Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

Nem állt még egymás mellett a két gép (hogy legyen ilyen összehasonlítási alapod), azokból a méretekből amik vannak meg nagyon nem lehet következtetni.
Abból a képből következtettem, amit boki bevágott egymásra rakva a két gépet. Ha nem pontos, akkor így jártam, de még a kezdeti letakart messzi képeket is kipixelezve elég jól lemérték a méreteit.

Méretek: Szu-57 vs Szu-75

8XwqDTucSUI.jpg
Amúgy a magán szubjektív véleményem a fotók alapján, hogy ez a gép egyáltalán nem kicsi.
 
Abból a képből következtettem, amit boki bevágott egymásra rakva a két gépet. Ha nem pontos, akkor így jártam, de még a kezdeti letakart messzi képeket is kipixelezve elég jól lemérték a méreteit.


Amúgy a magán szubjektív véleményem a fotók alapján, hogy ez a gép egyáltalán nem kicsi.
Ez csak egy felülnézeti kép, erre mondtam, hogy kéne egy oldalnézeti is ahoz amit te szeretnél megbecsülni.
 
Ez csak egy felülnézeti kép, erre mondtam, hogy kéne egy oldalnézeti is ahoz amit te szeretnél megbecsülni.
Igen, és erre írtam, hogy hasonló arányokkal 80%-os szél, hossz, magasság adja a fele tömeget, de ez annál nagyobb.
 
Igen, és erre írtam, hogy hasonló arányokkal 80%-os szél, hossz, magasság adja a fele tömeget, de ez annál nagyobb.

Miért lennének hasonlóak az arányok? Van egy felülnézeti ábra és kész. Ebből azt nem lehet megcsinálni objektíven amit te szeretnél. Majd ha együtt mutogatják őket akkor minden tovabbi nelkül lehet becsülni.
 
Miért lennének hasonlóak az arányok? Van egy felülnézeti ábra és kész. Ebből azt nem lehet megcsinálni objektíven amit te szeretnél. Majd ha együtt mutogatják őket akkor minden tovabbi nelkül lehet becsülni.
A három dimenzióból kettőt látok a felülnézeti rajzon, azon nagyobbak, mint 80%. A gép magassaága (vastagsága) sem tud annyival kisebb lenni, hogy a másik kettőt kompenzálja, mert oda be kell férjen a hajtómű, futómű, fegyverek, rendszerek meg a maradék helyre az üzemanyag, s elöl még minimum egy darab pilóta.
 
A három dimenzióból kettőt látok a felülnézeti rajzon, azon nagyobbak, mint 80%. A gép magassaága (vastagsága) sem tud annyival kisebb lenni, hogy a másik kettőt kompenzálja, mert oda be kell férjen a hajtómű, futómű, fegyverek, rendszerek meg a maradék helyre az üzemanyag, s elöl még minimum egy darab pilóta.
A fele annyi hajtómű az nem fele fogyasztás, tehát nem fele annyi kerozin kell azonos hatótávhoz sem. Az egyel kevesebb belső fegyvertér sem arányosan kevesebb tömeg és helyspórolást jelent. Nem lehet azt csinálni amit te csinálsz annyi infóból ami most rendelkezésre áll.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A fele annyi hajtómű az nem fele fogyasztás, tehát nem fele annyi kerozin kell azonos hatótávhoz sem. Az egyel kevesebb belső fegyvertér sem arányosan kevesebb tömeg és helyspórolást jelent. Nem lehet azt csinálni amit te csinálsz annyi infóból ami most rendelkezésre áll.
Nem patikamérlegre tettem a gépet, de ha feltételezed, hogy ugyanolyan anyagokból van a kettő, és általában meg van rakva minden kis rekesze valami szervóval, kábellel, fegyverrel, üzemanyaggal stb, az átlagos sűrűsége a két gépnek nincs ahogy nagyon eltérjen. És itt bejön a méret, hogy túl nagy ahoz, hogy csak fele legyen a tömege.
 
Nem patikamérlegre tettem a gépet, de ha feltételezed, hogy ugyanolyan anyagokból van a kettő, és általában meg van rakva minden kis rekesze valami szervóval, kábellel, fegyverrel, üzemanyaggal stb, az átlagos sűrűsége a két gépnek nincs ahogy nagyon eltérjen. És itt bejön a méret, hogy túl nagy ahoz, hogy csak fele legyen a tömege.
De nem feltétlen arányosan kisebb a sűrűsége. Nem fele annyi kerozin kell bele, az, hogy egyel kevesebb hajtóműve van nem felezi a hajtóműra eső tömeget. És még lehet sorolni.
 
De nem feltétlen arányosan kisebb a sűrűsége. Nem fele annyi kerozin kell bele, az, hogy egyel kevesebb hajtóműve van nem felezi a hajtóműra eső tömeget. És még lehet sorolni.
Mondom, nem patikamérleggel mértem, de nagy különbség nem lesz az átlag sűrűségük között, mert nincs ahogy.
 
Mondom, nem patikamérleggel mértem, de nagy különbség nem lesz az átlag sűrűségük között, mert nincs ahogy.
Már miért ne lehetne? Gondolj bele, ha 1 hajtóműved van akkor még a kormányfelületeket sem kell ugyanúgy méretezi, hisz nem kell arra felkészíteni az egész rendszert, hogy egy hajtómű kiesése esetén a kormányfelületekkel kelljen kompenzálni az asszimetrikus tolóerőt. Tehát itt is tömeget spórolsz meg.
 
