototípus, egyelőre nem repülő konfigurációban, földi tesztelés céljából (nyilvánvalóan a CNS-hez, egy átfogó, teljes körű szimulátorhoz hasonlóan),, de azt tervezik, hogy repülőképes modellé finomítják: "ez az a repülőgép, amely fel fog szállni a levegőbe és repülni fog. A repülésre való felkészítéshez természetesen szükség van még munkára.. Kevesebb mint egy éven belül befejezzük a repülőgép statikus tesztelését, ami lehetővé teszi számunkra, hogy megkezdjük az első repülés megszervezését.

- A bemutatott prototípus a "75" farokszámot viseli. Feltehetően a Szuhoj Tervezőirodában a projekt a T-75 kódot viselte. Bulatov viszont azt mondta, hogy a tervezőiroda javasolta, hogy a repülőgép "hazai" változatának a Szu-75-ös nevett adják.

- A prototipuson a Komszomolszk-na-Amur repülőgépgyár (a Szuhoj PJSC egyik fióktelepe) emblémája látható, ami nyilvánvalóan a prototípus és a későbbi sorozatgyártású repülőgépek gyártási helyét jelzi.

- Az UAC oldalán azt állították, hogy a repülőgépet "alig több mint egy év alatt fejlesztették ki". A "kifejlesztett" szó elvileg többféleképpen értelmezhető, de az LTS-program legalább 2018 óta ismert.

- Hivatalosan úgy tekintik, hogy a repülőgépet az UAC proaktív módon, az orosz védelmi minisztérium megbízása nélkül, az UAC saját költségén fejlesztette ki. Feltételezhető, hogy a finanszírozás egy része valójában az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztériumtól származott (ahogy annak idején a PAK FA program esetében is), és a munkálatokat nyilvánvalóan a hadsereggel is egyeztették. Lehetséges, hogy a finanszírozás egy része külföldi forrásból származott (nem kizárt, hogy a 2017-es megállapodás értelmében az Egyesült Arab Emírségekből).

- Az LTS prototípus első repülését 2023-ra, a következő repülő prototípusok építését 2024-2025-re, az állami tesztek befejezését pedig 2026-ra tervezik. Az első szállítás a megrendelőknek 5,5 év múlva, azaz 2026 végén várható.

- A hírek szerint az LTS-t a PAK FA program keretében a Szu-57-es repülőgép fejlesztése során szerzett tudományos és technológiai know-how felhasználásával és a szuperszámítógép-technológia széles körű alkalmazásával tervezték, és ez az első olyan orosz repülőgép, amelyet teljes mértékben digitális módszerekkel terveztek meg.

- Mint látható, az LTS nagymértékben felhasználja a Szu-57-es konstrukciójának és rendszereinek elemeit, így részben annak gyakorlatilag az egy hajtóműves változata.

- A repülőgép jellemzői közül a bemutatón elhangzott, hogy a repülőgépnek 1,8-2 Mach sebességgel, 3000 km-es hatótávolsággal, 16,5 km-es magassággal, 8 g megengedett túlterheléssel és 7400 kg maximális hasznos teherrel kell rendelkeznie. Mikhail Strelets, az LTS vezető tervezője elmondta, hogy az LTS "a "könnyű" repülőgépek közül a legnagyobb hatótávolsággal és a legnagyobb sebességgel rendelkezik célkereséskor vagy célmegjelölésre várva, valamint a legnagyobb hasznos teherbírással".

