1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-9 "Fishpot"

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - weasel007 által indítva @ 2014. december 17..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Szovjet elfogóvadász, a Szu-7-es továbbfejlesztése.
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. emel

    emel Well-Known Member

    Hopp, itt van egy kis hiba a rajzon.
    Az RSz-2USz (K-5) rakéta (a két példányban is ábrázolt, kisebbik r.) nem a rajzolt módon működik. A fúvócső nem a rakétatest tengelyében van, hanem kétoldalt a szárnyak között van 1-1 fúvócső, így nem dobja le a hátsó, kúpos részt. Nem is dobhatja le, mert abban van az indító gép lokátorának vezetősugarát érzékelő antenna, aminek alapján működik a rakéta vezérlése, a célra való rávezetése. Ráadásul a belső sínről indítva a ledobott kúp komolyan veszélyeztetné a stabilizátor/vizszintes vezérsík épségét, az meg elég fontos egy repülőgépen!
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    https://www.flickr.com/photos/theadventurouseye/5468772225/
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Mint a fenti képen látható, a rakéta szárnyai között a barnás színű csonkakúp az a rakéta-hajtómű egyik fúvócsöve, aminek a párja a másik oldalon van.
     
  6. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Az általad linkelt képen a rajzon lévő elődje van. A rajzon lévő a nagyszerű szovjet ipar által épített űrben is használható rakéta van, ezért a védőkupak a hajtóművön. X-szárnyúak ellen tökéletes fegyver :)
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Yes-yes, csakhogy az ellenség azóta már az Y-szárnyúaknál tart! :)
     
  8. misinator

    misinator Well-Known Member

    Kedvenc kályhacsövem:)

    Különösen ez a tesztverzió tetszik:
    http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/a100l/

    Ez meg elég meghökkentő:
    http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/l-02-10/
     
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Ez a függőleges kacsaszárny elég elborult, a pilóta nagyon örülhetett, amikor mozgott.
     
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Hát igen, akkoriban még nem voltak olyan számítógépek és áramlásmodellezési szootverek, mint manapság. Éppen ezért minden, akár elborultnak tűnő ötletet élőben is kipróbáltak, sokszor a tesztpilóta életét is kockára téve. Sok berepülő-pilóta bele is halt az "ötletelésbe"!
     
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  12. misinator

    misinator Well-Known Member

    Nekem ez a "bonyolult formájú" gép az egyik kedvencem.

    Régóta kerestem olyan képet a két hajtóműves kísérleti átalakításáról; a T-5-ről, ahol oldalról/hátulról is lehet látni - valamennyire.
    Már azt hittem, hogy ilyen egyáltalán nincs a neten.
    DE van!
    Egy másik típusra; a Jak-28 első prototípusának, a Jak-129-re kerestem sokadszorra, s ezúttal a legnagyobb meglepetésemre jutottam erre az oldalra.
    Jak-129: Ez az a repülőgép, aminek ha nem tudnánk, hogy nyilazottak a szárnyai és az irányító felületei, a felső kép alapján azt hihetnénk, hogy egy légcsavartollait vesztett II. Világháborús repülőgép :)
    http://www.boxartden.com/gallery/index.php/Profiles/Aerofax/Aerofax/Yakolev-Yak-25-series-Firebar/Aerofax-Yakovlev-Yak-25-series_Page_048-960
    Első repülése pár hónappal előzte meg 1958-ban a North American A-5 Vigilante repülését. ...hát nem egy aerodinamikai iskola.

    De jöjjön az ominózus T-5!
    http://www.boxartden.com/gallery/index.php/Profiles/Aerofax/Aerofax/OKB-Sukhoi/Aerofax-OKB-Sukhoi_Page_114-960

    Pedig mennyi pénzt elkölthettem volna eddig! Kár, hogy eddig sohase bukkantam erre az oldalra :-(
    http://www.boxartden.com/gallery/index.php/Profiles/Aerofax/Aerofax
     
  13. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Ritka, jó felvétel
    [​IMG]
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    És már csak azért is nagyon ritka, sőt, talán egyedi, mert a törzs alatt nem póttankok lógnak, hanem gépágyú-konténerek vannak felfüggesztve! KÖSZI!!
     
  15. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Szerintem grafika, de valóban jó téma.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Ha grafika, akkor nagyon ügyes. Mindenesetre nekem kissé gyanús volt a kabintető nagysága (mintha kicsit túlméretes lenne), a szívócsatorna elejének alakja és a függőleges vezérsík elejének törzshöz simuló része is túl hosszúnak és egyenesnek tűnik, így azt hittem, valami kísérleti, egyedi változat. Ráadásul van a képen egypár olyan jel, ami kimondottan régi, itt-ott összekarcolódott negatív filmre utal.
     
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Elképzelhető, hogy a Szu-9 100L jelű tesztváltozata tudott hangsebesség felett repülni utánégető nélkül?
    Nyilván nem 2 Machra gondolok, hanem mondjuk 1.2-re.
    A képen látható szárnyverziónak - remélem jól fejezem ki magam - hosszabb a belépőél húrhossza, mint az alatt levő rajzon látható verzióé!
    [​IMG]
    [​IMG]
    De volt ilyen verzió is:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Linkek:
    http://ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/p-o-suchoj/a100l/
    http://suchoj.com/Index/index.htm
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20798.htm

    Kiváló fotók egy emlékmű Szu-9-esről itt:
    http://ikanashev.livejournal.com/22605.html
    Például:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  19. emel

    emel Well-Known Member

    Hoppá, itt van egy ki bibi! A műszerfal-fotó (legalul) biztos, hogy nem a deltaszárnyú Szu-9 gépé!! Volt a 40-es évek vége táján egy másik Szu-9 is, egyenes szárnyú és két hajtóművel a szárnyak alatt (hasonló a Me-262-höz csak nem nyilazott szárnyú), szerintem ha ez tényleg Szu-9 műszerfal, akkor ez a fotó a régebbi Szuhoj-típusé!! Nincs radar-szkóp a műszerfalon és a szélvédő-keret se íves, hanem egyenes, és nincs benne hermetizáló tömlő, pedig az nélkülözhetetlen egy magassági vadászgépnél. Az egész műszerfal is legalább két évtizeddel korábbi stílusú mint a delta-Szuhoj.
     
  20. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Igazad lehet, nem igazán van kép a Szu-9 kabinról, de ez még akár valami proto változaté is lehetett a legelejéről, amikor a MiG-21F gépen sem volt lokátor beépítve.
    Ezen az oldalon találtam.
    en.avia.pro/blog/su-9
    Itt egy kicsit többet látni, ez már a szolgálatban lévő repülőgépé.
    [​IMG]
    A 3D képen már van radar-szkóp.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Arányok, Szu-9 vs. MiG-21
    [​IMG]
    Itt egy leírás (sajnos oroszul) a Szu-7 vadászbombázótól a Szu-15 elfogóig.
    airwar.ru/other/shawrov/htmls/glava07.html
    airwar.ru/other/shawrov/htmls/tables07.html
     

Ezen oldal megosztása