Már miért ne lehetne? Gondolj bele, ha 1 hajtóműved van akkor még a kormányfelületeket sem kell ugyanúgy méretezi, hisz nem kell arra felkészíteni az egész rendszert, hogy egy hajtómű kiesése esetén a kormányfelületekkel kelljen kompenzálni az asszimetrikus tolóerőt. Tehát itt is tömeget spórolsz meg.
Neked a szárnyfelületeid meg kormányfelületeid adottak, ott van, hogy mekkorák. Valamivel kisebb az egész, mint a Szu-57, de ugyanúgy van egy könnyűfém váza meg karbon elemei meg minden elképzelhető kis rése teletömve valami fontos biszbasszal meg üzemanyaggal. Kvázi ugyanolyan a kettő, nincs ahogy lényeges eltérés legyen a sűrűségében.
 
Neked a szárnyfelületeid meg kormányfelületeid adottak, ott van, hogy mekkorák. Valamivel kisebb az egész, mint a Szu-57, de ugyanúgy van egy könnyűfém váza meg karbon elemei meg minden elképzelhető kis rése teletömve valami fontos biszbasszal meg üzemanyaggal. Kvázi ugyanolyan a kettő, nincs ahogy lényeges eltérés legyen a sűrűségében.
Nem csak a kormányfelületek mérete a lényeg hanem a tömegük.Nem arányosan lesz kisebb a tömegük a méretükkel pl a fent leírt okból.
Kisebb méretű és tömegű teherviselő elemek?Kisebb légellenállasból és tömegből adódó kisebb fogyasztás= kevesebb kerozin kell ugyanolyan hatótávhoz ami kisebb tartályokat eredményez, amihez kisebb hely kell ami kisebb légellenállás stb... Nem lehet úgy aranyosítani ahogyan te csinálod.
 
  • Vicces
Reactions: ghostrider
Szuper, de ez hol cáfolja azt, amit írtam?
Ennek a konglomerátumnak van évi 6-7 milliárd dolcsi (450-500 md rub) bevétele, gondolom, ezt nem simán segílyként kapja Putyótól, hanem azért néha gyárt ezt-azt és eladja hazai meg külföldi megrendelőknek. Ennek a bevételnek egy részét meg felhasználja K+F programokra - például erre az új makettre vagy mire - függetlenül attól, hogy erre épp van-e konkrét megrendelés vagy sem.
Tehát mi a kérdés azzal kapcsolatban, amit írtam korábban?

Szerintem, a pontos részletek ismerete nélkül, egy 92%-os állami tulajdonban lévő cég esetén meglehetősen erős azt kijelenteni, hogy egy adott fejlesztésükben biztosan nincs semmi állami pénz, ennyike.


Kétlem, hogy ez TVC lenne, akármi is állít a videó. Az ODK, illetve az UMPO vektorálós rendszere csak egysíkú, azaz csak két hajtóművel működik rendes 3D-s kormányzásként.
Létezett olyan, hogy egyhajtóműves TVC gép, lásd, X-31, vagy az F-16 MATV, de ezeknek is 3D-s kormányzása volt.
Igen, az új gépbe a 30-as hajtóművet szánják és igen, a 30-as hajtómű, amit a Szu-57-eshez fejlesztenek, az TVC-s.
De ebbe a gépbe egy olyan alváltozat fog kerülni, ami nem TVC-s lesz.

És ha csak simán 2D TVC lesz? Úgy értem, hogy elforgatva szerelik fel magát a TVC-egységet az ebbe a gépe kerülő hajtóműre, hogy az ne ferdén (mint a kéthajtóműves gépeik esetén), hanem fel és le tudjon kitérni?


Azért ez az új orosz gép nekem még mindig felvet néhány kérdést.
Pl nagy állászszögön az előrenyilazott beömlő az pont, hogy nem előnyös. Az alső él szépen leárnyékolja az egész szívócsatornát.
Illetve pusztán praktikussági oldalról nézve, a beömlő takaróit onnan bentről kihalászni, berakosgatni nem egy felhasználóbarát megoldás:

a7c30d58ad068ea9b46120e1b79453d17270051f.jpeg

Nekem ez olyan DSI-szerű beömlőnek tűnik (nincs határrétegleválasztó), azok meg mind így néznek ki, ilyen előrenyilazottak (pl. az F-16-oson is a tesztelésre szánt DSI). Vagy én nem veszek észre valamit/félreértettelek?
 
Szerintem, a pontos részletek ismerete nélkül, egy 92%-os állami tulajdonban lévő cég esetén meglehetősen erős azt kijelenteni, hogy egy adott fejlesztésükben biztosan nincs semmi állami pénz, ennyike.
Te miről mesélsz már itt megint?
Ki és mit állított?
Olvasd már vissza, mit írtam. Thx.
 
És ha csak simán 2D TVC lesz? Úgy értem, hogy elforgatva szerelik fel magát a TVC-egységet az ebbe a gépe kerülő hajtóműre, hogy az ne ferdén (mint a kéthajtóműves gépeik esetén), hanem fel és le tudjon kitérni?
Ha arra gondolsz, hogy a Raptoron is csak fel és lefelé tér ki a két fúvócső, akkor azt ne feledd, hogy mód van a differenciált tolóerővel kismértékű oldalkormány nyomatékot is generálni.
Szerintem az oroszok egyhajtóműves gépbe csak egy síkban dolgozó TVC-t nem raknak bele.
 
Irán 100 darab Szu-75 gépet vásárolna?
Volt már arról hír hogy j-10 szu-30sm gépet meg szu-35 + még szu-57 is kellett volna nekik! A gyorsan elérhető szu-30 gép vásárlása sem jött össze!
Itt meg egy oylan gépről beszélünk ami lehet akkora lesz kiforrott mire kész lesz a 2-dik type 003 vagy még akkor sem !
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Vogon and tomippo