- Ugyanakkor a repülőgépnek és a hajtóművének pontos súlyjellemzői ismeretlenek. Korábban a "fejlett egy hajtóműves vadászgép" esetében azt írták elő, hogy "a repülőgép felszállótömege nem haladhatja meg a 18 tonnát... és a tolóerő-tömeg aránynak (tömeg-hajtómű tolóerő arány) legalább 1 kell lennie", amiből arra lehetett következtetni, hogy az egyetlen hajtómű, amellyel ezt el lehetne érni, a fejlett Izdelie 30 hajtómű lenne, amelynek tervezési tolóereje akár 18 tonna is lehet. Most azonban Bulatov a bemutatón azt mondta, hogy "a hajtómű a 14,5-16 tonnás osztályba fog tartozni. . Ebből arra következtethetünk, hogy az AL-31FN 3. és 4. sorozatú és/vagy AL-41F-1 hajtóművek módosított változatai várhatóan az LTS-en kerülnek alkalmazásra a belátható jövőben - és a jelek szerint a repülőgép tolóerő/tömeg aránya kisebb lesz, mint 1 egység..


photo_2021-07-20_19-53-43

photo_2021-07-20_19-53-48

1621353_dc42c66181cc1a2958abe092849b216a

ЛТС75

217957397_4223448767701489_6104903763874849508_n


20703823_original

20704275_original

Чек6

20704014_original

- Egy sorozatgyártású LTS repülőgép esetében Chemezov nagyon alacsony, 25-30 millió dolláros összegről beszélt. Strelets azt is kijelentette, hogy az LTS "hétszer alacsonyabb lesz az egy repült órára jutó költség", mint az F-35-ösé (az F-35 esetében ez jelenleg 31 000-33 000 dollárra becsülhető).
 
2.

- A hajtómű irányított tolóerő-vektort használ. Kijelentések hangzottak el az LTS függőleges vagy rövid fel- és leszállással rendelkező változatának lehetőségéről, bár nem világos, hogyan lehetne ezt megvalósítani (a főhajtómű tolóerejének eltérítése és/vagy egy további emelőhajtómű beépítése?).

- A repülőgép beépített segédhajtóművel van felszerelve.

- Az LTS megjelenésének jellegzetes vonása a törzs alatti légbeömlő, valamint a farokstabilizátorok hiánya. Ugyanakkor szerepük egy részét talán a hajtómű oldalán lévő vezérlőfelületek látják el.

- Az LTS avionikája a jelek szerint a Szu-57-esé, míg az ADF radar a modulok számát tekintve feltehetően a Szu-57-es H036-os radarjának kicsinyített változata lesz.Az LTS radarjáról azt állítják, hogy 30 légi célpontot képes követni egyidejűleg, és ezek közül hatot képes támadni (ez körülbelül a fele a Szu-57-s H036-radarjáról korábban közölt számoknak).

- A repülőgépet nyitott architektúrával tervezték, így ha a megrendelő úgy kívánja, az LTS más orosz vagy külföldi gyártmányú berendezéseket is beépíthet.

- Ugyanakkor egy új, törzs alatti radarral ("széles látószögű, minden szögből látó rendszer") rendelkezik, amely hasonlít a Lockheed Martin F-35 vadászgép AAQ-40 EOTS-hez .

- Egy másik, nyilvánvalóan az F-35-től kölcsönzött rendszer a "Matreshka automatizált logisztikai támogató rendszer". A rendszer a legmodernebb előrejelző elemzési módszereket alkalmazva lehetővé teszi a repülőgép műszaki állapotának valós idejű nyomon követését a teljes életciklusa alatt. Ez lehetővé teszi a megelőző és karbantartási munkák tervezhetőségét, jelentősen csökkenti a költségeket és növeli az értékesítés utáni szolgáltatás hatékonyságát" - a leírás alapján úgy tűnik, hogy ez az F-35-ösökön alkalmazott amerikai ALIS és ODIN hálózatba kapcsolt műszaki támogatási rendszerek orosz analógja.

