Alaphelyzetben a harckocsi legerősebb pontja a torony frontpáncélzat, mert az a legfeltűnőbb, leginkább találatnak kitett része a járműnek. A test front a második, de ott már sokszor kompromisszum születik, és ha lehet, a test takarásban marad (ez ugye a hull-down). A dolog hátránya, hogy a torony így a legjobban páncélozott részegységként a legnehezebb is lesz. A nyugati harckocsiknál a tömeg csaknem fele a torony, de a szovjet/orosz/ukrán/kínai verzióknál is több, mint a harmada. Ez pedig egy bizonyos szint után nem jó. Tovább kellene a torony páncélzatát erősíteni, de már így is túl tolták a szekeret. A torony a jármű legmagasabb pontja, semmilyen szempontból nem poén, hogy egy 60 tonnás járműnél a toronynál 30+ tonnás tömeg fölé kellene menni. Persze, lehet menni tovább, csak lassan már 80 tonna feletti tömegű harckocsiknál járunk, és ha tovább szeretnénk növelni a védelmet a passzív páncélzattal (pl. mert megjelennek a 140-152mm-es hk. lövegek), akkor még nehezebbek lesznek ezzel a kialakítással.
A testbe száműzött személyzet nem véletlenül téma egyre komolyabban az 1960-as évek óta. Ha a személyzet a testben van, akkor kisebb méretet kell megfelelő védelemmel ellátni. A hagyományos felépítésénél a testet (sofőr), és a tornyot is (irányzó, parancsok, (töltőkezelő)). Itt csak a testet...
A két kép nem méretarányos, és csak hozzávetőleges, de látszik, hogy mennyivel kisebb a küzdőtér a T-14-esnél,
amit védeni szükséges a személyzet védelme érdekében
A T-14 esetében a torony harckocsihoz mérten szerény páncélzatot kapott, a frontális vastagsága 100mm lehet nagyon maximálisan. Nem véletlen, hogy az Afghanit a torony előtti régiót védi - az Afghanit feladata a beérkező APFSDS / HEAT gránátok és pct. rakéták megállítása. A torony páncélzata alapvetően csak attól kell védjen, amit az Afghanit nem tud / akar semlegesíteni, tehát géppuska / kisebb kaliberű gépágyú lövedékek.
Csak hát úgy az 1990-es évek óta áll ott a technológia, hogy a digitális képalkotással a személyzet megfelelő kilátást kaphasson így is. Csakhogy a tősgyökeres harckocsizók nem bíznak a technikában, a "régi" periszkópokban hisznek (a T-14 is tele van szórva vele...). Pedig a személyzet nélküli torony évtizedek óta nagyszerűen működik például a hadihajókon, tehát gyakorlati szinten a személyzet nélküli torony régóta megfelelő megoldás lehet / lehetne...
A személyzet, ahogy már említve volt, nem csökkent - a T-62 volt az utolsó olyan szovjet (orosz) harckocsi, amelyben 4 fős személyzet volt.
Ha egy T-14 szintű járműnél 1, vagy pláne 2 embert kiütnek, akkor ott már nem a személyzet lesz a szűk keresztmetszet a harcképesség terén. Mellesleg a modern háborúkban nem is nagyon volt példa arra, hogy olyan szintű sérülés után, amely 1-2 főt megölt / kiütött a legénységből, elvárható harcképesség szintjét megüsse a harcjármű. Szóval ha olyan sérülés történik, ami ki tud ütni 1-2 főt egy T-14-esből, akkor az olyan sérülés, ami bármilyen más harckocsit is harcképtelenné tenne...