- Az LTS repülőgép nyilvánvalóan nem rendelkezik beépített gépágyú fegyverzettel (ez egy újabb tisztelgés az F-35B/C előtt). Michal Strelec, az LTS vezető tervezője csak a fegyverzeti rekeszekbe telepíthető "felfüggesztett ágyúkonténerek" kapcsán említette az gépágyú fegyverzetet. A Rostec vezérigazgatója, Csemezov is azt mondta, hogy "gépágyú telepítve lesz" a repülőgép külső fegyverzetének felsorolásával összefüggésben, amelynek össztömege 7400 kg.

- Az LTC fő fegyverzetét belső rekeszekben helyezték el. Van egy nagy törzs alatti fegyverrekesz (három irányított levegő-levegő rakéta vagy két levegő-föld rakéta számára) és két kisebb rekesz az elején (egy-egy levegő-levegő rakéta számára). Így az LTS legfeljebb öt levegő-levegő rakéta szállítására képes a belső rekeszekben. Ezen kívül valószínűleg négy szárny alatti külső függesztő szerelvényt is elhelyeznek, és további üzemanyagtartályok helyezhetők el a belső rekeszekben.

- Az LTS fegyverzetének részeként a bemutatón RVV-SD és RVV-MD levegő-levegő irányított rakétákat, Kh-31PD, X-35UE, X-38MLE(MTE), X-58USHKE irányított rakétákat jelentettek be, X-59MK, Grom-E1 és Grom-E2, KAB-250LG-E, K08BE és K029BE irányított légibombák, C-8 és C-13 nem irányított rakéták, 100 kg, 250 kg és 500 kg nem irányított légibombák lesznek elérhetők a géphez, valamint, úgy tűnik lesz, egy külső gépágyú is. A bemutatón egy-egy X-38MLE és Grom-E1 rakétát helyeztek el a bemutatott modell törzs alatti rekeszében, míg a repülőgép mellett X-59MK és RVV-SD és RVV-MD rakétákat állítottak ki.

- A megrendelői igényeknek megfelelően az új vadászgép kétüléses, opcionálisan pilóta nélküli és pilóta nélküli változatban is készülhet. Az LTS Checkmate modulárisan módosítható platformként került kialakításra. Ez a törzs elülső részének a cseréjével és a rendszerek gyári átalakításával valósul meg." Az előadáson elhangzott, hogy "készül egy pilóta nélküli változat". Az UAC vezetője, Szljusar a maga részéről azt mondta, hogy "több változat kifejlesztését tervezik, beleértve a pilóta nélküli és a haditengerészeti változatokat is.Valamint a haditengerészeti pilóta nélküli, kétüléses változatot is Az ezekhez a változatokhoz való kialakítás csak minimális változtatásokkal történik".


9037729_1000.jpg

A bemutatott LTA-modell kabinja c) Egy képkocka a videóbemutatóból

- Kijelentettékk, hogy az LTS mind a pilótás változatai, mind pedig a pilóta nélküli változatai képesek lesznek hálózatközpontú harcrendszerben működni, és a pilóta nélküli repülőgépek csoportjának részeként működni. "Tervezzük ilyen tesztek elvégzését" - mondta az LTS Strelets vezető tervezője.

9038473_original.jpg

X-59MK, RVV-SD és RVV-MD rakéták bemutatója (c) Mikhail Zherdev

- Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes elmondta, hogy Oroszországnak van egy biztos megrendelője az új Checkmate könnyű vadászgépre. "Már van, készítünk neki egyet" - mondta Boriszov a MAKS-2021 légi bemutatóján. És elmagyarázta, hogy a biztos megrendelő alatt egy külföldi légierőre gondolt.



5E5vxr3

qm7iJd0

És mielőtt egy spártai falanx virtuálisan lerohanna:-)Itt a link is:

https://bmpd.livejournal.com/4354511.html
 
Ha valóban ahogy gondoltam és ahogy kommunikálták is a Felon technológiáinak adaptálása törtenik akkor feltételezhetjük azt is, hogy a törzsalatti 1 db fegyvertér az gyakorlatilag azonos lesz a SZU-57 törzsalatti fegyverterével.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0